Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:03:45 GMT

اتاق فکر استـادان و دانشجویـان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۷۶۸۴

اتاق فکر استـادان و دانشجویـان راه‌اندازی شد

به گزارش ایرنا از دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا طالب‌پور با ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در سال ۱۴۰۰  افزود: برگزاری  ۳۷۶ کارگاه و دوره آموزشی، ۶۸۸ جلسه سخنرانی، نشست، میزگرد، حلقه‌های مطالعاتی و گفتگوی تخصصی، ۲۰ مراسم و مناسبت ملی و مذهبی، ۶ جشنواره و گردهمایی، چاپ و انتشار هفت کتاب و کتابچه، اکران ۳۰ فیلم مستند فرهنگی و اجتماعی و علمی، انتشار ۱۱۹ شماره نشریه، اجرای ۴۹ مورد مسابقه را بخشی از فعالیت‌های این معاونت در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه شهید بهشتی ۷۵  انجمن علمی دانشجویی دارد
معاون دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تعداد انجمن‌های علمی دانشگاه، فعالیت‌های این انجمن‌ها را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد و گفت: اکنون دانشگاه شهید بهشتی ۷۵  انجمن علمی دانشجویی دارد که از این تعداد، ۵۰ انجمن فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی، تشکل‌های علمی هستند که به ازای هر رشته تحصیلی، طبق ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه امکان تشکیل دارند؛ در سال ۱۴۰۰ با توجه با محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، فعالیت‌های این انجمن‌ها در سطح مطلوبی پیگیری شد که برگزاری ۲۱۸ کارگاه آموزشی، ۳۳ کلاس آموزشی، ۵۰ دوره آموزشی، ۱۰ مسابقه علمی، یک جشنواره داخلی و ملی و سه سمینار و گردهمایی علمی از جمله فعالیت‌های آن‌ها بود؛ همچنین در بخش «گفتگوی تخصصی» نیز ۷۵ جلسه هم‌اندیشی و مباحثه، ۳۶۲ جلسه سخنرانی و میزگرد، و ۷۵ جلسه در قالب نقد و تبادل نظر از سوی انجمن‌های علمی دانشگاه برگزار شد.

طالب‌پور با برشمردن مهم‌ترین دستاوردها و فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی  دانشگاه در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اداره کانون‌ها و تشکل‌های سیاسی از دو بخش کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی و بخش تشکل‌های سیاسی تشکیل شده است که اکنون ۱۷ کانون و چهار تشکل در دانشگاه فعال‌اند؛ جامعه اسلامی، انجمن اسلامی آزادی‌خواه، انجمن اسلامی طیف تحکیم و بسیج دانشجویی، چهار تشکل فعال دانشگاه هستند که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ کرسی آزاداندیشی و ۵۱ نشست و میزگرد را برگزار کردند.

۱۴۰ نشریه مجوز فعالیت در دانشگاه شهید بهشتی دارند
وی درباره عملکرد نشریات دانشجویی اضافه کرد: اکنون در دانشگاه شهید بهشتی، ۱۴۰ نشریه دارای مجوز وجود دارد که از این تعداد ۷۰ نشریه فعال هستند و در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۵ شماره نشریه منتشر کرده‌اند. هر دانشجو و یا تشکل قانونمند می‌تواند با پیروی از آیین‌نامه نشریات دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای راه‌اندازی نشریه درخواست مجوز کند.

طالب‌پور درباره فعالیت‌های مرکز ارتقای شایستگی‌های دانشجویی (فنی و حرفه‌ای) گفت: این مرکز با شعار «هر دانشجو، یک مهارت»، در سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۳۵۰ دانشجو، ۲۰ کارگاه، ۳ نشست تخصصی، ۲۵ مسابقه و یک جشنواره برگزار کرده است که بالغ بر ۱۲۰ مهارت‌آموز موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

معاون دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به رسالت خطیر اداره امور شاهد و ایثارگر، افزود: برگزاری سه جلسه منتخب ستاد و بررسی ۱۵۸ پرونده، برگزاری نشست استادان مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۱۴ دانشجو و ۱۶ استاد مشاور، برگزاری نهمین گردهمایی جامعه شاهد و ایثارگر و تقدیر از ۲۸ دانشجوی شاهد و ایثارگر در زمینه های علمی و پژوهشی و هفت کارمند در زمینه پژوهشی و ورزشی، انتشار کتاب «از بهشت تا بهشت»؛ برگزاری مسابقه در بستر پلتفرم اینستاگرام به مناسبت‌های مختلف تقویمی، اکران فیلم «منصور» به مناسبت سالروز شهادت شهید ستاری، برگزاری دومین جشنواره ملی دانشجویی «خون سیاوش»، شرکت در ششمین جشنواره ملی ایثار با مشارکت وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره بوده است.

بالغ بر ۳ هزار نفر از خدمات روان‌شناختی مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی بهره‌مند شدند
طالب‌پور، مرکز مشاوره و آموزش‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین واحدهای معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: این مرکز شامل ۲ اداره «مشاوره و خدمات روان‌شناختی» و «آموزش‌های اجتماعی» است که مجموعه‌ای از خدمات مشاوره، روان‌شناختی و روان‌پزشکی را ارائه می‌کند و در سال ۱۴۰۰، بالغ بر سه هزار نفر از خدمات روان‌شناختی این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰، حدود ۲۱ کارگاه، سه نشست تخصصی و کشوری، ۳۷ شماره پادکست، بروشور و ماهنامه از سوی این مرکز تولید شد همچنین ۲۶۰ نفر از دانشجویان مشروطی دوره کارشناسی ورودی‌های ۹۷ تا ۹۹ تحت نظر دفتر ارتقا قرار گرفتند و از نظر تحصیلی و پیگیری جلسات مشاوره رصد شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که این معاونت در سال ۱۴۰۱، ضمن توسعه فعالیت‌های ذکر شده با حمایت دانشجویان و استادان و کارمندان دانشگاه بتواند برنامه‌های جدیدی در چهار محور فناوری، محتوایی، کاربری و انگیزشی طراحی و اجرا کند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی انجمن علمی دانشجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی انجمن علمی دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید بهشتی انجمن علمی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی شاهد و ایثارگر علمی دانشجویی روان شناختی سال ۱۴۰۰ انجمن ها طالب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت

به گزارش خبرآنلاین، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استادان دانشگاه، چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند و موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

مهر در خبری نوشت:محمدعلی زلفی‌گل ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند.

تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند

وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برای وی ایجاد نمی‌شود، گفت: همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

زلفی گل اظهار داشت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های استادان دانشگاه نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یک عضو هیئت علمی باید نظم کلاس، و اخلاق حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، گفت: چنانچه یک عضو هیئت علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود و به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

زلفی گل اظهار داشت: تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند و خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900236

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است