Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که، باید از تمام ظرفیت ها و اماکن آموزشی برای اجرای طرح واکسیناسیون همگانی علیه کرونا استفاده کنیم، گفت: کادر درمان این آمادگی را دارد که با حضور در تمام مدارس استان نسبت به تزریق واکسن مختص دانش آموزان اقدام کند.

عباس علیپور با اعلام آمار تزریق واکسن کرونا در بین گروه‌های هدف آموزش و پرورش مازندران گفت : در برخی از گروه‌ها روند تزریق واکسیناسیون علیه کرونا در مازندران بسیار عالی و پرشتاب بوده و در برخی گروه‌ها هم به هیچ عنوان رضایت نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۹۵ درصد معلمان استان حداقل ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردند اما سهل‌انگاری در بین حدود ۴۰ هزار معلم استان در تزریق دز سوم واکسن کرونا وجود دارد و در زمان حاضر تنها ۴۵ درصد از این جامع هدف نسبت به تزریق دز تکمیلی واکسن خود اقدام کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : همچنین ۹۸ درصد از مجموع ۲۵۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال واجد شرایط مازندرانی هر ۲ دز واکسن کرونای در نظر گرفته شده خود را دریافت کردند و واکاوی این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که دغدغه کمی برای این گروه سنی و حاضر شدن آنان در کلاس درس حضوری در استان به دلیل ایجاد ایمنی جمعی با تزریق واکسن وجود دارد.

علیپور با بیان این که از مجموع ۲۲۰ هزار مُحصل هفت تا ۱۲ سال در مازندران تنها ۲۵ درصد آنان نسبت به تزریق تنها دز واکسن در نظر گرفته شده کرونای خود اقدام کردند، گفت: بازگشایی مدارس ابتدایی استان با توجه به آمارغیرقابل قبول تزریق واکسن کرونا در بین این گروه سنی بسیار خطرناک است و از آموزش و پرورش می‌خواهیم که علاوه بر فرهنگ‌سازی برای تزریق واکسن، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس ابتدایی استان دغدغه بیشتری داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین آمار تزریق واکسن برای کارکنان سرویس مدارس هم در مازندران به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و از مجموع ۱۰ هزار نفری که در این حوزه در استان فعالیت می‌کنند، تنها ۴۰ درصدشان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : مولفه اصلی و مهم برای بازگشایی مدارس تزریق بموقع واکسن کرونا است و معلمان و مدیران مدارس باید با جدیت نسبت به فرهنگ‌سازی در این زمینه بین دانش آموزان بکوشند چراکه آمار کنونی واکسیناسیون گروه هدف آموزش و پرورش در استان بسیار شکننده است و بازگشایی مدارس بدون توجه به واکسیناسیون می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری در افزایش ابتلا و بستری‌ها به بارآورد.
وی گفت: بررسی حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در سال تحصیلی جاری در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال گذشته نشان می‌دهد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در کلاس‌های درس به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و تنها ۳۰ درصد دانش آموزان به این رویه‌ اساسی برای مدیریت مقابله با کرونا توجه دارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: مسوولان امر باید با جدیت نسبت به رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در مدارس حساسیت به خرج دهند چراکه همچنان سویه غالب این ویروس خطرناک در مازندران، اومیکرون است و این سویه برخلاف سویه‌های قبلی کودکان را مبتلا می‌کند. بنابرین باید باجدیت عوامل پیشگیرانه ابتلا مانند تزریق واکسن و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در ششم فروردین امسال اعلام کرد که همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند و سه روز بعد از این اعلام  و در نهم فروردین هم وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه حضوری شدن مدارس را، به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد تا به نوعی در مدت زمان باقی‌مانده زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانش آموزان فراهم شود.
۵۲۰ هزار دانش آموز و ۴۵ هزار معلم مازندرانی همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه ادامه فعالیت تحصیلی و آموزش خود را به صورت حضوری بعد از ماه‌ها وقفه از ۱۴ فروردین از سر خواهند گرفت.

برچسب‌ها مدارس بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 مازندران پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 مدارس بازگشایی مدارس واکسن کووید 19 مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی مدارس نسبت به تزریق آموزش و پرورش واکسن کرونا تزریق واکسن دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

 عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرد  که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند