Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مثنی علی مهدی روز جمعه میزبان استاندار ایلام در استان دیاله عراق بود و دو استاندار در خصوص بازگشایی مرز هلاله شمالی ( مرز بین دو استان ) و گسترش همکاری دو جانبه دیدار و گفت و گو کردند.

استاندار دیاله عراق در این دیدار از حضور استاندار ایلام و هیات همراه در استان دیاله قدردانی کرد و گفت: ارتباطات دو استان یکطرفه و فقط موضوع تجارت نیست بلکه پس از گسترش تجارت در سایر حوزه ها نیز همکاری خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کمک استاندار ایلام سعی بر بازکردن مرز دیاله با استان ایلام خواهیم داشت و با توافق طرفین این مهم به انجام خواهد رسید.

علی مهدی گفت: مرز های مندلی و سومار در گذشته به دلایل امنیتی بسته شد و استانداران سابق نمی پذیرفتند که این مرز باز شود ولی با ارتباطاتی که ایجاد کردیم توانستیم مرز را باز کنیم و روابط تجاری و معیشت مرزنشینان خیلی بهتر از گذشته شد.

استاندار دیاله عراق ادامه داد: ما می توانیم با فعالیت های کوچکی ارتباطات را شروع کنیم و با فعالیت های بیشتر مرز هلاله شمالی را فعال تر کنیم.

وی تصریح کرد: برای تبادلات تجاری محدود مشکلی نداریم و آن چه که به جمهوری اسلامی خدمت کند ما بر آن تأکید داریم.

وی با بیان اینکه مبادلات کوچک تجاری زمینه ساز تقویت همکاری ها و مناسبات است، افزود: هر اندازه مراودات افزایش یابد و در آینده بتوانیم ارتباطات خود را بیشتر کنیم و باید این دیدارها نیز افزایش یابد.

استاندار دیاله عراق گفت: در صورت گسترش روابط در آینده می توانیم در خصوص آب نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

وی یادآور شد: آمادگی داریم که در هر زمینه ای که نیاز باشد به شما کمک کنیم و حتی در خصوص زیارت اتباع ایرانی هم همکاری داشته باشیم.

علی مهدی اضافه کرد: با ارتباطات گسترده ای که با ایران برقرار شد توانستیم مرز زیارتی دیاله را باز کنیم و هزاران نفر از زائران تردد داشته باشند و ما به این موضوع بعنوان یک وظیفه نگاه می کنیم و الان آمادگی داریم بخشی از زائران اربعین را از طریق مرز مندلی انتقال دهیم.

وی با اشاره به کمک ایران در مقابله با داعش در کشور عراق گفت: ما هیچگاه تعامل و همکاری جمهوری اسلامی را در سال ۲۰۱۴ برای مقابله با داعش فراموش نخواهیم کرد. 

برچسب‌ها استانداری ایلام ایلام تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام ایلام تجارت استانداری ایلام ایلام تجارت استاندار دیاله دیاله عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است