Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@21:31:22 GMT

تقوای الهی نباید به حاشیه رانده شود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۰۷۳

تقوای الهی نباید به حاشیه رانده شود

امام جمعه اصفهان گفت: مسئله تقوا در راس امور است و از اولین روزهای حیات بشری مطرح بوده است و باید برجسته و پررنگ شود نباید این موضوع در حاشیه دین قرار بگیرد متاسفانه برخی از مسائل اساسی دین و دینداری با مرور زمان به حاشیه رانده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه اول نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به اهمیت تقوا، اظهار کرد: یکی از واژگان مهم، پرمحتوا، اصیل و واقعی در همه ادیان موضوع تقوا است که این پرکاربردترین واژه‌ای است که در همه تکامل معنوی و ساختار شخصیت انسان دخالت مستقیم دارد و نباید به حاشیه برده شود و مسئله تقوا باید در رأس همه امور زندگی ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چون در همه مراحل زندگی انسان نیاز به این آموزه دینی وجود دارد و بدون تقوا هیچ عملی ارزشی نخواهد داشت. مسئله تقوا در همه ادیان آسمانی برجسته بوده است حتی از همان روز اولی که بشر پا به کره زمین نهاد و تشکیل زندگی داد مسئله تقوا مطرح بوده و زندگی بشر ساده و سطحی بوده است، اصلاً شریعتی در کار نبود و اولین شریعت حضرت نوح بوده اما مسئله تقوا مطرح بوده است. زمانی که هنوز محرم و نامحرم، اقتصاد، بانک و ربا و ملکیت وجود نداشت اما مسئله تقوا در رأس امور بوده است،

امام جمعه اصفهان افزود: مسئله تقوا از اولین روزهای حیات بشری مطرح بوده است و باید برجسته و پررنگ شود نباید این موضوع در حاشیه دین قرار بگیرد متأسفانه برخی از مسائل اساسی دین و دینداری با مرور زمان به حاشیه رانده می‌شود.

وی اضافه کرد: درجات اعمال و دستورات دینی متفاوت است، برخی از واجبات الهی و برخی از محرمات در درجه‌ای قرار دارد که باید تلاش کنیم هرگز در زندگی ما رخ ندهند که متأسفانه آنهایی که باید در صدر اولویت باشد به حاشیه رانده می‌شود و آنهایی که نباید در متن دین بیاید در متن دین می‌آید.

حجت‌الاسلام محمودی ادامه داد: اساس توحید و نبوت و ایمان به آخرت به حاشیه کشانده شده بود اما مسائل دست سوم و چهارم دین در متن دینداری آمده بود، قرآن در سوره توبه می‌فرماید: «آیا شما ملاحظه می‌کنید کسانی که عمارت مسجدالحرام را دارند آیا مانند ایمان به خدا و روز قیامت و جهاد در راه خدا است؟ اینها در نزد خداوند مساوی نیستند و آنکه مهم است ایمان به خدا است.

وی به نمازگزاران توصیه کرد: سعی کنیم اولویت‌ها را در دین مبین اسلام شناسایی کنیم، مبادا آنها که در متن دین است به حاشیه رانده شود، باید توجه کنیم که آموزه‌های فراوان دینی کدامیک در درجه اولویت است، اما اهتمام به مسئله تقوا که در رأس امور است باید مورد توجه باشد و در کسب تقوای الهی تلاش کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود …

کد خبر 565282

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خطبه نماز جمعه نماز جمعه نماز جمعه اصفهان روز جمهوری اسلامی 1401 12 فروردین خطبه های نماز جمعه اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حاشیه رانده مسئله تقوا متن دین مطرح بوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد

خب نگاه کنید به این دانشگاه‌های آمریکا؛ امروز باز در خبرها میخواندم که چند دانشگاه دیگر اضافه شدند؛ در استرالیا، در کشورهای مختلف اروپایی. یعنی ملّتها نسبت به مسئله‌ی غزّه حسّاسند؛ این مسئله، مسئله‌ی اوّل دنیا است. رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «شریکِ جرم» را منتشر میکند. منبع: KHAMENEI.IR

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902637

دیگر خبرها

  • نماهنگ|شریک جرم
  • زائران حج مورد عنایت ویژه الهی هستند
  • ببینید | نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • امروز برائت از کفار، همان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است
  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • تکریم معلم از واجبات الهی است
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • تعالیم اندیشه عفاف و حجاب در مدارس اولویت باشد
  • امام فرشته‌ها کیست؟! + فیلم
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است