Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین درویشی جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار حوادث و اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ماه امسال افزود: ۱۳۷ مورد حادثه در این بازه زمانی اتفاق افتاد که ۸۷ مورد آن مربوط به حوادث جاده‌ای، ۱۷ مورد کوهستان، ۱۷ مورد خدمات حضوری، ۱۵ مورد شهری و یک مورد نیاز به کمک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس با بیان اینکه مجموع کل نجات یافتگان ۸۵ نفر بوده است گفت: ۲۰ نفر به صورت سرپایی و ۶۵ نفر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شدند.

وی مجموع کل آسیب دیدگان را ۴۷۱ نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰۳ نفر جاده‌ای، ۲۱ نفر خدمات حضوری، ۲ نفر زلزله، ۱۲ نفر شهری و ۳۳ نفر کوهستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴۳ تیم عملیات امدادی با ۴۷۴ نفر نیرو اعزام شده‌اند و همچنین ۹۴ دستگاه آمبولانس در این عملیات‌ها به کارگیری شدند.

درویشی گفت: ۳۹ پایگاه ثابت امداد و نجات بین شهری، کوهستان و پایگاه‌های موقت، یک پایگاه امداد هوایی، یک پایگاه آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در جمعیت هلال احمر مرکز استان و یک مرکز آماده عملیات تیم واکنش سریع به همراه ۲۷ کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در ایام نوروز خدمات ارائه می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه ۹۲ عضو داوطلب جوان با برپایی ۱۲ پست خدمات بشردوستانه جهت مسافران نوروزی، از ۲۵ اسفند ماه در ورودی‌های استان فارس، با شعار «سفر مسئولانه در قرن جدید، قرن امید» به مسافران خدمات بشر دوستانه ارائه می‌کنند و فعالیت خود را تا ۱۳ فروردین ماه ادامه می‌دهند.

به گفته درویشی، ۱۰ پست از مجموع پست‌های نوروزی جوانان بصورت ثابت در شهرستان‌های نی‌ریز، داراب، کوهچنار، رستم، لارستان، مرودشت، آباده، شیراز، کازرون و لامرد و دو پست سحاب در شهرستان‌های مرودشت و شیراز به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

برچسب‌ها نوروز 1401 سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 سازمان امداد و نجات هلال احمر فارس نوروز 1401 سازمان امداد و نجات هلال احمر فارس جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند