Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، گفت: اگر در اردیبهشت بارندگی خوب باشد پیش‌بینی می‌شود امسال ۵.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر با بیان این که پیش‌بینی ما تولید ۹ میلیون تن گندم در سال جاری زراعی است، افزود: سال گذشته حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن خرید تضمینی داشتیم و دو میلیون تن نیز صنوف، صنعت و کارخانجات ماکارونی خریداری کردند و حدود یک و نیم میلیون تن نیز کشاورزان برای کشت سال بعد ذخیره کردند.

وی گفت: با توجه به این که برای تأمین نیاز دو سال کشور باید گندم ذخیره داشته باشیم، بر اساس شرایط جدید ذخایرمان را افزایش دادیم که بخشی از واردات گندم در این جهت است.

مهاجر افزود: با توجه به گرانی گندم در سراسر دنیا و افزایش قیمت‌های دستمزد و نهاده ها، دولت قیمت خرید تضمینی گندم را به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داد.

وی گفت: با توجه به کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بارندگی در مقایسه با سال گذشته، فشار آبی بر مزارع زیاد است و در یکی دو سال اخیر نیز به دلیل گرانی، استفاده از نهاده‌ها کاهش یافت، بنابراین دولت برای کاهش قیمت کود‌های پایه کمک کرد و قیمت این نهاده‌ها ۴۵ تا ۴۶ درصد کاهش یافت.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای سال آینده زراعی تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی بهتر، عملکرد در واحد سطح را برای گندم افزایش دهیم.

وی افزود: زمانی که بارندگی کاهش می‌یابد کشاورزان آب را به محصولاتی اختصاص می‌دهند که درآمد بیشتری دارند، بنابراین به رغم داشتن مزارع خوب گندم، تولید کاهش می‌یابد.

مهاجر گفت: مشکل در حوزه دانه‌های روغنی اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی است، زیرا محصولی که با این ارز وارد می‌شود با محصول تولید داخل ۲۰ هزار تومان اختلاف قیمت دارد و کارخانجات ترجیح می‌دهند کالای وارداتی بخرند.

به گفته وی، این سیاست در سال‌های اخیر موجب شد در تولید دانه‌های روغنی عقب بیفتیم در حالی که می‌توانستیم در همه استان‌های کشور کلزا که آب کمتری نیاز دارد و پاییز کشت می‌شود تولید کنیم.

این مقام مسئول با بیان این که برنامه وزارت جهاد کشاورزی در حوزه دانه‌های روغنی، توسعه کشت کلزا است، گفت: کشت کلزا باعث پایداری تولید گندم می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی مفصلی برای تولید کنجد انجام داده‌ایم، زیرا این گیاه در حالی که در تابستان کشت می‌شود، اما آب بسیار کمی نیاز دارد و درصد روغن آن بالای ۵۰ درصد و بسیار باکیفیت است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای تأمین ۵۰ درصد نیاز کشور به دانه‌های روغنی در پنج شش سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.   بیشتر بخوانید: افزایش ۵۳ درصدی توزیع نهاده‌های دامی در سال ۱۴۰۰   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی جهادکشاورزی خرید تضمینی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی جهادکشاورزی خرید تضمینی دانه های روغنی جهاد کشاورزی خرید تضمینی وزیر جهاد میلیون تن نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است. دلداده با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های کرمان، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: مدیران کل غله استان‌های مذکور برای راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات خرید در سامانه جامع فناوری، همکاری خوبی با این اداره کل و اداره کل خرید داخلی داشته‌اند.   وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی سامانه مذکور در معاونت برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران، کار کارشناسی و تلاش‌های بسیاری انجام شده است تا مأموریت تحویل گندم از کشاورزان گندمکار به خوبی به پیش برود، اظهار کرد: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل کرده و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.   مدیرکل فناوری اطلاعات شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید