Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروزه ۱۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان ۱.۳ تریلیون دلار ثروت دارند. این مقیاس از ثروت تقریباً برابر با ۱.۴ درصد از اقتصاد جهان، کل ارزش بازار آمازون، یا صرف ۱ میلیون دلار در روز برای ۳۰۰۰ سال است. در واقع، دو برابر مقداری است که تنها دو سال پیش (۶۶۳ میلیارد دلار) مشاهده شد.

بیشتربخوانید

با ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

از آنجایی که ثروت میلیاردرها با سرعت قابل توجهی انباشته می شود، بر اساس داده های فهرست میلیاردرهای فوربس، تصویری از ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۲ ارائه شده است:

ایلان ماسک با ۲۱۲ میلیارد دلار ثروت، ثروتمندترین فرد روی کره زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسلا در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان تحویل داد. علیرغم اینکه با کمبود تراشه رایانه مواجه بود، تحویل تسلا نسبت به سال گذشته ۸۷ درصد افزایش یافت. ماسک که همچنین مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس ایکس است، قصد دارد بزرگترین موشک ساخته شده را در سال ۲۰۲۲ به مدار زمین بفرستد. ارتفاع آن ۱۱۹ متر است.

جف بزوس با دارایی خالص ۱۶۸ میلیارد دلاری در رتبه دوم قرار دارد. بزوس تنها میلیاردر در بین ۱۰ میلیاردر برتر است که در طول سال شاهد کاهش ثروت (-۹ میلیارد دلار) بوده است. از ماه مارس گذشته، سهام آمازون با توجه به درآمد ضعیف تر و عملکرد بد خرده فروشی‌ها تنها ۳ درصد افزایش یافته است.

مهم‌تر از همه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا (فیسبوک سابق) برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ از ۱۰ رتبه برتر سقوط کرد. سهام متا پس از گزارش اولین کاهش تعداد کاربران فعال روزانه جهانی از سال ۲۰۰۴، سقوط کرد.

ماسک شاهد افزایش ثروت خود بیش از هر فرد دیگری در این فهرست بوده است. در سال ۲۰۲۱، تسلا برای اولین بار به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شد و ثروت ماسک در سال گذشته ۲۹ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرآنلاین باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثروتمندان جهان پولدارترین مرد دنیا ثروتمندترین افراد میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که صبح امروز (دوشنبه) در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بارها بارها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشورهایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

کد خبر 6091847 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر