Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت AFC، سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی ایران را نقطه عطفی برای این تیم دانست. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، تیم‌های ملی ایران، عربستان سعودی، کره جنوبی و ژاپن به صورت مستقیم به مرحله گروهی این رقابت‌ها صعود کردند و استرالیا و امارات به دور پلی‌آف رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنده دیدار این دو تیم برای صعود به جام جهانی، با پرو رقابت خواهد کرد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اشاره‌ای به آمار ثبت شده در دیدارهای انتخابی قاره کهن اشاره کرد و نوشت: تیم‌های استرالیا و ایران در 10 بازی گذشته خود، 15 بار موفق به گلزنی شدند و بهترین خط حمله را از آنِ خود کردند. گل علیرضا جهانبخش به عراق که در ثانیه 59 به ثمر رسید و زمینه‌ساز برتری 3 بر صفر ایران بود، سریع‌ترین گل مرحله پایانی انتخابی جام جهانی بود.

عضو کمیته اجرایی فیفا: هیچ صحبتی درباره حذف ایران از جام جهانی نشد

 

همچنین ایران و کره جنوبی بیشترین کلین‌شیت را به نام خود ثبت کردند و دروازه خود را در هفت مسابقه، بسته نگه داشتند.

بازی‌های این مرحله، یک آقای گل نداشت و زوج مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش از ایران، سون هیونگ مین از کره جنوبی، وو لی از چین؛ جونیا ایتو از ژاپن و صالح الشهری از عربستان، چهار بار دروازه رقبا را گشودند. البته طارمی این آمار  را در شش بازی ثبت کرده که سه گلِ آن، سه امتیازی بوده و دو پاس گل این بازیکن باعث شد آقای گل دور انتخابی شود.»

سایت AFC همچنین نگاهی به عملکرد ایران در راه صعود به جام جهانی قطر داشت و نوشت: پس از لحظات پرتنش دور دوم انتخابی، انتصاب دراگان اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران نقطه عطف این تیم بود و ایران با صدرنشینی گروه A به جام جهانی رسید. ایران با سه مهاجم آماده خود یعنی سردار آزمون، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش، 13 امتیاز بیشتر از امارات گرفت و شکست مقابل کره جنوبی هم فقط به رکورد آنها صدمه زد.

رجب‌زاده: تیم ملی بهترین فرصت را برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی دارد

 

برخلاف حضور رو به افزایش در ادوار مختلف جام جهانی، ایران تاکنون از صعود به مرحله حذفی جام جهانی بازمانده و امیدوار است امسال تاریخ‌سازی کند. با توجه به حضور مراکش در سید سوم، دیدار خاطره‌انگیز ایران با این تیم در جام جهانی 2018 روسیه تکرار نمی‌شود. برخلاف روسیه، تیم ملی در قطر از بدشانسی همگروهی همزمان با اسپانیا و پرتغال در امان خواهد بود. حضور هر دوی این تیم‌ها در سید یک یعنی ایران حداکثر با یکی از این تیم‌ها همگروه می‌شود».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دراگان اسکوچیچ جام جهانی قطر تیم ملی دراگان اسکوچیچ جام جهانی قطر تیم ملی جام جهانی کره جنوبی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا امروز یکشنبه با برگزاری رقابت های روز دوم در فجیره امارات پیگیری شد.

در این روز از مسابقات، ریحانه رضایی در اسلحه اپه بانوان به مصاف حریفان خود رفت. وی در مرحله گروهی صاحب ۴ برد شد و نتیجه دو دیدار را هم واگذار کرد اما موفق به صعود شد.

او در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل «هانیل آبلا» از فیلیپین با نتیجه ۱۵ به ۶ باخت و از صعود بازماند. بدین ترتیب رضایی بدون کسب سهمیه به کار خود پایان داد.

رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا به منظور توزیع آخرین سهمیه های باقی مانده در قاره آسیا برگزار می شود. قهرمان هر اسلحه صاحب سهمیه می شود.

در چارچوب این مسابقات، روز گذشته محمد اسماعیلی در اسلحه اپه تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشد. زهرا کارگر هم در اسلحه فلوره موفق به صعود از دور گروهی نشد.

شمشیربازی ایران تا به امروز توسط تیم ملی اسلحه سابر مردان تنها سهمیه تیمی ورزش برای المپیک پاریس را کسب کرده است.

کد خبر 6090774

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • شمشیربازی انتخابی زون آسیا| پایان کار شمشیربازان ایران بدون کسب سهمیه
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • مرتضایی: تجربه بازی های تدارکاتی به تیم ملی افغانستان کمک کرد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت