Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@09:03:14 GMT

کربلا و حضور پرشور ایرانیان در آخرین شب جمعه ماه شعبان +فیلم و تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۷۷۹۲

کربلا و حضور پرشور ایرانیان در آخرین شب جمعه ماه شعبان +فیلم و تصاویر

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار اعزامی حج و زیارت خبرگزاری فارس به کربلای معلی، از خیابان‌ باب القبله حرم حضرت عباس علیه‌السلام، گنبد و بارگاه حرم سقای دشت کربلا خودنمایی می‌کند و نه تنها زائران بلکه مجاوران این آستان هم به این خیابان که می‌رسند، لحظه‌ای کوتاه تأمل کرده و دست‌ها بر سینه از راه دور سلامی به حضرت عباس علیه‌السلام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لبیک یا حسین در جوار ضریح حرم امام حسین علیه‌السلام؛ شب گذشته

پس از گذشت از بازرسی حرم، اتوبوس‌های برقی، زائران را به نزدیکی حرم سقای دشت کربلا منتقل می‌کنند و زائران هم با صلواتی برای سلامتی یکدیگر راهی بین‌الحرمین می‌شوند.

شب گذشته همزمان با آخرین شب جمعه ماه شعبان کربلا مملو از جمعیت بود و بسیاری از زوار عراقی هم از شهرهای مختلف به این قطعه از بهشت مشرف شده بودند تا با توسل به ارباب، به پیشواز ماه مبارک رمضان بروند.‌

در مسیر حرم حضرت عباس و‌ امام‌حسین علیهم‌السلام نیز موکب‌هایی همزمان با آخرین شب جمعه ماه شعبان راه‌اندازی شده و به زوار خدمت می‌کردند.

نسیم باد بهاری در کربلا هنگام غروب شروع به وزیدن کرد و زائران بسیاری در بین‌الحرمین سفره انداخته و مشغول خوردن شام شدند و از غذایی که داشتند، به یکدیگر تعارف می‌کردند.

هنوز بیش از ۲ ساعت تا اذان مغرب به افق کربلا مانده بود که هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شد و ورودی‌های حرم‌های مطهر مملو از جمعیت بود؛ به طوری که باید مدت زیادی منتظر رسیدن به بازرسی اصلی ورودی حرم‌ها شد. پس از ورود به حرم، بسیاری از عاشقان سیدالشهدا علیه‌السلام در صفوف منظم منتظر اذان بودند و جایی برای نشستن هم نبود.

‌هر گوشه و کناری از صحن و شبستان‌های حرم‌های امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام زائران‌ با قرائت دعای فرج و صلوات آماده اقامه نماز جماعت شدند. یکی دست‌هایش را رو به آسمان بلند کرده بود و یکی دیگر در حرم‌ها نذری توزیع می‌کرد.

‌‌با طنین اذان مغرب، نوای لبیک با حسین هم شنیده شد و پس از آن زائران در صفوف منظم نماز مغرب و عشا را اقامه کردند.

‌با‌وجود اینکه بسیاری در حال اقامه نماز بودند، اما در اطراف ضریح حرم‌های مطهر هم مملو از جمعیت بود و بسیاری در فضایی روحانی با سیدالشهدا و سقای دشت کربلا درد دل می‌کردند.

‌همزمان با آخرین شب جمعه ماه شعبان، موکب‌های پذیرایی از زائران هم راه‌اندازی شده بود و‌ در هر کدام از این موکب‌ها سعی می‌شد به زوار کربلا خدمتی شود. برخی نوشیدنی سرد و گرم می‌دادند و برخی ساندویچ و غذای گرم. در بیشتر موکب‌ها هم که تا پاسی از شب فعالیت داشتند، چای عراقی بین زائران توزیع می‌شد.

‌در بین‌الحرمین نیز نه تنها زائران ایرانی، بلکه زائران سایر کشورها از هند و پاکستان و لبنان به عزاداری می‌پرداختند. زوار ایرانی در بین‌الحرمین از سمت حرم سیدالشهدا علیه‌السلام نیز یک‌ به یک‌ جمع می‌شدند تا در مراسم بهار حسینی شرکت کنند.

 

عزاداری ایرانیان در بین‌الحرمین‌‌

با آغاز این مراسم نوای «یا حسین» در بین‌الحرمین پیچید و زوار کشورهای مختلف هم با ایرانیان همراه و هم‌آوا شدند. برخی در جوار حرم حسینی زیرلب دعا می‌خواندند و برخی هم در غربت سیدالشهدا علیه‌السلام در صحرای کربلا اشک می‌ریختند.

‌مراسم بهار حسینی در بین‌الحرمین تا پاسی از شب ادامه داشت و در حالی که نسیم بهاری در حال وزیدن بود، بسیاری از زوار در بین‌الحرمین به دعاخوانی مشغول بودند.

‌حامدی، یکی از زائران ایرانی که هفته گذشته وارد کربلا شده ‌است، با وصف حال و هوای کربلا می‌گوید: اولین بار است که به کربلا مشرف شده‌ام. باورم نمی‌شود امام حسین علیه‌السلام را زیارت کرده‌ام و توانستم به حرم ارباب تشرف پیدا کنم.‌

‌حسین‌زاده نیز از دیگر زوار ایرانی معتقد است که مراسم عزاداری ایرانیان در کربلا‌‌ حال و هوای خاصی دارد و در شب‌ها که این مراسم برپا می‌‌‌شود، حضور خیل عاشقان حسینی دیدنی است. او می‌گوید: ما سه شب است که در این مراسم شرکت کرده‌ایم و تا پاسی از شب در بین‌الحرمین همراه با نوای «لبیک یا حسین» اشک ریخته‌ایم‌‌.

بسیاری از ایرانیان که بعد از بیش از ۲ سال به کربلا مشرف شده بودند، دعا می‌کردند که این آخرین زیارت‌شان نباشد.

‌به گزارش فارس، کربلا همزمان با آخرین روزهای ماه شعبان مملو از زائرانی است که به این قطعه از بهشت مشرف شده‌اند و هر گوشه‌ و‌ کنار حرم‌های مطهر روضه مادر سادات می‌خوانند.

‌انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کربلا حرم امام حسین زیارت حرم حضرت عباس همزمان با آخرین بین الحرمین علیه السلام امام حسین حضرت عباس مشرف شده موکب ها حرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است. ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید. رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است. متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد. از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد. رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • خون کودکان فلسطینی به ثمر نشسته است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • استکبار جهانی همواره از بیداری ملت ها احساس خطر می‌کند
  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • استقبال پرشور هواداران پرسپولیس و سپاهان از الکلاسیکو ایران +فیلم