Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:17:21 GMT

امام جمعه شهرری: شرکت در انتخابات رای موافق به نظام است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۲۲۷

امام جمعه شهرری: شرکت در انتخابات رای موافق به نظام است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید علی  شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری افزود: امروز روز جمهوری اسلامی است و در این روز مردم شریف ایران به رژیم پهلویی نه گفتند.

وی ادامه داد: رژیم پهلوی ضد دین، ضد آزادی، ضد استقلال و اخلاق بود و بیش از ٩٨ درصد مردم ایران به مشروعیت جمهوری اسلامی رای آری دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه شهرری خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند روز جمهوری اسلامی از اعیاد است و مردم این روز را بزرگ بشمارند.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: جمهوری اسلامی بر سه پایه اسلامیت، ولایت فقیه و جمهوریت استوار است و  قانون اساسی ما نیز  توسط فقها نوشته شده است و چیزی برخلاف اسلام در آن مشاهده نمی‌شود. 

شاهچراغی با اشاره به شروع ماه ماه مبارک گفت: برای حضور در مساجد باید برنامه داشته باشیم. مردم به احکام دین نیاز دارند و در این ماه مبلغان باید برای مردم احکام دینی را روشن‌تر کنند.

وی افزود: جهاد تبیین فقط جهاد سیاسی نیست بلکه جهاد اعتقادی نیز هست و البته جهاد اعتقادی از سیاسی مهم‌تر است.

بازگشت شور و نشاط  به مدرسه دستاورد آموزش حضوری 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرری پیرامون حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها گفت: فواید و آوردهای آموزش حضوری بازگشت شور و نشاط به محیط مدارس است.

مسعود بهرامی اظهار داشت: در مدت شیوع ویروس کرونا دلمردگی بین دانش آموزان رواج پیدا کرد و ارتقا کیفیت آموزش سلامت و تندرستی از فواید حضوری شدن است.

وی تاکید کرد: تعاملات اجتماعی و سبک زندگی با حضور دانش آموزان در محیط مدرسه تحقق پیدا می کند.

این مسئول همچنین در مورد آسیب های آموزش‌های مجازی خاطرنشان کرد: برای سلامت دانش آموزان، آموزش را غیر حضوری کردیم اما عارضه چشمی، اسکلتی، اضافه وزن و کم تحرکی، افت شدید تحصیلی، تربیتی، ترک تحصیل‌های پنهان در بین دانش آموزان رواج پیدا کرد.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران افزود: سلامت رکن اصلی برای همه است، کرونا این مورد را برای ما روشن‌تر کرد و توصیه ما به دانش آموزان این است که حتما واکسن تزریق و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

برچسب‌ها بازار شهرری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی روز جمهوری اسلامی ایران شاهچراغی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار شهرری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی روز جمهوری اسلامی ایران بازار شهرری آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی روز جمهوری اسلامی ایران شاهچراغی جمهوری اسلامی دانش آموزان جمعه شهرری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر فرزاد جهان بین در مراسم تجلیل و تقدیر از اساتید و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، با تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری، با اشاره به حدیث امیرالمومنین علیه السلام، با تاکید بر اینکه دانایی باید توانایی به همراه بیاورد، عنوان کرد: تحلیل روند شرکت در کنکور در بیست سال گذشته نشان می دهد اقبال مردم به آموزش عالی کم شده و از دلایل اصلی آن ناتوانی نظام آموزش عالی در پیوند دانایی و توانایی بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خطر جایگزینی آموزش غیررسمی با آموزش رسمی افزود: وقتی یک سیستم به حد اشباع می رسد در قوس نزول و سقوط می افتد و اگر نتوان با تحلیل درست گذشته، ایده جدیدی ارائه کرد و سیستم را در منحنی جدیدی قرار داد، کار آن سیستم تمام است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با اشاره به سخنرانی ۱۸ فروردین ریاست دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه جامع دارای چهار رکن است خاطرنشان کرد: نظام تربیتی، نظام علمی، نظام فرهنگی و نظام فناوری در دانشگاه باید با هم باشند و این آن ایده جدید نجات بخش آموزش عالی است. تربیت تخصصی بر اساس آمایش سرزمین و تلفیق تئوری با عمل و قدرت استفاده دانش برای حل مسائل مردم و قراردادن آن در خدمت منافع آنها از ارکان این ایده جدید است. آموزش عالی می باشد، زیرا دانش آموختگان بر اساس نیازها و پتانسیل های موجود در منطقه امکان بهره برداری درست و مناسب از دانش خود را کسب خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نظام فرهنگی و تربیتی بیان کرد: خواسته جامعه و خانواده ها از آموزش عالی فراهم بودن محیطی سالم و ارزشی برای پرورش و تربیت نسلی فرهیخته، امیدوار، باکرامت، قانونمند، دارای اعتماد به نفس، سختکوش و... است.

وی افزود: در دانشگاه باید از حافظه محور بودن عبور کرد و به یادگیری عمیق و کاربردی رسید، دانشگاه باید محل پرورش ذهن تحلیلی برای دانشجویان باشد و مهارت توانایی حل مسائل جدید با استفاده از داشته های موجود را به آنها بدهد و آنها را از ساده انگاری در فهم وحل مسائل برهاند و این امر در سایه توجه به نظام فرهنگی و تربیتی شکل می گیرد.

این مسوول دانشگاهی در ادامه سخنان خود مطرح کرد: اگر این چهار نظام در کنار یکدیگر قرار بگیرد و به صورت همزمان در دانشگاه اجرا شود، آموزش عالی تعالی خواهد داشت و از بحران خارج خواهد شد.

دیدار و گفت و گو با معلمان مدارس سما به مناسبت روز معلم، دیدار و گفتگو با اساتید همیار فرهنگ، دیدار با فعالان تشکل ها و کانون ها و بسیج دانشجویی و حضور در منزل هیات علمی تازه در گذشته، مرحوم دکتر سرگلی زاده از دیگر برنامه های این سفر یک روزه بود.

کد خبر 6095096

دیگر خبرها

  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • ضرورت تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد جاذبه در آموزش و پرورش
  • نقش مهم معلمان در ساختن آینده جامعه
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • دانایی که منجر به توانایی نشود مورد اقبال مردم نخواهد بود
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری