Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@15:26:25 GMT

امام جمعه اراک: جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۵۷۷

امام جمعه اراک: جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه اراک در مصلی بیت‌المقدس این شهر، افزود: انقلاب اسلامی امروز  پس از ۴۳ سال که هدایت این کاروان بزرگ ۱۰ سال توسط امام خمینی(ره) و ۳۳ سال توسط رهبر معظم انقلاب انجام شد به یکی از قدرت‌های بزرگ علمی و نظامی جهان تبدیل شده‌ است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» از ابتدای انقلاب تاکنون راه خود به رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری با قدرت ادامه داده و از این پس نیز با این شعار ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک با یادآوری برخی مشکلات اقتصادی در کشور گفت: امید است این مشکلات امسال با همت و تلاش دولت، قوه قضائیه و مجلس برطرف شود.

آیت الله دری با اشاره به برخی گشایش‌ها در زمینه صادرات نفت گفت: اکنون بیشتر گاز تولیدی کشور در داخل مصرف می‌شود و امید است با صرفه جویی مصرف گاز، زمینه صادرات این محصول نیز فراهم شود.

وی با تاکید بر حفظ خط قرمزها توسط تیم مذاکره کننده در برجام خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران از ارکان نظام و سرمایه ملی کشور است و این نهاد انقلابی با ملت، ارتش و نیروی انتظامی عجین است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: تحریم سپاه پاسداران تحریم کشور است و تیم مذاکره کننده باید از حریم و شخصیت این نیروی مردمی در مذاکرات هسته‌ای با قدرت دفاع کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: این مسئله مهم به اقتدار و عزت ملی ملت ایران بازگشته و زمان دخالت آمریکا در امور داخلی کشور گذشته و باید به خواست و اراده مردم ایران احترام بگذارد.

وی ادامه داد: ملت ایران و سپاه پاسداران یک پیکر هستند و مردم از عزت ملی خود دفاع خواهند کرد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز در این مسئله نباید کوتاه بیاید.

امام جمعه اراک با یادآوری تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران در مدت ۴۰ سال گذشته گفت: مردم کشور در این مدت با وجود تحریم‌ها تمامی کارها را پیش برده و از این پس نیز با رهبری مقام معظم رهبری فعالیت‌های در حوزه‌های مختلف را پیش خواهند برد.

آیت الله دری نجف آبادی با تبریک آغاز ماه مبارک رمضان و سفارش مردم به روزه گرفتن، انجام کار خیر و نگاه داشتن حرمت این ماه، افزود: شهروندان در صورتی که به دلایل مختلف از جمله بیماری امکان روزه گرفتن برای آنها وجود ندارد از تظاهر به روزه خواری خودداری کنند.

وی اظهار داشت: پلیس نیز موظف است نسبت به کسانی که تظاهر به روزه خواری می کنند با قاطعیت برخورد کند.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور جمعه اراک آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد