Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرمحمدی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس گفت: برخی کشورها ۵۰ سال است که روی انتخابات به خود ندیده‌اند در حالی که در ایران دو ماه پس از پیروزی انقلاب، رفراندوم برگزار شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با گرامیداشت دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: اگر تاریخ تمام انقلاب هایی که طی 100 سال گذشته رخ داده را بررسی کنید، تقریبا در هیچ کدام از این انقلاب‌ها در یک بازه زمانی چند ماهه بعد از پیروزی انقلاب، رفراندوم به معنایی که در کشور ما برگزار شد، ابدا اتفاق نیفتاده و در کشور ما در این زمینه بی‌نظیر است زیرا فقط پس از چند ماه از پیروزی انقلاب، نوع حکومت به رای آحاد مردم گذاشته شد و با مشارکت بسیار بالا، 98 درصد مردم به نوع حکومت رای آری دادند و با این رای، به نوعی رهبری امام خمینی(ره) را نیز پذیرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر مقایسه و بررسی بین کشور ما کشورهایی که امروز ادعای دموکراسی دارند، انجام شود، در خواهید یافت که انتخاباتی آزادتر از انتخابات ایران وجود ندارد و در تمام انتخابات ها، افراد با رای مردم انتخاب می شوند.

میرمحمدی عنوان کرد: با بررسی انتخابات رؤسای جمهوری در 40 سال گذشته نیز در می یابید که از اولین انتخابات، افرادی با منش های کاملا متفاوت و سیاست های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاس کاملا متفاوت رای آوردند که این نشان می دهد مردم در انتخاب دولت کاملا آزاد بوده اند.

نماینده مردم تفت و میبد ادامه داد: در طول 40 سال گذشته تقریبا 30 انتخابات در کشور ما برگزار شده که این آمار در نوع خود بی نظیر است، امروز شوراهای شهر، نمایندگان مردم، رئیس جمهور و اعضای خبرگان رهبری را مردم به طور مستقیم انتخاب می کنند.

وی اظهار داشت: اگر منش های مختلف مجالس گذشته و شوراهای شهر را بررسی کنید، آزادی مردم در انتخاب کاملا مشخص است با توجه به انتخاب سلایق مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مختلف در دوره های مختلف، متوجه آزادی مردم در انتخاب خواهید شد.

میرمحمدی تصریح کرد: اگر کشور ما را با کشورهای هم رده حوزه خلیج فارس و بعضی از کشورهایی که طی 50 سال گذشته روی یک انتخابات را هم به خود ندیده اند، مقایسه کنید، خواهید دید که این کشورها مورد حمایت غرب نابکار هستند در حالی به ما اتهام مهندسی انتخابات یا با ایجاد این شبهه که اگر رفراندوم جدیدی برگزار شود، نتیجه متفاوتی خواهد داشت، محکوم می کنند در حالی که هر سال که انتخابات برگزار می شود، در واقع ابتدا رفراندومی برای نظام و سپس انتخابات برای شورا یا مجلس یا ریاست جمهوری و ... است.

وی تاکید کرد: انتخابات ما تمام و کمال مردمی است و اگر آن را با کشورهای پادشاهی مقایسه کنید، متوجه این تفاوت ها خواهید شد و جالب اینکه با توجه به اینکه آنها حکم سرسپردگی را برای استکبار و در راس آنها آمریکا دارند، کامل تحت حمایت هستند و کشور ما فقط به جرم اینکه می خواهد مستقل باشد اینگونه تحت تحریم و جنگ و ترور و ... قرار می گیرد و این همه مورد تهاجم است.

میرمحمدی افزود: این همه تحریم و جنگ و تهدید علیه یک کشور تنها به این دلیل است که می خواهد مستقل باشد و در این شرایط کشوری که طی 40 سال تمام امور خود را با انتخابات به دست مردم داده، عده ای علیه او مدعی می شوند و می خواهند تمام دستاوردهای او را وارونه جلوه دهند و انکار کنند.

وی بیان کرد: کشور ما به حول و قوه الهی و با نگاه ویژه حضرت ولیعصر(عج)، در مسیر پیشرفت قرار گرفته و توانسته با مقاومت جانانه در بسیاری از عرصه ها به توانمندی های ارزشمندی دست پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سال گذشته کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«محمدحسین فرهنگی» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم مجلس فعلی سه قطبی باشد؛ اصلاح طلبان تقویت شده، یکسری مدافع وضعیت فعلی بوده و تعدادی هم مانند من در طیف تحول گرایان هستند که در مباحث مختلف تحول ایجاد می‌کنند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

نمایندگان مجلس با توجه به اینکه نماینده همه مردم هستند، در تمام موضوعات صاحب نظر هستند و با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد اصلاح اشتباهات گذشته و حرکت به سمت اصلاح وضعیت اقتصادی در این خصوص ضروری است.

یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس، موضوع تحول بود، انتظار دارند مجلس جدید و نمایندگان، مجلس متفاوتی رقم زنند، مردم به دنبال تحول هستند و می‌خواهند در موضوعاتی چون تورم، بیکاری، گرانی و.. تحول ایجاد شود و شعار سال همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد و موانع تولید برطرف شود.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

در صورت انتخاب مجدد می‌خواهم در کمیسیون صنایع و معاون مجلس حضور داشته باشم ولی بستگی به شرایط روزهای انتهایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

آذربایجان شرقی استانی معدنی است اما مدیریت درستی در حوزه مس و طلا انجام نشده و ضروری است مدیریت مناسب معادن در دو محور مس و طلا به‌ویژه دستور رئیس جمهور در خصوص مس که مقرر شد به صورت مستقیم مس سونگون به طور مستقل اداره شود و عملیاتی نشده، انجام شود چراکه غفلت از معادن استان مهمترین چالش بوده و باید برای آن برنامه‌هایی داشته باشیم.

کد خبر 6080920

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است