Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:28:45 GMT

امام جمعه ابرکوه: ۱۲ فروردین نماد پیوند دین وسیاست است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۶۱۶۰

امام جمعه ابرکوه: ۱۲ فروردین نماد پیوند دین وسیاست است

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه پنجشنبه در یکی از مساجد ابرکوه  افزود: با رای ۹۸.۲ درصدی مردم به جمهوری اسلامی در ۱۲فروردین سال ۱۳۵۸، حکومتی بر مبنای جمهوریت و اسلامیت که متضمّن حضور مردم در سرنوشت خودشان است، به لطف خدا استقرار یافت.

وی ادامه داد: روز جمهوری اسلامی، روز فرجام و به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون صدها هزار شهید و ایثارگر است و در چنین روزی مردم ایران با بصیرت پای صندوق های رأی حاضر شدند و با رأی آری به جمهوری اسلامی ، نقشه های شوم دشمنان و تلاش اسکتبارحهانی را نقش برآب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد: قدرت جمهوری اسلامی، قدرتی الهی است که در طول ۴۳ سال از استقرار آن به لطف خدا، مقاوم و سربلند از انواع دسیسه ها و تهاجمات سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی عبور کرده است.

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: جمهوری اسلامی حاصل انقلابی است که بنیان کفر، ظلم و نفاق را در منطقه و جهان به لرزه انداخت و مبانی توحیدی و ایده های دینی را به عنوان مطالبه عمومی در جامعه ترویج کرد.

رییس حوزه های علمیه شهرستان ابرکوه تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به قدرت های شرقی و غربی توانست با اتکال به خدا و حمایت ملت قدرت سومی را در جهان پدید آورد.

حسینی اضافه کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی بارقه ای از توجه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به کشور و ملت ایران است.

سرپرست فرمانداری ابرکوه: ۱۲ فروردین درس شجاعت و بینش روشن مردم ایران است

سرپرست فرمانداری ابرکوه نیز بابیان اینکه مردم شجاعانه در ۱۲ فروردین  نقطه عطفی برای همیشه در تاریخ ایران ثبت کردند،گفت: ملت ایران با بینش روشن و شجاعت با شرکت در انتخابات ۱۲ فروردین و رای آری به جمهوری اسلامی، استقلال ، آزادی جمهوری اسلامی، حکومت ۲۵۰۰ساله پادشاهی را برای همیشه سرنگون کرد.

محمد هادی زارع زاده شامگاه پنجشنبه در آستانه سالروز ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: همه پرسی در۱۲فروردین سال ۱۳۵۷ ، علاوه بر اطاعت پذیری ملت ایران از ولایت، تبلور مردم سالاری دینی در جهان بود.

وی با گرامیداشت ۱۲فروردین اظهار کرد: با وجود تبلیغات، جوسازی و فشارهایی که در آن دوران از سوی منافقین و دشمنان برای جلوگیری از رای ملت ملت وجود داشت، اما مردم ایران به منویات امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با حضور باشکوه و یکپارچه رای به جمهوری اسلامی دادند و به عنوان یک روز ملی و افتخار دینی و خاطره بیاد ماندنی برای همیشه در تاریخ انقلاب این روز را پاس می دارند.

زارع زاده خاطرنشان کرد: ملت ایران با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با مشارکت در صحنه های مختلف انقلاب، به مشروعیت جمهوری اسلامی جلوه های تازه بخشیده اند.

۱۲ فروردین ماه در تاریخ رسمی کشور روز تشکیل نظام جمهوری اسلامی با رای ۹۸.۲درصدی ملت ایران در سال ۵۸ است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها حکومت اسلامی ابرکوه مشارکت های مردمی جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حکومت اسلامی ابرکوه مشارکت های مردمی حکومت اسلامی ابرکوه مشارکت های مردمی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم