Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:01:15 GMT

تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان با هدف اشتغال آفرینی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۶۸۵۳

تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان با هدف اشتغال آفرینی

ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس، از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شورای نگهبان جهت تایید است تا به قانون تبدیل شود.

محمدرضا احمدی سنگری، با اشاره به الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: نگاه حکیمانه و دانشمندانه مقام معظم رهبری در انتخاب شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» بیاگر این است که ایشان به تمام جزییات مشکلات و همچنین راه های پیشرفت کشور اشراف دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقان و فناوری مجلس شورای اسلامی از مدت ها قبل بر مسئله مهم دانش بنیانی کار کرده است، افزود: با توجه به نامگذای سال ۱۴۰۱، کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اهتمام بیشتری بر مسئله دانش بنیان خواهد داشت.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، از تصویب طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این طرح در شورای نگهبان جهت تایید است تا به قانون تبدیل شود.

احمدی، با بیان اینکه برای توسعه و ارتقای دانش بنیانی در کشور تسهیلاتی را برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفتیم تا به اشتغال آفرینی برسند، گفت: پیرو نامگذاری سال ۱۴۰۱، از هفته نخست سال جدید جلسات کمیسیون آموزش را برگزار کردیم تا زمینه توسعه شرکت های دانش بنیان را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه معافیت های مالیاتی به تولیدات دانش بنیان داخلی و افزایش تعرفه واردات محصولات دانش بنیان مشابه خارجی، اضافه کرد: باید با دل و جان در مسیر دانش بنیانیی حرکت کنیم تا به اشتغال آفرینی برسیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، با اشاره به کمک بلاعوض ۴۰۰۰ میلیارد تومانی به شرکت های دانش بنیان، عنوان کرد: تاکید رهبر انتخاب طی چند سال اخیر بر ایجاد ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان بوده و پارک های علم و فناوری تسهیلات خوبی در این بخش دارند.

وی از پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان استان گیلان خبر داد و یادآور شد: اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان فعال صورت می گیرد تا اشتغال آفرینی به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محمدرضا احمدی دانش بنیان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید