Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری با بیان اینکه صیانت از محیط زیست از جمله اولویت‌های دولت سیزدهم است, گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم باید برخورد با سیستم‌های اداری مخرب جنگل در شهرهای جنگلی و ساحلی باشد. - اخبار اجتماعی -

سید محسن طباطبایی مزدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری تسنیم درباره روند جنگل‌زدایی در کشور اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه هزاران درخت برای احداث مسیرهای شهری و بین شهری یا خطوط انتقال گاز یا به خاطر آبگیری سد، قطع و به زیر آب می‌روند، خسارات فراوانی به جنگل‌های کشورمان وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش آمار جنگل‌خواری در صورتی که سیاست یکپارچه‌ای برای حفاظت از این سرمایه گرانبها اندیشیده نشود, تصریح کرد:  در 70 سال گذشته حدود 7 میلیون هکتار جنگل در زاگرس از بین رفته است که همین موضوع به یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم شده است و رئیس جمهور نیز در بازدید از استان مازندران تأکید داشتند که نخستین برخورد با سیستم‌های اداری مخرب جنگل در شهرهای جنگلی و ساحلی است.

این پژوهشگر حوزه اقتصاد ادامه داد: یکی از موضوعاتی که دغدغه دولت سیزدهم در استان مازندران بود حفظ محیط زیست و منابع طبیعی است که حجت‌الاسلام رئیسی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در جنگل‌ها تأکید داشتند که این موضوع باید بررسی شود که ساختمان‌هایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟

طباطبایی به سهم پایین ایران از پوشش جنگلی نیز اشاره کرد و گفت: در کشور ما کمتر از 10 درصد سطح سرزمین، پوشش جنگلی است و در واقع ما کشوری بیابانی هستیم که سهم ما از جنگل یک چهارم استاندارد سرانه جهانی است که آن هم به طرق مختلف و در نقاط مختلف در حال تخریب است؛ حدود 2 میلیون هکتار جنگل‌های شمال امروزه محل تاخت و تاز ویلاسازان و جنگل‌خواران قرار گرفته است که این مورد نیز باید پیگیری شود.

وی تصریح کرد: صیانت و حفظ محیط زیست به معنای مسدود و محصور کردن مناطق طبیعی نیست بلکه حفظ محیط زیست بیش از هر چیز نیازمند طراحی‌های علمی و ابتکار تخصصی است ضمن اینکه صیانت از محیط زیست و امکان استفاده از این مناطق دغدغه دولت سیزدهم است؛ آثار اقتصادی حفظ و توسعه جنگل‌ها و جلوگیری از جنگل‌خواری مضاف بر اقدامات قانونی و حقوقی نیاز به پیوست مطالعات اقتصادی پایدار و تنظیم سند اقتصادی جنگل‌داری دارد.

نابودی 2 میلیون هکتار از جنگل‌های شمال کشور توسط ویلاسازان و جنگل‌خواران! جنگل‌زدایی بی‌سابقه در آمازون

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران های محیط زیست جنگل زدایی بحران های محیط زیست جنگل زدایی دولت سیزدهم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمب نمود.


سید رضا نورانیان افزود: واحد‌های فوق ضمن قرار داشتن در لیست صنایع آلاینده استان و علی رغم اخطار‌ها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.


وی ادامه داد: بر همین اساس تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • هزینه ۲۰۰ میلیارد ریالی دولت سیزدهم برای تجهیز هنرستان‌های بام ایران
  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد