Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریدون حسنوند گفت: ما همانطور که در قبل از سال هم اعلام کردیم کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین کاملا مخالف بود و منطقی هم پشت این مخالفت بود.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه جلساتی با مسئولان دولت برگزار شد و دلایل مخالفت با افزایش قیمت بنزین بیان شده است تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین اصلاً در دستور کار نبود و در بودجه ۱۴۰۱ نیز افزایش قیمت بنزین اصلاً قرار داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاً در طول سال ۱۴۰۱ نظرمان بر افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: «قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.»

قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

این نماینده مجلس گفت: قیمت منطقی بنزین در حال حاضر خیلی بیشتر از قیمتی است که مردم آن را می پردازند قیمت جهانی بنزین با قیمت داخلی در ایران متفاوت است. اما ما معتقدیم همیشه نباید برای کاهش بعضی از مشکلات دست در جیب مردم کرد.

حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است.  افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت اصلی و واقعی بنزین در اصل ۲۰ هزار تومان است، این افراد از ۱۷ هزار تومان مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کنند.

آمارهای وزارت نفت نشان می‌دهد که از ۸۵ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور، حدود ۷۰ درصد بنزین سهمیه‌بندی شده به قیمت هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و بقیه بنزین سه هزار تومانی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که الان شرایط برای افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه مهیا نیست. در دنیا قیمت بنزین لحظه ای و روزانه تغییر می‌کند و وقتی وارد جایگاه سوخت در کشور های دیگر می شوید. هر زمان قیمت متفاوتی را می پردازند زیرا در این کشورها قیمت بنزین با افزایش یا کاهش قیمت جهانی نفت تعیین می شود. ولی ما نمی توانیم تا به این شرایط در شرایط اقتصادی موجود در کشور باشیم.

آخرین بار که بنزین در ایران گران شد ۲۴ آبان ۱۳۹۸ بود. دولت قبل قیمت بنزین را از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد افزایش داد.

کد خبر 667065 برچسب‌ها سوخت - بنزین یارانه مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت بنزین یارانه مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت بنزین کمیسیون انرژی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال

غلامحسین بهمنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همه ساله در ۶ ماهه نخست سال پیک مصرف تولید است که مسئولان با برنامه ریزی مناسب در خصوص واردات و اشباع بازار  می‌توانند از التهابات قیمت جلوگیری کنند.

او نرخ مصوب هرکیلو شکر برای مصرف کننده را ۳۴ هزارتومان اعلام کرد و افزود: نبود سیاست و برنامه ریزی مناسب موجب شده تا قیمت هرکیلو شکر در بازار به بالای ۴۰ هزارتومان برسد.

بهمنی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال روزانه ۷ تا ۸ هزارتن شکر مورد نیاز است، گفت:  با توجه به آنکه شکر کشت پاییزه تنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن است، از این رو انتظار می‌رود یک میلیون تن کسری از طریق واردات تامین شود تا نوسانی در بازار رخ ندهد.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر ادامه داد: بنابر آمار قیمت هرتن شکر خارجی تحویل بنادر ۵۶۰ یوروست که با احستاب ارز نیما، برای واردکننده ۲۲ تا ۲۳ هزارتومان تمام می‌شود و بدین ترتیب هرکیلو شکر تصفیه شده در سامانه بازارگاه ۲۸ هزارتومان عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتن شکر در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: بنابر آمار سالانه یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن شکر در داخل تولید و مابقی با احتساب ذخایر استراتژیک وارد کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟