Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب«گل سیمین» روایت از خاطرات سهام طاقتی از دوران جنگ ایران و عراق که به قلم ناهید سلیمانی نوشته و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

خبرگزاری میزان - راوی در خاطرات خود، واقعه اشغال خرمشهر توسط دشمن تا آزادسازی آن را به تصویر می‏کشد. تأثیرپذیری خود از شهادت دو تن از دوستان امدادگرش با نام‌های شهناز حاجی‏شاه و شهناز محمدی را باز می‌گوید و صحنه‏های دلخراشی از جنگ و شهادت مردم خرمشهر و آبادان را با قدرت کلام و تاثیر جادویی سخن به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روایت‌های کتاب تا بدانجا در عین صداقت دقیق و جزء به جزء روایت می‌شود که مخاطب خود را در آن فضای هولناک می‌بیند و با شخصیت‌های حاضر در این خاطرات احساس نزدیکی و آشنایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

به پیشنهاد مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت، امید بنکدار در حال نوشتن فیلمنامه‌ای با عنوان «دیوارها» بر اساس خاطرات واقعی سهام طاقتی در کتاب «گل سیمین» است. این فیلمنامه با همکاری کیوان علی‌محمدی به طور مشترک آماده می‌شود.

توضیحات:

ناهید سلیمانی متولد ۱۳۴۹ تهران و عضو مرکز بررسی آثار (مجلات رشد) در بیش از یک دهه قبل بوده است. او همچنین مسئولیت واحد زنان دفتر ادبیات و هنر مقاومت در حوزه‏هنری را به عهده داشته است. فعالیت‌های دیگر سلمانی، شامل تدریس ادبیات و داستان‌نویسی، عضویت در شورای بررسی کتاب گاهنامه قلمرو، عضو هیأت داوران انتخاب کتاب سال مجله سوره نوجوان (دوره پنجم) و دبیر جشنواره کتاب سال قصه‌های قرآنی و ائمه (ع) بوده است. نمای دور:علی رضایی (منتقد سینما): آن‌هایی که کتاب «دا» را خوانده‌اند، با تصویر تکان دهنده‌ای روبرو شده‌اند که برای نخستین بار واقعیت دفاع مقدس را برای نسلی بازتعریف کرده که شناختی از جنگ نداشته‌اند. نکته جالب در «دا» روایتی است که یک زن از جنگ ارائه می‌دهد. ماهیت جنگ مردانه و خشن است، اما «دا» لطافت روح یک زن را در بحبوحه سخت‌ترین روز‌های تاریخ یک سرزمین با حقیقت جنگ ترکیب می‌کند. خواندن «گل سیمین» احساسی را در مخاطب زنده می‌کند که پیش‌تر با «دا» در وجودش تجربه کرده است.

شاید وجه تمایز این کتاب با «دا» در این باشد که به دلیل کم حجم بودن آن، شخصیت‌های فرعی و ماجرا‌ها بیشتر در ذهن می‌مانند. کتاب‌هایی از جنس «دا» و «گل سیمین» تصویر کلیشه‌ای از حضور زنان در جنگ را تغییر می‌دهند؛ در حالی که دفاع مقدس صحنه رشادت زنان و مردانی است که خاطراتشان در هیاهوی زندگی روزمره گم شده است؛ زنان و مردانی که قلبشان گنجینه‌ای است از خاطراتی تاثربرانگیز. از کتاب:اصلا فکر نمی‌کردم پشت ماشین جسد گذاشته‌اند. وقتی به سردخانه رسیدیم دو نفر دو طرف پارچه‌ای را گرفتند و جسد درون آن را از ماشین پایین آوردند. راننده با مسئول سردخانه بحث می‌کرد و می‌گفت: «تو کاری می‌کنی که اگر مجروح دیده بلندش نکنم».

مسئول سردخانه می‌گفت: «آخه این جسد پر از کرمه. نمی‌تونم توی سردخونه بگذارمش بقیه جسد‌ها هم کرم می‌ذارن». پارچه را از روی جسد برداشتند. یک اسکلت کامل دیدم. کرم‌ها روی کمر و سرش می‌لولیدند... صفحه ۵۶ از همین قلم: ستاره شمال (زندگینامه داستانی اندرزگو) (سوره‏مهر) آشیانه‌ای برای کبوتر‌ها (نشر شاهد) ژالاپ (علم) نشستن روی صندلی سفید (قدیانی ـ شهرداری تهران) لینک خرید نسخه الکترونیکی.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار کتاب معرفی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار کتاب معرفی کتاب گل سیمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باز گرداندن بدمینتون زنجان به دوران اوج خود، یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این هیأت در سال‌جاری به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد حضور پررنگ‌تر بدمینتون زنجان در رویدادهای مختلف ملی نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بدمینتون یکی از رشته‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و با همین پتانسیل قادر خواهیم بود امسال به یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار استان تبدیل شویم، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، بنا داریم در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی حضور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اهتمام به رده‌های سنی آقایان و بانوان جزو اولویت‌های این هیأت برای مسابقات داخلی و برون‌مرزی خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه بدمینتون داریم، قادر خواهیم بود میزبانی شایسته برای اردوهای تیم‌ملی و سایر رویدادهای داخلی و بین‌المللی باشیم که این خود زمینه توسعه بدمینتون زنجان را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان در ادامه از برگزاری اردوی تیم‌ملی پسران زیر ۱۵ سال در فروردین‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردو را به عنوان اولین میزبانی بدمینتون زنجان از یک رویداد ملی به فال نیک گرفته و تلاش داریم با تداوم این روند، بدمینتون زنجان به روزهای اوج خود نزدیک کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌های خود نیاز مبرم به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داریم، تصریح کرد: حمایت از بدمینتون زنجان می‌توان منجر به حضور نمایندگان بدمینتون استان در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشوری همانند سال‌های گذشته باشد.

کد خبر 6089586

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • کلیپ| رائفی پور؛ «دستگاه دشمن‌سازی»