Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@16:13:13 GMT

چند نکته تغذیه‌ای نوروزی برای ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۸۹۸۰۶

یک مشاور تغذیه به بیان چند نکته تغذیه‌ای که باید در نوروز و پیش از ماه مبارک رمضان به آن‌ها توجه کرد، پرداخت.

مریم عمادی در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌های تغذیه‌ای برای ایام نوروز پرداخت و گفت‌: انتخاب‌های مواد غذایی در ایام باید نوروز سالم‌تر باشد و برای مثال بهتر است شیرینی‌هایی را انتخاب کنند که کالری کمتری دارند و سبک‌تر هستند و از مواد اولیه سالم‌تری تهیه شده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه توصیه می‌شود از آجیل خام به جای آجیل‌های خام و بو داده استفاده شود ادامه داد: به طور کلی بهتر است از مصرف غذایی غلیظ و حجیم خودداری شود و توصیه می‌شود مواد غذایی مورد استفاده قرار گیرد که گوشت و ادویه کمتری دارند و به سمت مصرف مواد غذایی خنک و به ویژه انواع شربت‌ها و دمنوش‌ها برویم.

بیشتر بخوانید: پاسخ یک متخصص به سه پرسش رایج در خصوص کرونا

عمادی با بیان اینکه متاسفانه در ایام نوروز از تغذیه کودکان غافل می‌شویم افزود: در برخی موارد اینگونه تصور می‌شود که کودکان به سبب مصرف زیاد تنقلات در این ایام دیگر نیاری به استفاده از وعده‌های غذایی اصلی ندارند و این در حالی است در این دوران کودکان به سبب اینکه در بیشتر زمان‌ها مشغول بازی هستند به تغذیه خود توجه نمی‌کنند و از این رو حتما باید به تغذیه به ویژه وعده‌های اصلی آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داد.

این مشاور تعذیه اظهار کرد: ممکن است افراد به سبب مصرف بسیار میوه و تنقلات وعده‌های اصلی غذایی را حذف کنند و این در حالی است که نباید این اقدام انجام شود و شما همیشه باید وعده‌های اصلی را داشته باشید و اگر در میزان کالری میان وعده‌ها افزایش یافته است، می‌توان حجم و میزان کالری وعده‌های اصلی را کاهش داد، ولی نمی‌توان وعده اصلی را حذف کرد و میان وعده‌ها را جایگزین کرد چرا که گروه‌های غذایی که در آن‌ها وجود دارد با هم متفاوت است.

عمادی در رابطه با این امر که بلافاصله بعد از ایام نوروز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم به بیان توصیه‌هایی پرداخت و گفت: از آنجایی که که بلافاصله بعد از ایام نوروز ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و در ایام نوروز پس از مدتی استراحت هم باید به محیط کار بازگزدیم و هم ماه مبارک رمضان را پیش رو داریم و از این رو خواب و تعذیه افراد هم به سبب نوروز و هم به خاطر ماه رمضان به هم می‌ریزد.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال در ایام نوروز باید دقت بیشتری به زمان خواب و عادت‌های غذاییمان داشته باشیم ادامه داد: باید زمان خوابمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که در ماه رمضان با مشکل مواجه نشویم و باید سعی کنیم در تعطیلات عادت‌های غذایی و زمان خوابمان چندان تغییر پیدا نکند و برای مثال شب‌ها تا دیر وقت بیدار نمانیم و یا پر خوری نکنیم تا در ماه مبارک با مشکل رو به رو نشویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروز تغذیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نوروز تغذیه ماه مبارک رمضان وعده های اصلی ایام نوروز وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز