Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار کار افزایش دستمزد کارگران، کاهش بروکراسی در صدور مجوزها و فعال نگهداشتن دیپلماسی مذاکرات هسته‌ای را از اقدامات مهم و برجسته دولت سیزدهم در سال گذشته دانست و گفت: در صورتی که سال جدید با خبر توافق هسته‌ای همراه باشد، شرایط اقتصاد و وضعیت بسیاری از کسب و کارها بهتر می‌شود.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی رویدادهای جامعه کارگری در سال گذشته، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ سال سختی بود چون همچنان تحت تاثیر شدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بودیم و به صورت خاص هم کرونا را در کشور داشتیم که محدودیتهای خاص خودش را به لحاظ پروتکل های بهداشتی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسأله باعث شد که شرایط سختی هم به لحاظ معیشتی برای آحاد جامعه و هم بسیاری از کسب و کارها به وجود آید.
وی ادامه داد: در دولت گذشته با شوک تحریم ها مواجه بودیم و برای اینکه سازگاری و تطبیق انجام شود، کار دولت سخت بود. معمولاً دولتی که از شرایط سخت اقتصادی، کرونا و تحریم تاثیر می‌گیرد، کار به مراتب سخت‌تری در پیش دارد و کار دولت دوازدهم از این جهت سخت‌تر از دولت سیزدهم بود که باید شرایط را مدیریت می‌کرد و پروتکلها و برنامه های مختلف را برای احیای شرایط کسب و کارها و ایجاد مقاومت در برخی بخشها در مقابل این هجمه سنگین پیاده‌سازی می کرد اما دولت سیزدهم در شرایط بهتری کار را شروع کرد. مدت طولانی‌تری از تحریم‌ها گذشته بود و بخشی از راه‌های برون رفت به لحاظ دور زدن تحریم ها در دولت و حاکمیت پیدا شده بود.
این کارشناس بازار کار تصریح کرد: مذاکرات هسته ای در دولت دوازدهم شروع شد و در دولت سیزدهم شرایط امیدوارکننده تری پیدا کرده است. اینکه دیپلماسی مذاکرات هسته ای از سوی دولت سیزدهم فعال نگه داشته شده و نشان دادند که همچنان پیگیر لغو تحریم ها از طریق توافق هسته‌ای هستند را باید یک نقطه قوت بزرگ برای دولت دانست.
وی در ادامه تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزها را از جمله گام های مثبتی دانست که در دولت سیزدهم برداشته شد و ادامه داد: یکی از اقدامات چشمگیر دولت، کاهش بروکراسی در صدور مجوزها بوده است. اهتمام دولت برای اینکه بتواند موانع پیشروی کسب و کارها را از سر راه بردارد یک اقدام مثبت به شمار می‌رود که نتایج خوبی به دنبال دارد و امیدواریم در مراحل بعدی با گام‌هایی که برداشته می‌شود بتوانیم برکات صدور مجوزها را به صورت عینی برای تاسیس و راه اندازی کسب و کارها شاهد باشیم چون با صرف دادن مجوز ها کار خاصی اتفاق نمی افتد ولی معتقدم تسهیل صدور مجوز کسب و کار را باید به عنوان یک گام مثبت جدی بگیریم.
حاج اسماعیلی از تعیین دستمزد ۱۴۰۱ به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم و مثبت دولت یاد کرد و گفت: دولت هم در بخش کارمندان و هم کارگران اقدامات و تصمیمات خوبی گرفته است؛ به شرط اینکه کنترل قیمت‌ها و تورم در بازار صورت گیرد و شرایط برای حفظ قدرت آحاد جامعه فراهم شود.
این کارشناس بازار کار در پایان تداوم تحریم ها و کرونا را از جمله رویدادهایی دانست که سال گذشته در بازار کار و بسیاری از کسب و کارها تاثیرگذار بود و گفت: اگر سال جدید با خبر اجرایی شدن توافق هسته ای همراه باشد می توانیم از این نظر هم امیدوار باشیم شرایط جدیدی به لحاظ بهتر شدن وضعیت کسب و کارها و اقتصاد به وجود آید.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توافق هسته ای کارگران کروناویروس حقوق و دستمزد دولت سیزدهم مذاكرات هسته اي بازار کار نرخ تورم کنترل قیمت ها افزايش حقوق طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار كسب و كار دستمزد 1401 کارمندان صدور مجوزها دولت سیزدهم کسب و کارها بازار کار کسب و کار تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا خسروی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان داراب با اشاره به هفته کار و کارگر با استناد به آیه شریفه «مَن ظَلَمَ اَجیراً اَجرَهُ اَحبَطَ اللهُ عَمَلَهُ وَ حَرَّمَ عَلَیهِ ریحَ الجَنَّة؛ اگر کسی به یک کارگری ظلم بکند، در مورد اجرت او و دستمزد او ظلم بکند، همه اعمال خیر او از بین می‌رود و نابود می‌شود» تصریح کرد: ظلم به کارگر فقط دستمزد ندادن نیست بلکه اقدام نکردن در زمینه بیمه، بهداشت، آموزش، ابتکار، مهارت‌افزایی، سلامت خانوادگی و امنیت شغلی نیز ظلم به کارگران است.

وی با بیان اینکه چهارده هزار شهید جامعه کارگری در واقع چهارده هزار پرچم افتخار و وفاداری در دست کارگران است، تاکید کرد: برجسته شدن ارزش کارگر در جامعه، باعث رونق کار و تولید می‌شود.

امام جمعه داراب در ادامه با اشاره به در پیش بودن بزرگداشت هفته مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد این دانشمند بزرگ، یکه‌تاز عرصه جهاد علمی و دینی بود و با وجود آنکه حتی برخی آشنایان جاهل و دوستان نادان به سنگ‌اندازی، تهمت و ملامت او پرداختند، این انسان وارسته وظیفه خویش را شناخت و در راه انجام وظیفه، هیچ‌چیز مانعش نشد.

حجت الاسلام خسروی عنوان کرد: شهید مطهری وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام داد و با افشای باورهای نادرست و اندیشه‌های منحرف، حقایق ناب را باز گفت و کج‌فکری‌ها و ناروایی‌ها را برنتابید و به راه خود ادامه داد و سرانجام، به فیض بزرگ شهادت رسید.

وی افزود: او متفکری ژرف اندیش، پهلوان مبارزه با التقاط، روحانی متناسب با زمان، مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما، معلم بزرگی برای دیروز و امروز و فردای کشور، متفکر دین‌شناسِ مومنِ با اخلاص و پُرکار بود.

خسروی در ادامه گفت: خطی که می‌تواند انقلاب را از نظر فکری حفظ کند، همان خط مطهری یعنی اسلام ناب و بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی است.

وی گفت: مطهری از کسانی بود که در ذهنش شکل کلی انقلاب، هوشمندانه منعکس شده بود و سعی می‌کرد نگذارد اسلام از خط اصیل خود منحرف شود.

کد خبر 6089186

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه