Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،علی تقی زاده امروز جمعه در نشستی با فرماندار خلخال با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی روستایی برای احیای سنت ها و پیشگیری از فراموشی بازی های مرسوم کهن اعلام کرد: با توجه به قرابت جغرافیایی شهرستان خلخال با شهرستانهای استان گیلان، برگزاری مشترک نخستین جشنواره بازیهای بومی و محلی و آئین های سنتی استانهای اردبیل و گیلان، تابستان امسال به میزبانی شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال برگزار خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان اردبیل گفت: مقدمات لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره مشترک دو روزه انجام شده و در تلاش برای برگزاری این جشنواره هستیم .

وی اظهار کرد: این جشنواره ورزشی با هدف توسعه و گسترش بازیهای بومی و محلی در بین نسل جوان جامعه، تبادل آئین ها و فرهنگ های سنتی مرسوم در دو منطقه همسایه خلخال و گیلان و همچنین احیا و تقویت بازی های بومی و محلی ریشه دار منطقه برگزار می شود.

وی از فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی خلخال خواست تا همکاری لازم را برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ورزشی مشترک داشته باشند. 

رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان اردبیل به برگزاری اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی جام پرچم در سطح کشور اشاره و خواستار همکاری بخشداران و دهیاران برای ثبت نام تیم های مینی فوتبال در دو قسمت آقایان و بانوان شدند.

تقی زاده با اشاره به کسب جایگاه دوم شهرستان خلخال در بین شهرستانهای مختلف استان در بحث ثبت نام از تیم های شرکت کننده، بر لزوم افزایش تعداد تیم ها جهت بهره مندی از اعتبارات و امکانات ورزشی تاکید کرد. 

وی اظهار کرد: از مجموع ۱۴۱ روستای دارای سکنه خلخال تاکنون ۴۰ روستا برای شرکت در این مسابقه ملی اعلام آمادگی کرده اند و انتظار می رود تا پایان مهلت ثبت نام این تعداد حداقل به دوبرابر افزایش پیدا کندـ

همچنین در این دیدار یحیی زاده فرماندار خلخال از ابلاغ بخشنامه مسابقات به بخشداری ها برای همکاری دهیاری ها و خانه های بهداشت روستاها برای ثبت نام خبر داد و با اشاره به پتانسیل روستاهای شهرستان در برگزاری مسابقات ، همایش ها و جشنواره های ورزشی جام نوروز در راستای غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از طریق ورزش در تعطیلات عید نوروز، خواستار  ورود جدی اداره ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی مرتبط به این موضوع شد .

در این جلسه سد ناصر میرمرسلی  رئیس اداره ورزش و جوانان خلخال نیز به ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان به خصوص بخش شاهرود در اجرای جشنواره ها ، آئین های سنتی و بازیهای بومی و محلی اشاره و برای برگزاری این جشنواره در اوایل فصل تابستان امسال آمادگی این شهرستان را اعلام کردند.

برچسب‌ها خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان خلخال استان اردبیل وزارت ورزش و جوانان بازیهای بومی و محلی بومی و محلی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان شرقی برگزار می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • امدادرسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • از سراوان تا پیچ شاه عباسی ترافیک ۱۲ کیلومتری داریم/مسدودی محور پونل - خلخال
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال