Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:35:19 GMT

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره قره باغ

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۶۸۸۰

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با علی اف و پاشینیان درباره قره باغ

رئیس جمهور روسیه با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان به صورت تلفنی درباره تنش اخیر در قره باغ گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه کرملین، تحولات در منطقه قره باغ مورد بررسی قرار گرفت و حل مشکلات به صورت عملی برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه مورد تاکید قرار گرفت. 

همچنین پیروی از توافقنامه های امضا شده بین سه کشور در مسکو نیز مورد تاکید قرار گرفت.

طی دو هفته گذشته با ورود نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان به منطقه تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روس در منطقه قره باغ، تنش در این منطقه افزایش یافته است.

طرفین یکدیگر را متهم به نقش توافقنامه های مسکو می کنند.

قرار است نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور آذربایجان در هفته آینده در بروکسل با یکدیگر دیدار و در این خصوص گفتگو کنند.

بیانیه تند جمهوری آذربایجان علیه ارمنستان در مورد قره‌باغگام‌ها و اهداف جمهوری آذربایجان برای آینده قره‌باغ چیست؟در قره‌باغ چه می‌گذرد؟پاشینیان هفته آینده با علی اف دیدار می‌کند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه ولادیمیر پوتین جمهوری آذربایجان رئیس جمهور قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟