Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:26:34 GMT

امام جمعه تبریز: جمهوری اسلامی دانشگاه تمدن سازی است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۸۷۴۱

امام جمعه تبریز: جمهوری اسلامی دانشگاه تمدن سازی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و مسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: امام نظریه جمهوری اسلامی را خلق کرد و وارد میدان خلق نظریه های گوناگون شد و همان طور که جبهه ها دانشگاه انسان سازی شد جمهوری اسلامی نیز با آگاه سازی مردم تمدن ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از فکر و عمل مردم در اعتلای کشور و لزوم آگاه سازی مردم باز هم ضرورت دارد، گفت: کلید واژه جمهوری اسلامی همواره حضور مردم بوده است، رکن  رکین نظام‌های مردم‌سالار جمهوریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مشارکت سیاسی یعنی حضور آگاهانه و اختیاری در سیاست است، البته مهمترین و لازم ترین حقوق در این خصوص این است که مردم همکاری کنند تا حق در جامعه برقرار شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: حضور مردم در عرصه های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است و ترس دشمن هم از انقلاب به خاطر مردم می باشد.

ترس دشمن از انقلاب به خاطر حضور مردم یک واقعیت است

وی اضافه کرد: ترس دشمن از انقلاب به خاطر حضور مردم تحلیل نیست، بلکه یک واقعیت است تا زمانی که مردم هستند نظام جمهوری اسلامی نیز پابرجا خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه ۱۲ فروردین نشانه تحقق نظام مردم سالاری دینی است، خاطرنشان کرد: مردم با بیش از ۹۸ درصد آرا در ۱۲ فروردین به مردم سالاری دینی رای دادند و بیش از ۴۳ سال از این ماجرا می گذرد و در واقع کسانی که این روز را به وجود آوردند مردم بودند و اکنون نیز با فکر و عمل در این اعتلای کشور حضور دارند.
وی همچنین در خصوص راه های رسیدن به تقوا گفت: از راه‌های اصلی رسیدن به تقوا رعایت عدالت است، یکی از این راه ها مبارزه با فقر و فساد می باشد به خصوص فساد اقتصادی، در واقع مبارزه با ثروت های بادآورده و امتیازات انحصاری نوعی مبارزه با فساد اقتصادی است.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: امتیازات انحصاری یکی از راه های کسب ثروت نامشروع است و ثروت های بادآورده نوعی فساد به حساب می آید بر این اساس ثروت باید مشروع باشد اگر همه نتوانند از فرصت های به دست آمده به طور یکسان استفاده کنند خود نوعی فساد است.

کاروان های راهیان نور از راه‌های موثر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان گفت وان‌های راهیان نور یکی از راه‌های موثر انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان است این کاروان ها بهترین راهکار است که متاسفانه در دو سال گذشته به خاطر کرونا تعطیل بود البته اکنون به خوبی رونق یافته است.
وی با تقدیر از فرمانده سپاه عاشورا و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این سپاه گفت: خود به صورت میدانی حضور با شور و شوق مردم را در مناطق جنوب دیدم.
وی ادامه داد: کاروان های راهیان نور حاضر شده در مناطق جنگی جنوب از شهر تبریز بیشتر از شهرهای دیگر بود که در این خصوص از مردم انقلابی و شجاع تبریز تقدیر می کنم، برنامه ریزی های دقیق انجام شده و حضور مردم تبریز نیز در بازدید یادمان ها محسوس بود.

رعایت موازین شرعی در روز سیزده بدر

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اینکه در آستانه سیزده بدر هستیم، گفت: این روز، روز خاطره های زیبا است و روحانیت هیچ مخالفتی با آن ندارد چون روحانیت مخالف مهربانی ها، طبیعت و حضور در طبیعت نیست، خواسته ما رعایت موازین شرعی است.
وی یاد آور شد: صدای ماشین، دود، سر و صدا همه دلیلی هست تا مردم برای آرامش در سیزده بدر و دیدن طبیعت با این بهانه به دنبال آرامی و آرامش باشند، نوروز و سیزده بدر بهانه‌ای برای با هم بودن است بر این اساس طبیعت را نیز باید گرامی بداریم.
حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: چون طبیعت بستری را برای باهم بودن فراهم کرده است باید حافظ طبیعت باشیم و شکر آن را به جا بیاوریم البته شکر این طبیعت از عهده هر کسی بر نمی آید ولی به ترتیب باید از منابع طبیعی و محیط زیست محافظت کنیم و از مسائل خلاف شرع جلوگیری و موازین شرعی در خصوص حجاب رعایت شود.

تاکید بر راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان ها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر راهبرد جهاد تبیین در عرصه دانش بنیان ها گفت: بنا به دستور رهبری علوم دانش بنیان باید حمایت شوند و ریل گذاری مناسب را در این خصوص رهنمود فرمودند در این ارتباط باید در چندین محور تلاش های همه جانبه انجام دهیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: تبیین نقش تولید ملی، مطالبه از نهادهای مسئول به منظور سیاست گذاری های کلان برای تحقق شعار سال، تولید محتوای فاخر با محوریت ضرورت و اهمیت تولید در برون رفت از مشکلات معیشتی، تاکید بر دانش بنیان بودن تولید با بازخوانی کشورهای موفق و تاکید بر آثار اقتصادی از جمله مهمترین موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: تبیین آثار روانی تقویت تولید در ارتقای عزت و اعتماد به نفس ملی، تاکید بر اقتصاد دانش بنیان در رشد اقتصادی و اشتغال، توسعه تولید با هدف همراه سازی آحاد جامعه، رفع موانع تولید در حوزه های مختلف و تبیین راه های عبور از آن، گفتمان سازی، بازخوانی کشورهای متکی به تولید ملی و بازخوانی توان و تاب آوری آنها در مقابل تنگناهای اقتصادی از دیگر محورها و موضوعاتی است که باید در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال به آنها عمل و توجه خواص شود.

اقلام ماه مبارک رمضان تامین شده است 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم همچنین با اشاره تاکید استاندار آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در جهت تامین اقلام مورد نیاز مردم در این ماه گفت: بنا به تاکید استاندار، مردم در ماه مبارک رمضان نگران تامین و تهیه ارزاق عمومی نباشند، مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

روند سیاسی عراق و تشکیل دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آخرین مسائل مربوط به عراق، گفت: با وضعیت موجود در عراق روند سیاسی و تشکیل دولت در هاله ای از ابهام قرار دارد که این روند موجب استمرار بن بست سیاسی در این کشور خواهد شد.
وی یادآور شد: بسیاری از نامزدها به رغم تلاش‌ها و رشوه های کلانی که جهت پیوستن به جبهه جریان نجات میهن که تلاش کرد از حمله موشکی ایران به اربیل بهره برداری و جریان خود را مقابل جبهه مقاومت تقویت کند، تمایل به پیوستن به این جبهه را ندارند.

  

برچسب‌ها آذربایجان شرقی سید محمدعلی آل هاشم خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی خطبه ها آذربایجان شرقی خطبه ها امام جمعه تبریز همچنین با اشاره آذربایجان شرقی جمهوری اسلامی حجت الاسلام دانش بنیان حضور مردم سیزده بدر آل هاشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

دیگر خبرها

  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت