Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:00:56 GMT

افزایش 70 درصدی مبادلات تجاری قزاقستان و اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۷۸۲۷

افزایش 70 درصدی مبادلات تجاری قزاقستان و اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مبادله تجاری بین قزاقستان و اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه – فوریه امسال به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

بنابر گزارش شرکت سهامی «قزاق‌ترید» وزارت تجارت و همگرایی قزاقستان طی مدت مشابه سال گذشته حجم تجارت متقابل تنها 3.5 میلیارد دلار بوده است.

صادرات محصولات از قزاقستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه – فوریه سال 2022 میلادی با افزایش 84.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 درصدی 5.2 میلیارد دلار را تشکیل داده است.

واردات محصولات به قزاقستان طی این مدت 14 درصد افزایش و 767.5 میلیون دلار برآورد شده است.

رشد صادرات از قزاقستان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا با افزایش 81.2 درصدی نفت خام (تا 4.6 میلیارد دلار)، 2.5 برابری فرو آلیاژها (تا 96.3 میلیون دلار)، 2.5 برابری آلومینیوم خام (تا 58 میلیون دلار)، 13.2 درصدی گندم (تا 31.7 میلیون دلار)، 40.4 درصدی فرآورده های نفتی (تا 94.6 میلیون دلار و 4.3 برابری گاز طبیعی (تا 35.5 میلیون دلار) مرتبط است.

کالاهای عمده وارداتی از کشورهای اتحادیه اروپا به قزاقستان انواع دارو، واکسن، سرم خون، خون، همچنین موتورهای توربوجت و توربوپراپ، توربین های گازی، پمپ های هوا یا خلاء، کمپرسورها و فن ها، ماشین های محاسباتی، دستگاه های تلفن و محصولات از فلزات آهنی می‌باشند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان مبادله تجاری دارو اتحادیه اروپا میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان

تین نیوز

شرکت راه آهن قزاقستان (KTZ) صادرات کالاهای کشاورزی از طریق ریل به چین را به طور موقت ممنوع کرده است. KTZ این ممنوعیت را به دلیل  ازدحام در گذرگاه های مرزی با چین اجرایی می کند. هم اکنون در گذرگاه های مرزی دوستیک و خورگوس به ترتیب 180 و 100 واگن کالا در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اندیشکده حمل و نقل ایران، به گفته KTZ، راه آهن چین واگن ها را به موقع تخلیه نمی کند و از طرفی مسئولان چینی می گویند که ایستگاه های مرزی آنها بیش از حد بارگذاری نشده است. نشریه الدالا قزاقستان نیز اظهار کرده است که این مشکل ناشی از کمبود زیرساخت نیست، بلکه مسائل بوروکراتیک است که سازمان های دولتی قزاقستان باید آنها را حل کنند.

این ممنوعیت از 11 آوریل اعمال می شود و تا 20 آوریل ادامه خواهد داشت. این ممنوعیت مربوط به گندم، جو، دانه های روغنی و آرد است. در گذرگاه مرزی دوستیک، این ممنوعیت به کک نفتی و ذغال سنگ نیز تعمیم بافته است.

ترجیح ترانزیت بر صادرات در راه آهن قزاقستان نشان دهنده عزم راسخ این کشور در تبدیل شدن به هاب ترانزیت منطقه ای است. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان