Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@09:19:48 GMT

تکمیل بیمارستان بخش پاتاوه دنا در هاله ای از ابهام

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۱۷۸

تکمیل بیمارستان بخش پاتاوه دنا در هاله ای از ابهام

بیمارستان پاتاوه یکی از مطالبات مهم شهروندان این شهر در سالیان اخیر بود اما تا امروز مطالبات آنها محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با گذشت 43 از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی شاهد خدمات، رشد و توسعه در ابعاد مختلف بهداشت و درمان، آموزش، ساخت مسکن، توسعه آب، برق، گاز، محرومیت زدایی، توسعه راه ها و افزایش شاخص های علمی و تکنولوژی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی خدمات را به دورترین نقاط روستایی در کهگیلویه و بویراحمد رساند و سبب توسعه و رشد روستاها شد در این راستا با همه تلاش ها و خدمات برخی از کمبودها که بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران دلیل آن را محرومیت تاریخی استان در اثر بی توجهی رژیم پهلوی به کهگیلویه و بویراحمد می دانند.

در همین راستا تلاش برای کاهش محرومیت ها و همچنین توسعه امکانات عادلانه که بتواند سب بهره مندی مردم از آن و جلوگیری از مهاجرت ها شود باید در دستور کار قرار گیرد.

یکی از بخش هایی که در چند سال اخیر به طور مکرر در خصوص آن و امکاناتش خبرهای مختلفی در رسانه های شهرستانی و حتی استانی منتشر شد بخش پاتاوه بود، این بخش امروز به روستاهای همجوار از جنبه های مختلف خدمت ارائه می دهد اما طبق گفته ساکنان در آن منطقه برخی نارسایی ها در حوزه مسائل بهداشتی و عمرانی وجود دارد و نمی تواند جوابگوی رشد جمعیتی و نیازهای  ساکنان باشد.

در همین رابطه در بخش پاتاوه در سالیان گذشته تا امروز موضوع احداث بیمارستان در دستور کار قرار گرفت اما همچنان انتظارها برای  احداث و شروع عملیات اجرایی آن شروع نشده است و نبود آن سبب مهاجرت برای دسترسی به امکانات درمانی در شهرستان دنا و شهر یاسوج می شود این مهاجرت ها از یک سو سبب افزایش هزینه برای خانوارها و از سوی دیگر این رفت و آمدها می تواند سبب بروز تصادفات و از دست دادن جان مردم شود.

در همین ارتباط رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دنا در گفتگو با صبح زاگرس گفت: زمین مورد نظر برای موضوع بیمارستان بخش پاتاوه توسط همه معاونت های دانشگاه تایید شد و بعد از تایید نامه آن به وزارت بهداشت ارسال شد.

پریسایی با بیان اینکه وزارت بهداشت از طریق مکاتبه با استان اعلام داشت که تصمیم گیری در خصوص آن به خود استان واگذار شده است، گفت: دفتر فنی دانشگاه اعلام دارد که شیب زمین بالا بوده و باید زمین مورد توسط وزارت  وزارت بهداشت تایید گردد.

وی افزود: دفتر فنی دانشگاه مجدد مکاتبه ای با وزارت برای تایید زمین بیمارستان داشت که قرار است کارشناسانی از تهران جهت بررسی این زمین وارد استان شوند.

گفتنی شهروندان در این بخش در گفت و گو با این پایگاه خبری خواستار ورود ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیگیری آخرین روند ساخت و راه اندازی این بیمارستان در این بخش شدند تا انتظار و امید چندین ساله آنها برای داشتن بیمارستان محقق شود.

در شرایطی که شهروندان شهر و بخش پاتاوه همچنان چشم انتظار تعیین و تکلیف آخرین وضعیت بیمارستان بخش پاتاوه هستند اما ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخگوی مکرر تماس این پایگاه خبری نبود تا همچنان این پروژه درمانی در بلاتکلیفی باقی بماند و انتظار شهروندان برای توجه به رشد و توسعه درمان در آن بخش همچنان دچار رکود باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بخش پاتاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم

ورزشکاران و اهالی روستای گوروی در شهرستان بشاگرد از تجهیز نشدن زمین ورزشی روستا به چمن مصنوعی، به وسیله اداره کل و رزش و جوانان استان گلایه دارند.

به گفته شهروند خبرنگار، ساخت این زمین ورزشی از سال ۹۶ به صورت مشارکتی آغاز شد و با وجود تکمیل آن، هنوز چمن مصنوعی ندارد.

رئیس اداره فنی و نظارت بر اماکن ورزشی هرمزگان علت تکمیل نشدن این طرح را مصوب نشدن بودجه در چند سال گذشته عنوان کرده و گفت: خوشبختانه سال گذشته بودجه تکمیل این طرح مصوب شده و اکنون در مرحله عقد قرارداد است.

مسیحی افزود: پس از عقد قرارداد نهایت تا ۲ ماه آینده، چمن مصنوعی خریداری و نصب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حضور دنیلو در فینال کوپا ایتالیا در هاله‌ای از ابهام
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن