Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن رجبی فعال فرهنگی و سیاسی با تاکید بر اینکه نظام بدون اسلامیت لغزان می شود، گفت: 12 فروردین روز تجلّی خلق حماسه شکوهمند مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن رجبی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، با اشاره به فرا رسیدن 12 فروردین "روز جمهوری اسلامی"، اظهار داشت: برای روند تداوم نظام هر دو  مولفه"جمهوریت" و "اسلامیت" الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فعال فرهنگی و سیاسی افزود: "جمهوریت" و "اسلامیت" هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و دارای پیوندی ناگسستنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که برخی طرفدار "جمهوریت " بدون " اسلامیت" و عده ای دیگر نیز خواهان " اسلامیت" بدون "جمهوریت" هستند، در حقیقت طرفداری ناقص از نظام جمهوری اسلامی است.

رجبی در ادامه به سه رمز تداوم و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اول محتوای انقلاب که محتوایی توحیدی و اسلامی است، دوم مردمی بودن انقلاب و وحدت کلمه مردم و سوم رهبری، از جمله رموزی است که ضامن تداوم انقلاب نیز هستند.

 وی  12 فروردین 58 را یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب دانست و تصریح کرد: نظام در طول 43 سال گذشته بر محور "جمهوریت" و "اسلامیت" تواما، پیش رفته است.

رجبی تصریح کرد: اصرار امام خمینی (ره) برای تحقق "جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد نه یک کلمه کم" اشاره روشنی به رمز پیروزی انقلاب در کنار حضور و پشتیبانی مردم دارد.

این فعال فرهنگی و سیاسی با تاکید بر اینکه پشتیبانی از "جمهوریت" و "اسلامیت" ضامن بقای نظام است، گفت: اسلامیت در کنار جمهوریت که همان حضور و تاثیرگذاری مردم است موجب استحکام بیشتر نظام خواهد بود.

وی گفت: امام بعد از پیروزی انقلاب با اینکه مردم در قطعنامه ها و راهپیمائی های متعدد "جمهوری اسلامی" را برای انقلاب خود برگزیده بودند، ولی اصرار داشتند این نظام قانونمند بشود و برگزاری این انتخابات و" آری" بیش از 98 درصد مردم به "جمهوری اسلامی" بر همین مبنا بود.

رجبی ادامه داد: اسلامیت ضمانت اجرائی جمهوریت است زیرا هنگامی که مردم به یک مبنائی و قوانینی اعتقاد دارند به طور طبیعی نسبت به آن متعهد هستند ولی اگر نسبت به آن معتقد نباشند تعهدی هم وجود ندارد.

این فعال فرهنگی و سیاسی با تاکید بر اینکه نظام بدون اسلامیت لرزان و لغزان می شود، تصریح کرد: 12 فروردین روز تجلّی خلق حماسه شکوهمند مردم‌سالاری دینی است.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با تاکید بر شیوه "جمهوری اسلامی" در اداره ایران، به شعار جدایی دین از سیاست پایان دادند و خواستند به همگان بفهمانند که اسلام قدرت اداره جامعه را دارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فعال فرهنگی و سیاسی جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد