Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستار هدایت‌خواه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در یاسوج با تبریک ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از اعیاد مبارک به همه انقلابیون ایران و دنیا گفت: ۴۳ سال پیش، در سال ۱۳۵۸ مصادف با سال ۱۴۰۰ و قرن پانزدهم هجری قمری، همه پرسی جمهوری اسلامی برگزار و ملت ایران به این نظام رای "آری" دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: امام خمینی (ره) آن زمان را قرن غلبه بر مستضعفان و مستکبران عالم نامگذاری کردند که البته بعد از گذشت ۴۰ سال شاهد تحقق وعده امام راحل هستیم.

هدایت‌خواه گفت: امام خمینی (ره) در بیانیه روز ۱۲ فروردین ماه از این روز به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ما یاد می‌کند، زیرا بعد از ۲ هزار و ۵۰۰ سال و به روایتی دیگر ۷ هزار سال که در ایران حکومت برپا شده، برای اولین بار مردم هستند که شکل حکومت را تعیین می‌کنند، در واقع در این سال ها، هیچگاه مردم در حکومت نقشی نداشتند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان می‌گوید: عده‌ای با زور، سلاح و شیوه‌های مختلف به قدرت می‌رسیدند و خود را بر مردم تحمیل می‌کردند، اما در روز ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ برای اولین بار مردم حکومت خود را تعیین کردند، به همین دلیل امام خمینی (ره) از آن به عنوان عید ملی یاد می‌کند.

او گفت: در روز‌های پیش از انقلاب مردم با برگزاری راهپیمایی و تظاهرات، حکومت درخواستی خود را با شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" بیان و با ریختن خون شهدای انقلاب این درخواست به حق را امضا و سرانجام در این روز بزرگ، با حضور پای صندوق‌های رای، شکل حکومت را تعیین کردند.

تعیین و تغییر شکل حکومت در ایران در کمتر از ۱۵ روز

به گفته هدایت‌خواه، تنها انقلابی که در طول قرن‌های گذشته در سراسر دنیا و در کمتر در ۱۵ روز، شکل حکومت به دست مردم تغییر کرد و تعیین شد، جمهوری اسلامی ایران است، زیرا در شکل بسیاری از حکومت‌های دنیا، یا مردم در آن نقشی ندارند یا سال‌ها طول کشیده تا مردم بتوانند نقش تعیین کننده خود را ایفا کنند.

او درخصوص علت خطاب کردن "روز جمهوری اسلامی" به عنوان عید مذهبی از سوی امام راحل گفت: پس از گرایش مردم ایران به اسلام در طول ۱۴۰۰ قبل، برای اولین بار حکومتی با نام "دینی و الهی در کشور مستقر شد و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب، پایان حکومت طاغوت و حاکمیت "الله" به دست مردم ایران اعلام می‌شود.

به گفته هدایت‌خواه، پس از ۱۴۰۰ سال اولین قانون اساسی بر اساس مبانی دینی، برگرفته از قرآن و سنت اهل بیت علیهم السلام تدوین شد و مبنای حرکت جمهوری اسلامی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ۱۲ فروردین نماز جمعه جمهوری اسلامی هدایت خواه ۱۲ فروردین شکل حکومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

به گزارش  جماران از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت(ع) در دیگر کشورها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد. بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

 

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشورهای آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشورهای آفریقایی ارائه شد.

 

دیگر خبرها

  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم عزیز است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا