Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@08:30:48 GMT

قرعه کشی جام جهانی 2022؛ هر آن‌چه باید بدانید

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۷۰۳۲

قرعه کشی جام جهانی 2022؛ هر آن‌چه باید بدانید

قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر، ساعت 19:30 به وقت تهران شروع می‌شود؛ قرعه‌کشی جام جهانی را در همین مطلب دنبال کنید

پرهیجان‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت فوتبال ملی، پاییز امسال برگزار می‌شود؛ قطر میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود.

طرفداری | به گزارش وب‌سایت فیفا، امروز دوازدهم فروردین 1400، قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر برگزار می‌شود و چشم‌های تمام فوتبال‌دوستان امروز به قطر خواهد بود تا ببینند قرعه‌کشی چگونه رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر امروز ساعت 19:30 به وقت تهران (19:00 به وقت محلی) در مرکز همایش‌های دوحه قطر برگزار می‌شود. 

چه تیم‌هایی و چه کسانی در قرعه کشی هستند؟

هم‌چون ادوار گذشته، در جام جهانی 2022 نیز 32 تیم به رقابت خواهند پرداخت که تا به امروز، چهره 29 تیم مشخص شده است. تیم‌ها در هشت گروه چهار تیمی قرار خواهند گرفت. قطر میزبان اولین حضورش را تجربه می‌کند و تیم‌های هلند، آمریکا، کامرون، اکوادور و غنا که در دوره قبلی حضور نداشتند، در قطر حاضر خواهند بود.

کارلی لوید (آمریکا)، جرمن جینس (انگلیس)، کافو (برزیل)، لوتار ماتئوس (آلمان)، عادل مع‌الله (قطر)، علی دایی (ایران)، بورا میلوتینوویچ (صربستان)، جی‌جی اوکوچا (نیجریه)، رباح ماجر (الجزایر) و تیم کیهیل (استرالیا) مهمانان ویژه قرعه‌کشی امروز هستند.

تکلیف سه تیم باقی‌مانده چگونه مشخص می‌شود؟

از طریق سه پلی‌آف، تکلیف سه تیم راه‌یافته به جام جهانی مشخص می‌شود. دو پلی‌آف بین‌قاره‌ای و پلی‌آف مسیر A قاره اروپا باید برگزار شوند. در یک پلی‌آف بین‌قاره‌ای، نماینده آسیا و آمریکای جنوبی باید به مصاف هم بروند. برنده بازی استرالیا و امارات متحده عربی، باید با پرو مسابقه دهد. در پلی‌آف بین‌قاره‌ای دیگر، کاستاریکا تیم چهارم آمریکای شمالی و مرکزی با قهرمان اقیانوسیه یعنی نیوزیلند مصاف خواهد داد. ولز هم باید به مصاف برنده بازی اسکاتلند و اوکراین برود و پیروز این مسابقه، آخرین نماینده اروپا در جام‌جهانی خواهد بود. به دلیل جنگ در اوکراین، مسابقه تیم ملی این کشور با اسکاتلند به ماه خرداد موکول شده است.

مسابقات پلی‌آف جام جهانی 2022: پلی‌آف بین‌قاره‌ای 1: برنده استرالیا و امارات - پرو پلی‌آف بین‌قاره‌ای 2: کاستاریکا - نیوزیلند پلی‌آف اروپا، مسیر A: ولز - برنده اسکاتلند و اوکراین سیدبندی

مطابق رسم هرساله، میزبان مسابقات در سید یک قرار می‌گیرد. هفت تیمی که بالاترین رنکینگ فیفا را دارند، همراه با قطرِ میزبان در سید یک قرار می‌گیرند. سید دو، سه و چهار هم به همین منوال شکل می‌گیرد یعنی تیم‌هایی که بالاترین رنکینگ فیفا را دارند، در سیدهای بالاتر قرار می‌گیرند. سه تیمی که از پلی‌آف به جام جهانی خواهند رسید، در سید چهار جای می‌گیرند و نام‌شان در قرعه‌کشی به عنوان برنده پلی‌آف بین‌قاره‌ای 1، برنده پلی‌آف بین‌قاره‌ای 2 و برنده پلی‌آف اروپا ذکر می‌شود. تیم ملی ایران با قرارگیری در رده 21 رنکینگ فیفا، در سید سوم مسابقات جای گرفته است. در شبکه‌های اجتماعی برای خیلی‌ها سوال شد چرا کانادا که در انتخابی قاره آمریکای شمالی و مرکزی صدرنشین شد، در سید چهار است و آمریکا در سید دوم که بازهم باید تاکید کرد، رنکینگ فیفا معیار اصلی سیدبندی تیم‌ها است و رتبه تیم‌ها در مرحله مقدماتی، مزیتی برای آن‌ها نخواهد داشت.

هم‌چنین ببینید: تیم ملی ایران در سید سوم جام جهانی 2022 + سیدبندی نهایی جام جهانی سیدبندی نهایی قرعه‌کشی جام‌جهانی 2022 فرایند قرعه‌کشی

قرعه‌کشی، 4 سید یا گلدان دارد. در هر سید، چهار گوی جای گرفته که اسامی تیم‌ها داخل آن گوی‌ها قرار دارد. سه گوی سید چهار از برندگان پلی‌آف‌ها تشکیل شده است (برنده پلی‌آف بین‌قاره‌ای 1، برنده پلی‌آف بین‌قاره‌ای 2 و برنده پلی‌آف اروپا). قرعه‌کشی از سید یک شروع شده و در سید چهارم به پایان می‌رسد. قرعه‌ها نیز به ترتیب در گروه‌های A تا H جای می‌گیرند، مگر قرعه ممنوعه‌ای در کار باشد که در این صورت قرعه بیرون آمده در خانه بعدی‌ای که بتواند بنشیند، قرار خواهد گرفت.

در سید یک، قرعه قطر با رنگی مجزا مشخص شده تا بتواند در گروه A مسابقات قرار گیرد. هفت تیم باقی‌مانده سید یک به ترتیب در گروه‌های B تا H جای می‌گیرند. 

قرعه‌های ممنوعه غیر از قاره اروپا که 13 سهمیه دارد، تیم‌های یک قاره نمی‌توانند با یک‌دیگر هم‌گروه شوند. مثلا هم‌گروهی ایران با عربستان سعودی، سنگال با کامرون و اروگوئه با برزیل غیرممکن است. از طرفی سه تیم اروپایی نیز نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند؛ مثلا هم‌گروهی اسپانیا، کرواسی و صربستان با یک‌دیگر ممکن نیست.  هم‌گروه شدن تیم‌هایی که از پلی‌آف بین قاره‌ای می‌آیند، با تیم‌های قاره خودشان غیرممکن است. برنده پلی‌آف کاستاریکا و نیوزیلند، با تیمی از آمریکای شمالی هم‌گروه نخواهد شد. این یعنی نیوزیلند در صورتی که صعود کند، قطعا با آمریکا، مکزیک و کانادا هم‌گروه نمی‌شود. برنده پلی‌آف استرالیا/امارات - پرو نیز با تیم‌های قاره آسیا و آمریکای جنوبی هم‌گروه نخواهد شد. این یعنی اگر پرو به جام جهانی صعود کند، قطعا با ایران هم‌گروه نمی‌شود و اگر امارات یا استرالیا به جام جهانی برسند، با تیمی از آمریکای جنوبی برخورد نمی‌کنند. درست است که قطر به عنوان میزبان در جام جهانی حاضر است و سهمیه آسیایی محسوب نمی‌شود اما امکان هم‌گروه شدن قطر با تیم‌های آسیایی وجود ندارد. زمان برگزاری

مسابقات جام جهانی 2022 طی روزهای 21 نوامبر 2022 تا 18 دسامبر 2022 در شهرهای مختلف قطر برگزار می‌شود. مرحله گروهی 12 روز به طول می‌انجامد و خلاف ادوار قبلی، در هر روز چهار مسابقه انجام می‌شود چرا که به دلیل برگزاری جام جهانی در وسطِ فصل فوتبالی، باید مسابقات به شکل فشرده‌تری تمام شود. 

اخبار داغ 

همسر فوتبالیست مشهور ایرانی در دوبی ملکه شد + عکس گزارش وزیر کشور؛ فروش ۲۷ هزار بلیت جعلی در دو کافی نت! بدهی مالیاتی سنگین گابریل باتیستوتا؛ مسدود شدن دارایی های باتی گل کارت بازی سردار آزمون و گذرنامه صادق محرمی در کره جنوبی ناپدید شد احتمال حضور ایتالیا در جام جهانی 2022 در صورت کنار گذاشته شدن ایران! 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: قرعه کشی جام جهانی 2022 برگزار می شود جام جهانی جام جهانی رنکینگ فیفا سید چهار هم گروه سید یک تیم ها سه تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک به سود ایران به پایان رسید تا ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان این رقابت‌ها به تمجید از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران پرداخت و نوشت: تیم ملی فوتسال ایران به سلطه خود بر آسیا ادامه داد. جای این تیم همیشه در اوج و قله است.

همچنین در پستی دیگر نوشت: ایران پادشاه آسیا است و برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد.

کد خبر 6091281

دیگر خبرها

  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • ویژگی‌ بهترین ردیاب‌های خودروی ایرانی که باید بدانید
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • معرفی کامل دبی لند و هر آنچه که باید بدانید!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • AFC: ایران پادشاه فوتسال آسیاست/ ادامه سلطه یوزها در قاره‌کهن
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس