Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد سالک، مبارز و پیشگام انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه روز جمهوری اسلامی نقطه عطف تاریخ انقلاب و برگی زرین در کتاب پیروزمند انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: روز جمهوری اسلامی روزی است که ملت ایران به فرمان امام(ره) پای صندوق‌های رأی رفتند و به جمهوری اسلامی ایران بدون کلمه‌ای کم و زیاد «آری» گفتند و این مورد یکی از افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲ روز قبل انتخابات تمام نیروها آماده باش بودند

وی با اشاره به اینکه در آن روز فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان بودم و امنیت صندوق‌های انتخابات در اصفهان و استان به عهده ما بود، توضیح داد: به همین علت تمام وقت‌مان را برای حفظ امنیت و برقراری آرامش در جامعه گذاشتیم؛ ۱۰ و ۱۱ فروردین روزی تاریخی برای ما بودن چون از دو شب قبل آمادگی داشتیم و تمام نیروها آماده باش بودند.

همه‌پرسی استان اصفهان بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد

سالک با یادآوری اینکه در آن روز هنوز شهربانی و ژاندارمری حضور داشتند اما نقش اصلی را سپاه به عهده داشت، گفت: زمانی که آرا صندوق‌ها شمرده و پس از آن به فرمانداری تحویل داده شد، نیروها شبانه‌روز بیدار بودند و مراقب بودند که حادثه‌ای پیش نیاید، افتخار می‌کنم که آن روز بدون هیچ حادثه‌ای انتخابات در استان اصفهان برگزار شد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

این پیشگام انقلاب اسلامی تآکید کرد: خاطره شیرین‌مان مربوط به زمانی است که آرا اعلام شد و ۹۸.۲ درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفتند.

وی پیرامون حال و هوای مردم اصفهان در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: مردم تحت فشار سنگین حکومت پهلوی و ساواک قرار داشتند و شاهد بودند که حکومت شاه همان حکومت آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود، انعکاس این مورد پاسخ دادن مردم به ندای حضرت امام(ره) در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بود و ملت پشت سر امام(ره) قرار گرفتند.

روایت روزهایی که تصادف‌ها به جای کمک پلیس با صلوات تمام می‌شد

سالک یادآور شد: در آن زمان شاهد بودیم اگر در خیابان تصادفی رخ می‌داد، با اینکه به هر ۲ راننده خسارت وارد شده بود اما به عشق انقلاب با ۵ صلوات موضوع را خاتمه می‌دادند و نیازی به پلیس نبود؛ یعنی مردم برای حمایت از یکدیگر با شور و شعور زیاد به‌دنبال این حرکت بودند.

این پیشگام انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت ۲ واژه «جمهوری» و «اسلامی» توضیح داد: دین برای مردم یعنی به‌دنبال ارتقا مردم در ابعاد مختلف است و در برابر باطل می‌ایستد؛ ملتی که خود را با دین تطبیق دهند در برابر دشمن می‌ایستند.

بین «جمهوری» و «اسلامی» پیوندی ناگسستنی برقرار است

وی عنوان داشت: به یاد دارم که نهضت آزادی نزد امام خمینی (ره) رفتند و بر سر «جمهوری دموکراتیک اسلامی» بحث می‌کردند، شاهد بودیم که تمام تلاش‌های جریان‌های سیاسی آن زمان مبنی بر این بود که «جمهوری اسلامی» نباشد اما امام(ره) با تمام این موارد مخالفت کردند زیرا ترکیب جمهوریت برای تحقق اسلام ممکن است و بین این ۲ واژه پیوند ناگسستنی برقرار است.

سالک در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی استکبار جهانی در تلاش است بی‌اعتمادی را در جامعه ایجاد کند اما در مقابل نیاز است که جریان‌های داخلی به پای نظام جمهوری اسلامی بایستند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روز جمهوری اسلامی ۱۲ فروردین احمد سالک انقلاب اصفهان جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی حادثه ای امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار احسان نصیری ظهر شنبه در دیدار با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک به سرهنگ عبدالله خسروی به سمت فرمانده مرزبانی استان گفت: امروز نیروهای مسلح به‌عنوان سرباز ولایت در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

وی افزود: حضور مقتدرانه مرزبانان و سایر نیروهای مسلح باعث امنیت مردم شریف شده است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهر تصریح کرد: مرزبانان با شجاعت و شهامت در راه دفاع از کیان و مرزهای پرگهر مجاهدت و تلاش می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تقدیر از حضور فرمانده پایگاه دریایی ارتش گفت: همه نیروهای مسلح به عنوان ید واحد در راه دفاع از میهن عزیز ایران اسلامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 6089990

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود