Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس همچنین افزود: بیدار و هوشیار باشید، ایران هم در خدمت ملت و کشور عزیز عراق، لبنان و مناطق دیگر است.

خطیب قم همچنین ادامه داد: ما باید از دوستان عزیزمان و ملت بزرگ یمن که در برابر یک هجمه ۹ ساله ایستادند، نیز تشکر کنیم، سعودی حرف‌هایی را در عقب نشینی زدند، امیدواریم راست بگویند و بفهمند نباید به یک کشور آزاد و مستقل هجوم ظالمانه بُرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اضافه کرد: امیدواریم این حرکت عادی سازی روابط با اسرائیل که توسط مزدوران، مغرضان و غافلان شروع شده متوقف شود، اُمت اسلام این عادی سازی را نمی‌پذیرد، یا شما برگردید یا امت اسلام شما را به راه حق بر خواهد گرداند.

امام جمعه قم در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت ۱۲ فروردین‌ماه این روز را یوم‌الله عظیم و عید بزرگ الهی توصیف کرد و یادآور شد: حضرت امام (ره) فرمود، صبحگاه ۱۲ فروردین روز حکومت الله و روز بزرگ و عید مذهبی ملت ایران است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از قرن‌ها وابستگی، تحقیر و استعمار با انقلاب و آرای پرشکوه خودشان صحنه ایران، معادله‌های منطقه و جهان را تغییر دادند.

عضو فقهای شورای نگهبان بیان داشت: با همت شما و پیشینیان شما و با آرای نورانی شما و با مجاهدت‌های بزرگ ملت ایران، تمام ورق‌های شیطانی کنار رفت، حکومت الهی برپا شد، این فرصت کم‌نظیری بود که در ۱۲ فروردین توسط ملت ایران به‌وجود آمد.

اعرافی با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی گفت: جهاد تبیین می‌گوید نباید این همه دستاورد را به خاطر پاره‌ای بهانه‌ها و یا پاره‌ای از ضعف‌ها نادیده گرفت.

وی جنگ هشت ساله، کودتاهای طراحی شده، گروهک‌سازی‌ها، تلاش برای تجزیه کشور، ترور بالاترین مقام‌های کشور، تحریم‌های ظالمانه و اختاپوس تبلیغات غربی علیه انقلاب اسلامی را از جمله دشمنی‌های روا داشته علیه ایران دانست و گفت: الان حدود ۳۰۰ رسانه و شبکه علیه ایران کار می‌کند و فضای مجازی را نیز از فتنه‌انگیزی بر ایران و تحریف حقایق پُرکرده‌اند.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود، نفوذهای انجام شده و ضربه‌هایی که از درون سیستم به ما زدند را نهمین مورد از حجم عظیم دشمنی بر ضد ایران عنوان کرد و گفت: مهمتر از همه این‌ها جنگ ادراکی، فکری، معرفتی، عاطفی و تلاش برای دگرگون کردن حقایق و تحت تاثیر قرار دادن افکار نسل جوان است.

وی تاکید کرد: هر یک از این دشمنی‌های روا داشته به ملت ایران، اگر هر جای جهان بود، قدرت‌های بزرگ را از پا در می‌آورد، این ملت بزرگ ایران بود که با ایمان و اقتدارشان مقابل این هجمه‌های سنگین ایستادگی کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه بیان داشت: این به معنای این نیست که ضعف نداریم، ما دچار انحراف و سستی شده‌ایم، و ضعف مدیریت‌ها داشته‌ایم، در حوزه‌های معیشت مردم و مسائل مرتبط با آن ضعف‌های جدی داریم، اما این ملت می‌تواند بدون اعتنا به دشمن بر پای خود بایستد و بدون تسلیم شدن به دشمنان ایران و اسلام راه تکامل و ترمیم را طی کند.

وی گفت: دشمن‌ها بدانند که این ملت همه این سختی‌ها را تحمل کرد و امروز نیز خواهد ایستاد، مشکل معیشت، گرانی، بورس و اتومبیل وجود دارد، اما این ملت این‌ها را حل می‌کند و آرزوی سقوط، تجزیه و تنزل ایران از این جایگاه بزرگ تمدنی را بر دل شما خواهد گذاشت.

خطیب قم همچنین اهمیت موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: هر چند همچنان در کِش و قوس کرونا و این پدیده جهانی هستیم، اما با توجه به کاهش نسبی آن و آشنایی با شیوه‌ها و با توجه به اینکه نظام علمی، فرهنگی و اخلاقی فرزندان ما در این دو سال لطمه جدی خورده و با آسیب‌های جدی مواجه شده، تصمیم آن است که آموزش‌ها به شکل حضوری دربیاید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و ضرورت توجه به تبلیغ و مسجد گفت: همه ما روحانیان باید هر جا که می‌توانیم، به جهاد تبیین و تبلیغ معارف‌الهی بپردازیم، هیات‌های اُمنا، امامان جماعت، مردم و جوانان پرشور بسیجی و جهادی تلاش کنید، در ماه رمضان با حفظ شیوه‌نامه‌ها، مساجد را رونق ببخشید.

وی افزود: ما آسیب دیدیم، امروز مواجه با یک جنگ سنگین ادراکی هستیم، و پایه‌های عقایدی و اخلاقی نسل امروز در معرض هجوم است، پایگاه مسجد، منبر و محراب و برنامه‌های دقیق و درست فرهنگی و معرفتی باید افزایش پیدا کند، امسال باید شاهد یک موج جدید و گسترش خوب و آمادگی بیشتر برای احیای مساجد و فعالیت‌های تبلیغی،  دینی، اخلاقی و فرهنگی باشیم.

مدیرحوزه‌ها گفت: بسیاری از این مشکل‌های فرهنگی را باید با ماه رمضان نورانی و فعال جبران کنیم.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود با محکوم کردن اقدام شبانه و مفتضحانه در تعرض به ساحت مقدس امام راحل در قم خاطرنشان کرد: یک زنجیره دسیسه‌هایی است که سلطنت طلب‌ها، بزدل‌ها و منافقان اینجا و آنجا برای خدشه وارد کردن به صفوف یکپارچه ملت ایران دنبال می‌کنند.

وی گفت: کار مفتضحانه‌، رذیلانه‌ و پَستی بود، عواطف مردم عزیز قم را برانگیخت و قطعا مسئولان امنیتی و سیاسی مساله را دنبال خواهند کرد و ریشه‌های قضیه را در خواهند آورد.

اعرافی ادامه داد: این دقت‌های لازم باید در همه کشور باشد که هم بهانه به دشمن ندهیم و جلوی این حرمت شکنی‌ها و تعرض‌ها به مقدسات را بگیریم، قم قهرمان ما با یک مقاله ننگین در آن زمان قیام کرد و انقلاب را به‌وجود آورد، امروز هم این جوان‌ها و این مردم شریف و جامعه علمی و فرهنگی و حوزوی و دانشگاهی ما در برابر این تعرض ساکت نخواهند نشست.

وی بیان کرد: گرچه این حرکت رذیلانه و خوفاشانه و پَست بود، اما غیرت ایمانی و انقلابی ملت ایران به جوش است، شما بدانید با آتش سوزی رذیلانه شما چیزی تغییر نمی‌کند، بلکه آتش عشق به امام در دل‌های ملت ما افروخته تر خواهد شد، و حسرت جدایی این ملت از اسلام و انقلاب و ارزش‌های الهی بر دل‌های شما خواهد ماند و همه در دفاع از اسلام و امام متحد و یکپارچه هستیم، و امروز هم این اتحاد را به شما نشان خواهیم داد، دل‌های مردم آزرده است و همه این حرکت زشت و دسیسه‌های پشت آن را با همه وجود محکوم می‌کنند./

برچسب‌ها قم مقاومت علیرضا اعرافی روز جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مقاومت علیرضا اعرافی قم مقاومت علیرضا اعرافی روز جمهوری اسلامی ایران ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟

زی‌سان: ژوزه مورایس سرمربی سپاهان، اعلام کرد دین رحمت و مهربان را برگزیده و مسلمان شده است.

به گزارش زی‌سان، مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. 

او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. 

پیش از مورایس، چهره‌های نامداری نظیر فرانک ریبری، کلارنس سیدورف، نیکولاس آنلکا، پل پوگبا و.... مسلمان شده بودند.

گفته می‌شود مورایس با شیدا مقصودلو ازدواج کرده است

در هفته‌های اخیر و در پی ناکامی‌های پیاپی سپاهان، برخی هواداران این تیم مدعی بودند که یک دختر جوان ایرانی عامل اصلی بحران در سپاهان است. یک از هوادار سپاهان اصفهان در ایکس نوشته بود: «ضربه‌ای که شیدا خانوم به سپاهان زد، آمریکا تو جنگ جهانی به ژاپن نزده بود!»

اشاره این هوادارا و د‌ه‌ها هوادار دیگر به «شیدا مقصولو» بود. 

شیدا مقصودلو بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۷۶ در تهران متولد شد. شیدا مقصودلو فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی است.

مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی "قهرمان" ساخته اصغر فرهادی آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های "چند تکه لغزان"، "لوله"، "آرش"، "تورنج" و "نشانی" نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

ماه‌هاست که در فضای مجازی از او به او به عنوان همسر و یا نامزد ایرانی ژوزه مورایس یاد می‌شود. در ماه دی سال ۱۴۰۲، خبر‌هایی مبنی بر ازدواج این دو فرد منتشر شد.

اختلاف سنی شیدا مقصودلو و مورایس بار‌ها مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. مورایس ۵۸ ساله است و حدود ۳۰ سال از مقصودلو بزرگتر است. 

پست‌های اینستاگرام مقصودلو مملو از کامنت‌های کاربران هوادار سپا‌هان و تبریک ازدواج او و مورایس است. حالا برخی هواداران سپاهان می‌گویند عامل حواس پرتی و بی تفاوتی مورایس به تیم همین خانم بازیگر است.  

نه شیدا مقصودلو و نه مورایس هیچ کدام در هفته‌های اخیر شایعات تکذیب نکردند. باشگاه سپاهان نیز به این موضوع واکنشی نشان نداده بود که همه اینها به نوعی تائید کننده خبرها بود. 

مورایس امروز درباره افت سپاهان و آیا تاثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تاثیر داشته است؟ گفت: «بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه ای هستم و اتفاقا وقتی کسی که تشکیل خانواده می دهد و حرفه ای است، مسئولیتش بیشتر می شود. این موضوع تاثیری نداشته است.»

tags # سپاهان سایر اخبار (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • هدفم شکستن رکوردهای استقامت ایران است
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • پشت پرده «شیعه» شدن ژوزه مورایس؛ ازدواج با شیدا مقصودلو؟
  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سرمربی پرتغالی سپاهان شیعه شد
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده