Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یک سال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

جاسوسان موساد زیر آتش موشک‌های سپاه پاسداران

موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز یک مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بامداد دیروز یکشنبه موشک‌هایی از داخل ایران به مقر جاسوسی موساد در اربیل عراق برخورد و این مرکز را منهدم کردند. بلافاصله پس از این اتفاق، منابع خبری از شنیده‌شدن صدای انفجار‌های مهیب در اربیل عراق و هدف قرار گرفتن چندین مرکز متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند. (بیشتر بخوانید) 

موشک‌ها و پهپاد‌های دشمن زیر خط لیزری ایران

سلاح‌های لیزری گونه‌ای از تسلیحات مدرن هستند که برای تخریب اهداف مورد نظر از لیزر استفاده می‌کنند. این نوع از تسلیحات برای اولین بار در دهه ۷۰ میلادی طراحی و ساخته شدند.

کاربرد این سلاح‌ها نابودی موشک‌ها، گلوله‌های توپ و خمپاره در حال پرواز اعلام شده. حتی در برخی کشورها، سلاح‌های لیزری هوابرد نیز آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی داشته‌اند و حتی سیستم‌های لیزری فضایی برای نابودی ماهواره‌ها یا موشک‌های بالستیک نیز پیشنهاد شده‌اند.

سلاح‌های لیزری نوعی از تسلیحات مدرن هستند که نیرو‌های مسلح ایران به فناوری آن دست پیداکرده‌اند. (بیشتر بخوانید)

نور کجاست؟ رصد لحظه‌‌به‌لحظه ماهواره «نور ۲» در فضا

نیروی هوافضای سپاه پاسداران ماهواره «نور ۲» را سه‌شنبه از کویر شاهرود به فضا پرتاب کرد و هم‌اکنون در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین در حال حرکت است.

به گفته فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، «ماهواره نور ۲» دید بسیار وسیعی داشته و می‌تواند علاوه بر کاربرد نظامی، عوامل محیطی و پدیده‌ها را در حوزه بلا‌های طبیعی، میزان آبگرفتگی سیلاب‌ها، در حوزه سنجش محصولات زیر کشت کشاورزی شناسایی کند. (بیشتر بخوانید)

اجرای رزمایش‌های مختلف ارتش در حوزه جنگ‌های ترکیبی

دریادار سیاری گفت: در حوزه جنگ ترکیبی آیین‌نامه‌ها تدوین شده و مباحث آموزشی، تجهیزات و همچنین تمرینات و رزمایش‌های مختلفی به مرحله اجرا درآمده است. (بیشتر بخوانید)

رونمایی از اولین شهر پهپادی سپاه در زیرِ زمین

دو پایگاه موشکی و پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران امروز با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران رونمایی و وارد چرخه عملیاتی شدند.
این پایگاه‌های تونلی که در دل کوه‌های مرتفع ساخته شده، محل نگهداری سامانه‌های موشکی زمین به زمین با تجهیزات پیشرفته و نیز پهپاد‌های تهاجمی نفوذپذیر در شبکه‌های راداری و پدافندی دشمن است.

این برای اولین بار است که نیروی هوافضای سپاه پاسداران از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی می‌کند. (بیشتر بخوانید)

کیان و سلیمان؛ بال‌های قوای زرهی ایران در میدان‌های نبرد

تحرک یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نیروهای مسلح در حوزه زمینی به شمار می‌رود. مولفه‌ای که استفاده از آن نقش مهمی در نبردهای زمینی دارد. فرمانده کل قوا و رهبر انقلاب اسلامی درخصوص لزوم افزایش تحرک در نیروی زمینی ارتش دستوراتی را صادر کردند. همین دستور باعث شد تا فعالیتی جدی در این حوزه آغاز و دستاوردهایی نیز حاصل شود.

صنایع شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته دستاورد‌های مهمی در راستای ارتقای تحرک یگان‌های زرهی تولید کند. (بیشتر بخوانید)

حیدر، دهلاویه و قمر بنی‌هاشم؛ سه‌گانه موشکی هوانیروز ارتش

هوانیروز ارتش یکی از یگان‌های نیروهای مسلح است که دارابودن تسلیحات به روز، مدرن و با دقت بالا جزو ملزومات آن است. جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش و در ادامه آن جهاد خودکفایی هوانیروز ارتش در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی و به ویژه سال‌های اخیر اقدامات مناسبی انجام داده‌اند.

هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران توانسته تا در سال‌های اخیر به دستاورد‌های مختلفی دست پیداکند. (بیشتر بخوانید)

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جزئیات جدید از سقوط جت آموزشی در تبریز

سخنگوی ارتش جزئیات جدیدی از سقوط جت آموزشی در تبریز را اعلام کرد. 

امیر سرتیپ دوم شاهین‌ تقی‌خانی گفت: در سانحه سقوط هواپیمای جت آموزشی ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه دوم اسفند یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش در حین بازگشت از ماموریت دچار نقص فنی شد. (بیشتر بخوانید)

قائم و اخگر تیر‌های کمان ۱۲ برای نبرد‌های هوایی

پهپاد کمان ۱۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو جدیدترین دستاورد‌های این حوزه است. صنایع دفاعی کشورمان دو موشک و بمب راهبردی برای استفاده در این پهپاد طراحی کرده و ساخته‌اند. (بیشتر بخوانید)

ارتقای توان عملیاتی نیروی زمینی ارتش برای ماموریت‌های مختلف

فرمانده کل ارتش گفت: تجهیزات و فناوری‌های ارائه شده در نیروی زمینی ارتش متناسب با نوع تهدیدات، بروز رسانی، ساخته و پرداخته شده است. (بیشتر بخوانید)

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای مسلح خودکفایی دفاعی تجهیزات نظامی اقتدار دفاعی نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیروی زمینی ارتش بیشتر بخوانید هوانیروز ارتش موشک ها سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش، با حضور در منطقه پدافند هوایی شرق، ضمن بازدید از سایت شهید علایی گناباد، سامانه‌های پدافندی این سایت را مورد ارزیابی عملیاتی قرار داد.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی در جمع فرماندهان و کارکنان این سایت پدافندی گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این پیام را به مردم شریف کشور عزیزمان می‌دهیم که فرزندان جان بر کفشان در نیروی پدافند هوایی ارتش با تمام توان از مرز‌های هوایی کشور حراست و پاسداری می‌کنند.

جانشین نیروی پدافند هوایی افزود: با توجه به تلاش شبانه روزی نیرو‌های مسلح به ویژه پدافند هوایی سرافراز امنیت خوبی در تمامی مرز‌های هوایی کشور برقرار است.

امیر سرتیپ الهامی در پایان از اقدامات قابل توجه و جهادیِ این سایت پدافندی در حوزه طرح‌های عمرانی، رفاهی و خدماتی قدردانی کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • ببینید | تصاویری از حمل بوستر موشک سپاه توسط ارتش اسرائیل
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است