Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ علیرضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در ۱۰ روزه ابتدایی سال جاری، ۲ هکتار از مراتع و جنگل‌های دست کاشت طعمه حریق شده که ۱.۸ هکتار آن تاغزار بوده است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی‌های به دلیل سهل انگاری افراد در عرصه‌های طبیعی شهرستان‌های برخوار، لنجان و نطنز رخ داده است، در آستانه روز سیزدهم فروردین ماه روز طبیعت، ابراز داشت: ما از مردم درخواست می‌کنیم که در این روز که هنگام انس با طبیعت است در جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنند زیرا کوچک‌ترین بی احتیاطی سبب وقوع آتش سوزی‌های وسیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ طاهری ادامه داد: افراد در صورت نیاز برای پخت و پز پس از اتمام کار از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند؛ همچنین از رها کردن ته سیگار یا بطری‌های شیشه‌ای و پلاستیکی در این عرصه‌ها خودداری کنند زیرا عامل آتش‌سوزی های گسترده وجبران ناپذیر خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با تاکید بر اینکه جنگل‌ها و مراتع ریه‌های تنفسی کشور و استان به شمار می‌روند و آتش گرفتن و مرگ آنها دودی است که به چشم خود انسان‌ها خواهد رفت، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۴۷ قانون حمایت و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، افرادی که عامدانه دست به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بزنند از ۲ تا ۱۰ سال حبس در انتظارشان خواهد بود و بر اساس ماده ۴۵ قانون، برای آتش زدن مزارع خشک از ۲ ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

سرهنگ طاهری با بیان اینکه ۶۴۱ مورد اطفا حریق در سطح ۱۸۰ هکتار از مراتع استان در سال ۱۴۰۰ انجام شد، اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته اتش سوزی در جنگل‌ها نداشتیم.

وی همچنین به آمار کشفیات چوب و زغال قاچاق در ۱۰ روز اخیر اشاره کرد و گفت: از ابتدای نوروز امسال تا ۱۰ فروردین ماه پنج کیلو و ۹۳۰ گرم چوب و ۴۳۰ کیلوگرم زغال بلوط در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ نیز در ۱۰۴ گشت و پایش نیروهای یگان ۲۰۰ تن چوب و ۱۸ تن زغال بلوط و تاغ کشف و ضبط شد.

سرهنگ طاهری اضافه کرد: با اجرای حکم قضائی ۲۲۲ فقره پرونده در زمینه زمین خواری، ۷۵۵ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان نیز در سال گذشته رفع تصرف شد.

کد خبر 5456989

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی اصفهان آتش سوزی مراتع آتش سوزی جنگل ها روز طبیعت قاچاق چوب اصفهان زمین خواری بوشهر ویروس کرونا گردشگری مسافران نوروزی کرمانشاه خراسان رضوی سفرهای نوروزی نوروز آمار کرونا سانحه تصادف خرم آباد مشهد گرگان جنگل ها و مراتع استان اصفهان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روز کارگر» تعطیل رسمی است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس ماده ۶۳ قانون و مقررات کار جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، روز کارگر (۱۱ اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می‌رود.

بنابراین، روز کارگر همچون روز‌های جمعه تعطیل رسمی برای کارگران بوده و چنانچه کارفرما مبادرت به تعطیلی نکند باید ساعت کاری این روز تعطیل کار محاسبه شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچی با ۳۲ کارت سوخت در بم
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • دستگیری یک قاچاقچی با ٣٢ کارت سوخت در بم
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید + فیلم
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • طبیعتِ تماشاییِ دشت لاله‌های واژگون در روستای دره بید
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟