Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@14:32:08 GMT

مردم ایران حامی یمن هستند/ آل سعود محکوم به شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۱۵۸

مردم ایران حامی یمن هستند/ آل سعود محکوم به شکست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی اشرف در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سرخه به میزبانی حسینیه شهدای این شهرستان با بیان اینکه حدود هشت سال است که مردم یمن آماج جنگ تحمیلی و بمباران و ظلم غیر قابل تصوری هستند که آنان را محاصره کرده است، ابراز کرد: این روزها برای یمن دقیقاً مانند زمان دفاع مقدس ایران که همه دنیا دست به یکی کرده بودند که ما را محاصره کنند و ما با دست خالی با دنیا در حال جنگیدن بودیم، با دشواری روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ما توانستیم تنها بر ایثار مردم و حمایت‌ها از جبهه‌ها و مجاهدت‌ها توانستیم مقابله کنیم و با ایمان و توکل، عزت مردم ایران اسلامی را به ارمغان آوردیم، ابراز کرد: امروز در یمن نیز چنین شرایطی وجود دارد و مردم در حال استقامت در نبردی هستند که هیچ منطقی هم ندارد.

جنگ یمن بی منطق است

امام جمعه سرخه با بیان اینکه درگیری‌ها در یمن در واقع از یک جنگ بی منطق و بی ثمری که کشوری دیگر می‌خواهد به یمن تحمیل کند، نشئت گرفته است، تاکید کرد: آل سعود با یک منطق پوچ اعلام کرده که باید مردم یمن از کسی تمکین کنند که ما آن را بر خلاف اراده مردم بر سر کار می‌گذاریم که این در واقع یک ادعای بچگانه است.

اشرف با بیان اینکه آل سعود و متحدانش به هیچ حقوق بشری هم قائل نیستند و حتی زیرساخت‌های عمومی را هم بمباران می‌کنند، گفت: مردم یمن برای رساندن دارو و غذا هم تحریم هستند و شرایط دشواری را دارند لذا از آنجا که ما ملت ایران اسلامی همواره حامی مظلومان هستیم اینجا هم به لحاظ مادی و معنوی در کنار مردم خواهیم بود

وی با اشاره به اینکه کمک‌های خوبی برای یمن جمع آوری شده و مردم شهیدپرور و ولایتمدار سرخه نیز در این کمک رسانی به یمن اقدامات خوبی را صورت داده‌اند، تاکید کرد: حمایت از یمن وظیفه دینی و شرعی ما است و ما اعتقاد داریم که آل سعود و متحدانش محکوم به شکست هستند.

شکست در انتظار آل سعود

امام جمعه سرخه با بیان اینکه وقتی همه امکانات مادی در دست آل سعود و آمریکا است وقتی دلارهای نفتی تبدیل به اسلحه می‌شوند اما پیروزی برای این کشورها حاصل نمی‌شود، نشان می‌دهد که خدا با آنان و جبهه باطل نیست، ابراز کرد: پیروزی برای مردم یمن خواهد بود و ما نیز آنها را با دعاهایمان باید حمایت کنیم زیرا خداوند نصرت الهی خود را برای کسانی که با خدا هستند، وعده داده است.

اشرف درباره انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: امام خمینی (ره) کاری را می‌کرد که از ته دل به آن باور داشت و لذا انقلاب اسلامی نیز با همین همراهی مردم و اعتقاد و ایمان امام خمینی (ره) پیروز و در روز دوازدهم فروردین ماه ۵۸ به صورت کامل محقق شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به قدرت مردم اعتماد و ایمان داشت، بیان کرد: امام خمینی (ره) اعتقاد داشت از روستایی که در حال زرع است تا کسی که در خط اول مبارزات انقلابی بود و به زندان افتاد و حتی کسی که مخالف این انقلاب بود همگی شهروند ایران اسلامی هستند و باید در پای صندوق‌ها نظرشان را بگویند.

رأی مردم به جمهوری اسلامی

امام جمعه سرخه با بیان اینکه برخی می‌گویند که چون نظر امام (ره) بر جمهوری اسلامی بود مردم در ۱۲ فروردین ماه به این نظام رأی دادند که در پاسخ به این افراد باید گفت اگر مردم به این عمق باور و ایمان رسیده بودند که جمهوری اسلامی چیست که جای خوشبختی دارد اما اینگونه نبوده است لذا جوانان باید تاریخ شفاهی را بخواهند، تاکید داشت: امام خمینی (ره) در سال‌های ۵۷ و ۵۸ در واقع رهبر یک نهضت و یک مبارز انقلابی و مرجع تقلید مورد قبول مردم هستند در حالی که گروه‌های دیگر هم تشکیلاتی در کشور داشتند و کار می‌کردند و حتی با نشریه‌هایشان فکر تزریق می‌کردند اینگونه نیست که کسی چیزی را می‌گفت و همه به دنبال آن راه افتادند لیکن مردم با علم و آگاهی به دنبال آنچه می‌خواستند رفتند.

اشرف در دیگر بخش سخنان خود اما به فرارسیدن ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تقوا یکی از ثمرات روزه داری است، تاکید کرد: باید مجاهدت کنیم تا ماه رمضان برای ما ماه تقوای الهی باشد.

کد خبر 5457165

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان خطبه های نماز جمعه آل سعود جنگ 2015 یمن مهدی اشرف بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا نوروز سانحه تصادف مشهد خرم آباد ایلام امام خمینی مردم یمن آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد

وزرای امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور دو کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران دو کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دو وزیر همچنین آخرین ارزیابی‌های خود را از تحولات منطقه به خصوص در عرصه فلسطین و جنگ علیه غزه را تبادل کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از تلاش‌ها و مواضع مصر برای تلاش در توقف نسل‌کشی در غزه تشکر و آمادگی ایران را برای ارسال کمک‌های انسانی به غزه مورد تاکید مجدد قرار داد و خواستار مساعدت قاهره در این خصوص شد.

امیرعبداللهیان بر مبنای توافق روسای دو کشور تبادل هیات‌ها میان موسسات دینی دو کشور در چارچوب تقریب مذاهب و گفتگو‌های دینی را مفید و موثر دانست که این موضوع مورد استقبال طرف مصری قرار گرفت و وزیر خارجه مصر بر اهتمام ویژه الازهر مصر برای گفتگوی بین مذاهب و همچنین تقویت روابط مردمی و گردشگری بین دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشریح ابعاد حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و همچنین واکنش نیرو‌های مسلح ایران در چارچوب دفاع مشروع، از موضع مصر در محکومیت اقدام تروریستی رژیم اسراییل تشکر کرد 

آقای سامح شکری وزیر امور خارجه مصر نیز ضمن ابراز خرسندی از این ملاقات تاکید کرد همواره برای گفتگو و تماس بین مصر و ایران بعنوان دو کشور با تمدنی ریشه دار اهتمام داریم و مصر توجه ویژه به پیگیری توسعه روابط بین دو کشور دارد.

سامح شکری همچنین با اشاره به تبعات تداوم جنگ در غزه و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین و خسارات بالای انسانی و مادی به خصوص کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسراییل، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های جاری سیاسی و مذاکراتی، منجر به توقف جنگ علیه غزه و احقاق حقوق مردم فلسطین گردد.

سامح شکری مجددا حمله اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در سوریه را محکوم و شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران را تسلیت گفت و دیدگاه کشورش برای تلاش جهت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

وزرای امور خارجه ایران و مصر در پایان ابراز امیدواری کردند برگزاری اجلاس سران همکاری اسلامی در گامبیا، موجب تقویت همبستگی و وحدت جهان اسلام در حمایت از مردم فلسطین و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه بشود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • سقوط ام باپه مقابل دیوار زرد؛ محکوم به بازگشت
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی