Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:09:51 GMT

اقامه نماز در ادارات لرستان مورد رضایت نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۷۴۳۴

اقامه نماز در ادارات لرستان مورد رضایت نیست

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر لزوم توجه و اهتمام بیشتر مسئولان به اقامه نماز اول وقت، گفت: از شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت ندارم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در حوزه هنری لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت جامعه روحانیت رسالت انبیا است، اظهار کرد: همان رسالتی که در تبلیغ و تبیین معارف و آموزه‌های اسلامی، در بیان احکام و اعتقادات بر عهده انبیا الهی بوده بر عهده روحانیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه کار روحانیت تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر حسن خلق، معاشرت، گفتار صحیح و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین تبلیغی است، افزود: جامعه روحانیت سرچشمه جوشان معارف اسلامی است کمااینکه منبر و تبلیغ در طول تاریخ افتخار روحانیت بوده است.

شاهرخی با تأکید بر اینکه رمضان فرصتی مناسب برای طلایه‌داران تبلیغ است، ادامه داد: عصاره اعتقادات اسلامی و اخلاق و احکام اسلامی همان تعلیم و تربیت اسلامی است، اگر در این عرصه کوتاهی صورت گیرد، بین متعلمان عرصه تبلیغ و مربیان، جامعه روحانیت و مبلغان ما را دیگران فاصله ایجاد می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرصت بیشتری فراهم شده تا روحانیت در کار تبلیغ، تبیین، تعلیم و تربیت اسلامی و پیگیری امور مردم و همچنین عرصه‌های خدمت و محرومیت‌زدایی حضور داشته باشند، تصریح کرد: باید ضمن احترام به پیشکسوتان و افراد با تجربه، راه را برای جوانان باز کرد چراکه جوانان سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما در این مقطع وظیفه حساسی را بر عهده داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا دین خدا را در جامعه ترویج کنیم، خاطرنشان کرد: هم باید گذشته را جبران کنیم و هم مستحکم در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی بایستیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه یک روحانی و مسجد فعال، با جمع جوانانش، بسیجیانش، کانون‌های قرآنی و اتحادیه‌های قرآنی، عرصه‌های خدمت‌گذاری و گروه‌های جهادی با مدیریت امام جماعت و مبلغان می‌توانند در شهر و کشور تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: مسجد و منبر و تبلیغ یک حلقه وصل میان مردم و روحانیت است، عرصه تبلیغ یک حلقه وصل است که مردم را به روحانیت متصل می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر منبر و تبلیغ و سایر حلقه‌های وصل مردم و روحانیت را ضعیف مدیریت کنیم این ارتباط‌ها سست و کمرنگ می‌شود، بیان کرد: چند بار در نماز جمعه تکرار کردم که مردم به سمت مساجد بیایند، تقاضای روحانیت این است که حضور مردم در مساجد پررنگ شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی از مردم و مسئولان می‌شنویم که حضور روحانیت در مساجد و نمازخانه‌های ادارات یک حضور کمرنگ است، اظهار کرد: نماز ظهر مساجد تعطیل و به سمت ادارات رفته‌اند در این‌صورت برای نماز ظهر مسجد هم باید فکری کنند، نمی‌شود در مسجد را قفل کرد و به یک اداره رفت و بعد کسی هم آنجا حضور پیدا نکند لذا همه دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی روی دهد.

شاهرخی با بیان اینکه از این شکل و شیوه اقامه نماز در ادارات رضایت نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم که با ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت همکاری لازم در بحث اقامه نماز با کیفیت و کمیت صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت ایجاد حساسیت لازم از سوی مبلغان و روحانیت برای تحقق شعار سال، خاطرنشان کرد: ما فرصت آزمون و خطا در این استان نداریم، نمی‌توانیم به آخر سال برسیم و ببینم باز هم در همان نقطه ابتدایی هستیم.

شاهرخی با تأکید بر اینکه اگر منویات مقام معظم رهبری تحقق پیدا می‌کرد وضعیت استان به شکل دیگری بود و شاهد آسیب‌های اجتماعی، مشکل در معیشت مردم، فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی نبودیم، ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات، جامعه روحانیت از فعالیت‌های تأثیرگذار که در راستای خدمت‌رسانی به مردم است، حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوزه هنری لرستان رمضان انقلاب اسلامی جامعه روحانیت اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست

ایسنا/ایلام مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر اینکه روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کم رنگ شدن روش‌های سنتی تبلیغ نیست، گفت: تمام تلاش ما اجرای برنامه‌های اثربخش با برون‌سپاری فعالیت‌ها به مردم است و تمام تلاش ما این است که از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، چراکه اگر در رسانه کم کاری کنیم ضربه خواهیم خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی رحیمی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: در دنیای امروز تبلیغات در همه عرصه‌ها اهمیت زیادی دارد که این مهم در امور دینی که برنامه زندگی بشر است اهمیت صدچندان پیدا کرده است.

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام جامعه قرآنی، کانون مداحان، بسیج، و رسانه‌ها را از جمله پشتوانه‌های مردمی این اداره کل برای اجرای برنامه‌ها عنوان و تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که این ظرفیت‌ها را با هم برای تبلیغات درست و بهنگام و اثرگذار هماهنگ کنیم.

رحیمی بر تلاش برای بومی‌سازی تبلیغات تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی منبر مجازی بر اساس زیست‌بوم استان از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان ایلام است.

وی برون‌سپاری فعالیت‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: مراسم ۱۲ ساعته‌ی نیمه شعبان امسال یک نمونه از این فعالیت‌ها بود که برای اجرای آن از هیئت‌ها و موکب داران دعوت شد و مردم هم مشارکت بسیار قابل توجهی داشتند و مردم هم علاقه خود را بیش از دیگر برنامه‌ها نشان دادند و برای برگزاری مراسم دهه‌ی کرامت نیز برای پای کار آوردن جامعه مداحان، اصناف و هیئات مذهبی برنامه‌ داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام برپایی پاتوق‌های گفت‌وگو، استفاده از ظرفیت متدینین، برنامه‌ریزی برای قشر خاکستری و اجرای برنامه‌ها در محیط‌های عمومی‌تر را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست