Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:52:47 GMT

مسئولی مردمی است که برای خدا به مردم خدمت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۶۵۴

مسئولی مردمی است که برای خدا به مردم خدمت می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک روز جمهوری اسلامی، اظهار کرد: آنچه عظمت انقلاب ما را در ابتدای بروزش بر دنیا ثابت کرد، این بود که مردم این کشور آنچنان تشنه انقلاب بودند که با وجود گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب، رفراندوم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در اوج ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ دهم درصدی اجرا کردند.

وی با بیان این‌که امام بزرگوار فرمودند «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد»، ادامه داد: بعضی‌ها نظرهای مختلفی داشتند اما امام نپذیرفتند و فرمودند فقط «جمهوری اسلامی»، این یعنی مردم سالاری دینی، جایی که کار و سرنوشت مردم در این نظام به دست خود مردم باشد.

امام جمعه مشهد مقدس، «جمهوریت» و «اسلامیت» را دو رکن نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: جمهوریت رکن است یعنی همه چیز باید مردمی و با اراده و خواست مردم باشد؛ امروز ادعا می‌کنیم جمهوری‌ترین و مردمی‌ترین نظام روی کره زمین فقط کشور ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم هستند که تصمیم می‌گیرند و اراده می‌کنند، در تمام کشورهای شرقی حزب اراده می‌کند و در کشورهای غربی نیز لابی صهیونیست اراده می‌کند و برای مردم تصمیم می‌گیرد و این نظام اسلامی است مردم هرچه بخواهند و تصمیم بگیرند بر تمام مقدرات این کشور و اساس مدیریت این نظام مسلط است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که «اسلامیت» رکن دوم نظام اسلامی است، گفت: این رکن بالاتر از رکن جمهوریت نظام است و علت آن این است که ما مسلمان هستیم و قرآن را قبول کردیم که خداوند در قرآن می‌فرماید حاکمیت مال خداست و هر حاکمیتی غیر از خدا طاغوتی است.

مردم سالاری در جمهوری اسلامی، دین‌سالاری مردمی است

وی با تأکید بر این‌که و اسلامیت نظام، حاکمیت نظام ما را از طاغوت خارج می‌کند، تصریح کرد: این حکومت، مظهر حاکمیت الله در میان مردم و جامعه ما را تحقق می‌بخشد بنابراین اسلامیت از جمهوریت مهم‌تر است؛ در حقیقت مردم‌سالاری دینی در نظام ما، دین سالاری مردمی هست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: مردم را خدا بر سرنوشت خودشان مسلط کرده و مردم به‌عنوان عبادالله و بندگان خدا برای سرنوشت خودشان تصمیم می‌گیرند نه به‌عنوان یک حق بلکه به‌عنوان یک تکلیف؛ در واقع مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی اسلام یک تکلیف است، حقی است که از تکلیف نشأت می‌گیرد.

وی، برگزاری انتخابات متعدد در امواج گوناگون اجتماعی را ناشی از همین حق دانست و اضافه کرد: همانطور که ما به جمهوریت نظام مقید هستیم که خلاف اراده و تصمیم مردم نباید بشود، هیچ کاری از انتخاب رئیس جمهور، مجلس و انتخاب رهبری اتفاق نمی‌افتد مگر با انتخاب رسمی مردم، همانطور نیز بر خلاف حکم خدا نباید چیزی انجام بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: خلاف قانون الهی نه در حوزه سیاست‌گذاری و نه در حوزه اجرا نباید صورت بگیرد، حرام در حوزه نظام جمهوری اسلامی نباید راه داشته باشد.

حرام نباید در جامعه رسمیت پیدا کند

وی افزود: این‌هایی که مشاهده می‌کنید بعضی افراد را به‌خاطر حمایت از حجاب و برخورد با بی‌حجابی «ضد زن» و یا به خاطر نهی از منکر از ابتذال، «با خشونت» معرفی می‌کنند، این‌ها دشمنان خدا و اسلام هستند.

امام جمعه مشهد مقدس با تأکید بر این‌که در نظام اسلامی حرام نباید به رسمیت شناخته شود، بیان کرد: مردم در اعمال خودشان آزاد هستند، خدا مردم را مجبور نکرده، گناه کنند عذاب می‌دهد و عبادت کنند پاداش می‌دهد اما حرام نباید در مظاهر اجتماعی ما خودنمایی کند.

وی ابراز کرد: اگر اسلامیت نظام ضربه بخورد بدتر از این است که جمهوریت ضربه بخورد، همانطور که برای جمهوریت حرمت قائلیم، برای اسلامیت نیز چون مربوط به خدا است به مراتب احترام بیشتری قائل هستیم.

متدین‌ترین مسئولان، مردمی‌ترین آنان هستند

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که چه در حوزه سیاست و چه در حوزه اجرا هر مقدار که شما به سراغ اسلامی‌ترین، متدین‌ترین و مؤمن‌ترین افراد بروید، به سراغ مردمی‌ترین آنان رفته‌اید، تصریح کرد: شما مجلس مردمی و دولت مردمی را در نمایندگان متدین و رئیس جمهور و وزرای متدین پیدا می‌کنید و آنان نیز باید در این حوزه توجه کنند وقتی به ملاک دیانتشان مورد انتخاب مردم قرار می‌گیرند، در انجام برنامه‌ها نیز باید مسائل دین و حدود شرعی را بر همه مسائل مقدم بدانند.

وی خاطرنشان کرد: «مردمی» به کسی نمی‌گویند که برای مردم کار کند بلکه به کسی می‌گویند که برای خدا به مردم خدمت کند، آنانی که برای مردم کار می‌کنند می‌خواهند مردم را بفریبند و مردم را جذب کنند اما آنان که برای عبادت خدا به مردم خدمت می‌کنند، رضای خدا را در نظر دارند و از مردم چیزی نمی‌خواهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که در فعالیت خود خدا را در نظر بگیرید و برای خدا به مردم خدمت کنید، خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که در این نظام از دولت مردمی برخوردار هستیم که ملاک اصلی عمل رئیس جمهور و کارگزاران اجرایی این نظام، دین و تقوایشان است.

وی به سفر استانی دولت به خراسان رضوی و حضور رئیس جمهور در نماز جمعه نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مسائل مختلف استان در یک سال تصویب کردند که مسلم است بسیاری از مشکلات را حل می‌کند؛ علاوه بر آن ۳۶ هزار میلیارد تومان تسهبلات برای توسعه تولید در عرصه کشاورزی و صنعت در نظر گرفته شده که خواه ناخواه مسائل و مشکلات صنعتی و کشاورcی ما را حل خواهد کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در این سفر بیشتر دولت‌مردان، وزرا و معاونین رئیس جمهور حضور داشتند که از همه‌شان تشکر می‌کنیم.

کد خبر 5457238

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد خطبه های نماز جمعه آیت الله علم الهدی روز جمهوری اسلامی نظام اسلامی مشارکت مردمی سیدابراهیم رئیسی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه مسافران نوروزی خراسان رضوی سفرهای نوروزی آمار کرونا نوروز سانحه تصادف مشهد ایلام خرم آباد نظام جمهوری اسلامی آیت الله علم الهدی خدا به مردم خدمت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی

به گزارش خبرآنلاین ،سردار تقی مهری درباره مجازات اقدامات مجرمانه برای معافیت از سربازی گفت: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضاء، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یکسال تا پنج سال محکوم می‌شوند.

ایسنا در خبری نوشت:رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، ادامه داد: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یکسال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهند شد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903179

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است