Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت ۱۳ فروردین ماه، روز طبیعت توصیه‌هایی را ابلاغ کرد.

در پیام اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی به مناسبت روز طبیعت آمده است: با توجه به وجود مناطق چهارگانه‌ی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آذربایجان شرقی و غنای طبیعی آن برای حفاظت و نگهداری این غنای طبیعی از بهره‌برداری، شکار و صید غیر قانونی و غیر مسئولانه‌ی حیات وحش و رستنی‌های بهاری طبیعت و خصوصاً مناطق چهارگانه بپرهیزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام گفته شده است: چادرزدن و روشن کردن آتش در جنگل‌ها، مراتع و مناطق طبیعت گردی و سهل‌انگاری درخاموش کردن آن، خسارت جبران‌ناپذیری به این ذخایر می‌رساند و تنوع زیستی را به خطر می‌اندازد.

همچنین آمده است: رها کردن زباله‌های غیر قابل بازیافت در طبیعت یکی از آسیب ‌های جدی به طبیعت است و برای مدیریت پسماند و زباله‌ها، مسافران نوروزی و طبیعت گردان با جمع‌آوری آن در کیسه‌های مخصوص زباله و رساندن آن به مکان‌های مخصوص جمع آوری زباله در پاکیزگی طبیعت و حفظ خاک و آب از آلودگی‌ها نقش موثری خواهند داشت.

اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در این پیام اظهار کرده است: مسافران نوروزی بامعاینه‌ی فنی خودروهای خود و رعایت نکات محیط زیستی در تمیز نگهداشتن هوای لطیف بهاری وآلوده نشدن آن با آلاینده‌هایی که سلامتی هموطنان را به خطر می‌اندازد، نقش موثری خواهند داشت.

در ادامه گفته شده است: تمیز کردن خودرو یا ریختن روغن‌های سوخته در آبهای روان و سطحی باعث آلودگی جبران ناپذیر این عنصر حیاتی و به خطر افتادن و نابودی آبزیان می‌شود.

همچنین تاکید کرده است: به نحوی رانندگی کنیم که منجر به تخریب طبیعت و یا مرگ جانداران نشود و هیچ رد پا یا اثر تخریبی در طبیعت باقی نگذاریم.

در این پیام آمده است: به جای آزار و اذیت یا شکار و صید جانداران به تماشای حیات وحش در طبیعت بنشینیم.

در پیام این اداره کل گفته شده است: شکستن سرشاخه‌های درختان، لگدمال کردن گیاهان و چیدن گل‌ها و گیاهان عملی ناپسند است و به جای اینکار با گیاهان، گل‌ها و درختان عکس بگیریم.

در ادامه آورده است: با محیط‌بانان برای حفظ طبیعت همکاری کنیم و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند پرتاب زباله از شیشه اتومبیل به بیرون گزارش خود را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، در پایان یادآور شده است: همچنین موزه‌ی تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی در اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی واقع در خیابان آزادی در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه به صورت رایگان برای بازدید هموطنان آماده‌ی ارائه‌ی خدمت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست سیزده بدر اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک