Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید سلام زاده، هدف اصلی معاونت غذا و دارو را اطمینان از فراهم بودن و دسترسی مقرون به صرفه به کالاهای سلامت محور سالم، ایمن و مؤثر از جمله دارو، مواد غذایی، فراورده‌های آرایشی بهداشتی، فراورده‌های طبیعی و مکمل و ملزومات مصرفی پزشکی برشمرد و تاکید کرد تمام برنامه‌های این معاونت در راستای تحقق این هدف طراحی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ضمن تبیین چشم انداز معاونت غذا و داروی دانشگاه در سال ۱۴۰۱ گفت: یکی از برنامه‌های کلان و بسیار مهم این حوزه، تهیه و به کارگیری نقشه جامع سیستم اطلاعات مکانی GIS واحدهای تحت پوشش این معاونت است.

سلام زاده خاطرنشان کرد: نقشه جامع سیستم اطلاعات مکانی GISبا هدف مدیریت و نظارت هوشمند بر واحدهای تولید، توزیع و عرضه کالاهای سلامت محور تهیه می‌شود و به شفاف سازی جریان اطلاعات، ارتقای نظارت‌ها و تصمیم گیری‌های سازمانی و مدیریتی بسیار کمک می‌کند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیگیری توسعه سامانه هوشمند HIM در سال آینده یادآور شد: توسعه سامانه مذکور همراه با افزودن شاخص‌های کیفی نظیر خطاهای دارویی و تجویز و مصرف منطقی داروها انجام می‌پذیرد.

وی، طراحی این برنامه را در راستای ارتقای کیفی خدمات دارویی در مراکز بیمارستانی عنوان کرد که علاوه بر بروز رسانی دقیق و صحیح داده‌ها و استفاده از داشبورد مدیریتی سامانه هوشمند HIM انجام می‌گیرد.

سلام زاده از انجام مقدمات راه ‏اندازی و ارتقای بخش مراقبت دارویی در مراکز بیمارستانی خبر داد و افزود: با هماهنگی معاونت توسعه دانشگاه مدیریت هوشمند هزینه‌ها در حوزه دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی همراه با افزایش بهره وری منابع در دسترس را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی‌های بیشتر با معاونت‌های درمان و بهداشت به منظور افزایش هماهنگی و اثربخشی نظارت‌ها، اجتناب از موازی کاری، بهره‌وری بهینه از منابع انسانی، مالی و سایر امکانات در سال آینده تاکید کرد.

سلام زاده، راه‌اندازی آزمایشگاه بافت شناسی فرآورده‌های گوشتی و مواد غذایی حلال را از برنامه‌های این معاونت برشمرد و گفت: در حوزه آزمایشگاه علاوه بر کنترل، پیگیر ارتقای تجهیزات و فناوری‌های جدید برای اندازه گیری و پایش آلاینده‌ها در مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی-بهداشتی نیز خواهیم بود.

وی حمایت از تولید و پیاده سازی استانداردهای مدیریت ایمنی مواد غذایی را از برنامه‌های این معاونت در حوزه مدیریت مواد غذایی در سال آینده برشمرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام حمایت از تولید فرآورده‌های غذایی مفید، گفت: در سال جدید حمایت از تولید فرآورده‌های غذایی مفید و ارتقا دهنده سلامت و همچنین پیاده‌سازی استانداردهای مدیریت ایمنی مواد غذایی نظیر ISO ۲۲۰۰۰ و HACCP در کارخانجات و واحدهای تولیدی تحت پوشش با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

سلام زاده در ادامه وجود مرکز تحقیقات سلامت غذا و دانشکده‌های داروسازی، طب سنتی، تغذیه و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور در این دانشگاه را یک فرصت استثنایی برای همکاری و هم‌افزایی این مجموعه‌ها برشمرد.

به گفته وی، همکاری‌های مشترک این مجموعه‌ها در قالب تفاهم نامه و پروژه‌های مشترک پیگیری می‌شود تا با بهره گیری از اساتید برجسته دانشگاه شاهد ارتقای خدمات، نظارت‌ها و کیفیت برنامه‌های این معاونت باشیم.

سلام زاده با اشاره به برنامه ریزی جدی برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور نیز با همکاری و تعامل بین بخشی و برون بخشی به طور جدی برنامه ریزی و پیگیری می‌شود که در این راستا بخش‌هایی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی، دادسرای جرایم پزشکی، گمرک، نیروی انتظامی، استانداری تهران و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همکاری خواهند داشت.

حمایت از تولید، عرضه و مصرف مبتنی بر شواهد علمی فروآرده‌های طبیعی، گیاهی و مکمل‌ها و همچنین نظارت قوی و برخورد جدی با عرصه‌های غیرقانونی عرضه این کالاها از دیگر برنامه‌های ذکر شده توسط معاون غذا و داروی دانشگاه برای سال ۱۴۰۱ بود.

وی از دیگر برنامه‌های مهم این حوزه به پیگیری ساختار تشکیلاتی جدید معاونت، اجرای برنامه‌های تعالی سازمانی، شفاف‌سازی دستورالمعل‌ها، ضوابط و فرآیندها و برقراری نظام‌های مبتنی بر احترام متقابل اشاره کرد.

سلام زاده، اجرای برنامه‌های آموزشی، بازتعریف فرآیندها، تسهیل دسترسی به اطلاعات، ایجاد انگیزش در پرسنل، شایسته سالاری، عدالت محوری و ترویج نظام پاسخگویی و مسئولیت پذیری را نیز از برنامه‌های آتی این معاونت برشمرد.

وی همچنین از تکمیل پروژه انبار داروهای مخدر و انتقال واحد مخدر معاونت به ساختمان جدید در اوایل سال جدید خبر داد.

کد خبر 5456728

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا کووید 19 ارز دارو بهرام عین اللهی افسردگی ریسک بیماری قلبی سفرهای نوروزی بنیاد شهید و امور ایثارگران دارو هفته سلامت اهدای خون برنامه های این معاونت غذا و داروی دانشگاه کالاهای سلامت محور حمایت از تولید مواد غذایی سلام زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می شود.

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‬ جنوبی‬ با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

کد خبر 6093726

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی