Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:46:26 GMT

بیش از ۲۳ هزار گردشگر نوروزی با هواپیما از قشم خارج شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۴۰۵

بیش از ۲۳ هزار گردشگر نوروزی با هواپیما از قشم خارج شدند

غلامرضا دهقانی زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافرین ایام عید از ۲۵ اسفند تا یازده فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با اعزام و پذیرش ۴۸ هزار و ۱۷۵ مسافر ۱۰۴.۷۹ درصد در پروازهای داخلی و با هزار و ۸۰۹ مسافر خارجی درصد در پروازهای خارجی ۱۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد تغییرات در جمع مسافران به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، با اعزام و پذیرش ۲۳ هزار و ۴۷۸ مسافر و ۷۲.۰۰ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۲۵۰ مورد رسیده بود که امسال با ۴۸ هزار و ۱۷۵ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۱۰۵.۱۹ درصد افزایش به ۴۳۰ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها ۱۰ پرواز خارجی و ۸۰.۰۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۱۱۶.۱۳ درصدی به ۱۸ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۲۵۰ پرواز (۲۴۰ پرواز داخلی و ۱۰ پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۴۱۲ پرواز داخلی و ۱۸ پرواز خارجی) به ۲۳۰ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۴۱۲ سورتی پرواز داخلی و ۱۸ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۴۸ هزار و ۱۷۵ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

عضو هیات مدیره و مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: سهم مسافران ورودی پروازهای داخلی به جزیره قشم از مجموع ۴۸ هزار و ۱۷۵ نفر، به رقم ۲۳ هزار و ۵۵۰ نفر و سهم مسافران پرواز خارجی هم به ۸۵۹ نفر رسیده است.

وی گفت: در مدت یاد شده، سهم مسافران خروجی از جزیره قشم ۲۳ هزار و ۷۶۶ نفر بود که سهم مسافران پروازهای داخلی ۲۲ هزار و ۸۱۶ نفر و سهم مسافران خارجی هم در خروج  نگین خلیج فارس ۹۵۰ نفر بوده است.

دهقانی افزود: مسافران و گردشگران نوروزی هنگام ورود به فرودگاه بین المللی قشم سرزمین آب و آفتاب با اجرای موسیقی سنتی زنده مورد استقبال قرار گرفتند.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند چهار هزار و ۲۰۰ متری، در حال احداث ساختمان برج مراقبت پرواز جدید، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از فرودگاههای بزرگ و مطرح کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزء ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.

قرار گرفتن فرودگاه بین المللی قشم در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان نگین خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسافرین نوروزی سازمان هواپیمایی کشوری قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسافرین نوروزی سازمان هواپیمایی کشوری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مسافرین نوروزی سازمان هواپیمایی کشوری قشم فرودگاه بین المللی قشم پروازهای داخلی داخلی و خارجی فرودگاه قشم پرواز خارجی سهم مسافران جزیره قشم ۲۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر، پرواز ساعت ۱۵ امروز جمعه به شماره‌پروازی ۱۰۰۶ شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم‌آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

کد خبر 6095866

دیگر خبرها

  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت