Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام روشنی که باید از ۱۲ فروردین بگیریم آن است که در قرن ۱۵ باید تمدن نوین و بزرگ اسلامی توسط دولت انقلابی و اسلامی را شکل دهیم و همین مسیر پیشِ‌روی ملت قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی ایران اکونومیست، حجت‌الاسلام محمّدجواد علی‌اکبری در نماز جمعه امروز (12 فروردین) تهران اظهار داشت: امروز آخرین جمعه از ماه شعبان و ساعات پایانی این ماه و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هستیم، مؤمنین دغدغه‌مند آماده برای ورود به ماه ضیافت الهی و ماه باعظمت رمضان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم در فرصت باقی‌مانده کارهای مهم و ضروری را در دستور کار قرار دهند تا تمرکز لازم را برای آمادگی ورود به ماه رمضان داشته باشند و از کارهای غیرضروری بپرهیزند و سعی کنند با خداوند مناجات داشته باشند و با او حرف بزنند و و راز دل شان را بگویند و از پروردگار کمک بخواهند، در این مسیر باید فراوان استغفار کنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در ماه رمضان بساط بخشش گناه‌کاران فراهم است و باید از این فرصت استفاده کرد زیرا خداوند در این ماه بیشتر و بهتر می‌بخشند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حق روز 12 فروردین به‌خوبی ادا نشده است، زیرا در ایام تعطیلات نوروز قرار دارد، گفت: 12 فروردین روز بزرگی است و امام(ره) تعابیر تکان‌دهنده‌ای دراین‌باره دارند و این روز را یکی از بزرگترین اعیاد دینی و مذهبی و انقلابی نامیده‌اند، همچنین امام 12 فروردین را روز امامت ملّت و روز فتح و ظفر ملّت نامیده‌اند.

وی اضافه کرد: مردمی بودن و الهی بودن از خصوصیات جمهوری اسلامی است که در روز 12 فروردین متمم انقلاب 22 بهمن و خلاصه آن شکل گرفت.

علی‌اکبری گفت: نهال پربرکت نظام اسلامی در چنین روزی با راهنمایی باغبان حکیم و پیر انقلاب و به‌دست امت در رفراندوم بزرگ و عظیم 12 فروردین و با حضور نزدیک به 99 درصد مردم بر اساس غیرت ایمانی و در محیط دینی سرزمین ایران غرس شد.

وی گفت: 12 فروردین وجه اثباتی انقلاب اسلامی است که در 22 بهمن تجلی نه به استعمار و استکبار و 12 فروردین تجلی آری به اسلام و آرمان‌های اسلامی بود.

حجت الاسلام علی‌اکبری گفت: از 12 بهمن تا 22 فروردین 50 روز طول کشید که تکلیف خیلی چیزها در این روزها تمام شد و مردم در زمان کوتاهی متوجه شدند چه می‌خواهند و چه نمی‌خواهند.

وی خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل در 12 فروردین مردم به‌صراحت و به‌صورت رسمی اعلام کردند چه می‌خواهند؛ آنها به جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد رأی دادند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 مجتهد در خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی را بر اساس دستور امام راحل نوشتند و سپس بنیانگذار انقلاب اسلامی اعلام کردند باید این قانون اساسی به رفراندوم ملت گذاشته شود که در حافظه دنیا چنین چیزی ثبت نشده است.

حجت الاسلام علی‌اکبری گفت: نظام مطلوب امام و امت در یک تصمیم تاریخی و تاریخ‌ساز دنیا را وارد یک مرحله جدید و روزگار تاریخی کردند این در حالی است که امام در آغاز نهضت کار را با مردم پیش برد و کاری هم به نهادها و سازمان‌ها و تشکل‌ها نداشت و همه اقشار ملت از سوی امام برای تحقق انقلاب به میدان آمدند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: جمهوری اسلامی پیشنهاد جمهوریت اسلام ناب، اسلام کتاب و سنت، اسلام جهاد و شهادت، اسلام تعهد و تعقل، اسلام عدالت و معرفت، اسلام عقلانیت و قیام، اسلام فرد و جامعه و اسلام نجات‌بخش محرومان و درهم‌شکننده استکبار است که محیط برافراشته شدن این پرچم ایران است.

وی افزود: حاصل مشترک کار امام و امت در قرن 14 تأسیس جمهوری اسلامی و برآمدن انقلابی نوین بر اساس وحی است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: نگاه امام به امت و مردم نگاه سطحی و سیاسی و ابزاری نبود چرا که امام معتقد بود همه کارهای کشور باید به مردم گره بخورد و تمامی عرصه‌های زیست مردم در کشور باید متصل به مردم شود که نتیجه آن نظام بلند و موفق فعلی است  که شاخه‌های این درخت طوبی و بهشتی بر سر ملت‌های دیگر وجود دارد و آنها در چله پشت‌سر گذاشته‌شده از این انقلاب از منافع آن بهره‌مند شده‌اند.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: اگر حزب‌الله لبنان در منطقه مطرح است به‌دلیل خادم بودن آنها به ملت خود و بر اساس اندیشه‌های ناب جمهوری اسلامی است؛ اگر انصارالله یمن در جنگ هشت‌ساله توانسته است ناتوی عربی را زمین‌گیر کند و منافع آمریکایی‌ها را در آرامکو به‌آتش بکشاند و بن‌سلمان که روزگاری به‌دنبال کشاندن جنگ به ایران بود حالا باید پایه‌های لرزان حکومت خود را جمع کند و به‌زودی آل‌سعود به آل‌سقوط تبدیل خواهد شد به‌دلیل نتایج نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: هم‌اکنون نسخه جمهوری اسلامی در یمن و فلسطین در حال فعالیت است؛ حماس در 10 روز اخیر ناامنی را به قلب سیاه رژیم صهیونیستی رسانده است؛ جوانان مؤمن و رشید در آنجا به میدان آمده‌اند زیرا جوانان فلسطینی مبتنی بر نسخه دینی و انقلابی جمهوری اسلامی به میدان آمده‌اند و جریان معامله قرن را ناکام کردند؛ نشست اخیر آنها هم خیمه‌شب‌بازی‌ای بیش نیست که عملیات‌های جوانان شجاع فلسطینی و مقاومت مردمی در آنجا کارهای بزرگی برای شکست آن انجام داد.

امام جمعه تهران گفت: انتشار ایده 12 فروردین در منطقه و دنیا آثار زیادی داشته است؛ پیام روشنی که باید از 12 فروردین بگیریم آن است که در قرن 15 باید تمدن نوین و بزرگ اسلامی توسط دولت انقلابی و اسلامی را شکل دهیم و همین مسیر پیشِ‌روی ملت قرار دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: 12 فروردین خطی روشن است که باید به قله‌های آن برسیم؛ باید ملت در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی 12 فروردین‌های دیگری خلق کنند و در همه میادین حضور داشته باشند؛ باید اقتصاد و فرهنگ و سیاست و امنیت به مردم گره بخورد.

وی اضافه کرد: امسال هم برای پنجمین سال رهبر فرزانه انقلاب به موضوع تولید تأکید داشتند؛ باید بدانیم که دانش‌بنیان‌ها و تولید و اقتصاد از مسیر مردمی شدن امور می‌گذرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه و سایر نهادها به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم برخاسته از نظر مردم هستند و باید به آنچه برای مردم بیان کرده‌اند وفادار بمانند.

امام جمعه تهران در پایان خطبه نماز جمعه تهران از همه دست‌اندرکاران خدمات‌رسانی به مردم در ایام نوروز تشکر و آرزوی سالی خوش برای ملت ایران در آستانه ماه رمضان کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حجت الاسلام علی اکبری امام جمعه موقت تهران علی اکبری گفت جمعه تهران بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار

امام جمعه ایلام نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار داشت:بسیاری از شهدای گران‌قدر ما از میان همین معلم ها و کارگران بوده اند که در عرصه علم و دانش و کار و تولید جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:2 قشرمعلم و کارگر در عرصه تعلیم‌ وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جایگاه،منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل های مختلف دارد، جامعه ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌ عنوان فضل خداوند یاد شده است،افزود: چنین تعبیری،اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می کند،خداوند می‌فرماید کار کنید،دنبال تأمین معیشت باشید،چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

وی نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه گفت:نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

امام جمعه ایلام به تغییر شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان به عنوان مطالبه ی آنها اشاره داشت و گفت:باید راهکار جدیدی که علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت توسط سوءاستفاده کننده‌ها، همچنین بتواند میزان سوخت مناسب کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند،بهره مند شوند.

وی در ادامه تأمین کود و سم مناسب را دیگر نیاز ضروری کشاورزان، عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت به موقع بهای محصول کشاورزی،بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت:شرکت‌های بیمه، آگاهی لازم را به کشاورزان در زمینه نوع بیمه‌ و میزان خسارت پرداختی آگاه سازند.

 خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره اینکه برخی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه نکرده اند و دچار خسارت شده اند،افزود: انتظار می رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت های آنان جبران شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر سخنان خود به عملیات غرورآفرین وعده صادق، اشاره داشت وگفت:آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند.

وی این عملیات را سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان،بر چهره صهیونیست کودک کش عنوان کرد و گفت:این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار به فریاد طرفداری امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مردم مظلوم غزه اشاره داشت و گفت:آنها با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند،اما دست از حمایت برنمی‌دارند.

وی ادامه داد:پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان،این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز به برکت این عملیات،جمهوری اسلامی به‌ راحتی می‌توان از تحریم‌ها عبور کند،گفت: همچنین تبادل و ارتباط گسترده‌ای با همسایه‌ها و کشورهای دیگر داشته باشد.

وی به انجام توافق هایی در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت:در سری‌لانکا توان مهندسی و خدماتی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در 20 کشور جهان، چنین خدماتی ارائه می شود و این مایه افتخار هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه ایلام به تأثیر گذاری فناوری جمهوری اسلامی در دنیا،در عرصه اقتصاد نظامی،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد،منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند،اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • امام جمعه شهر «شروینه» منصوب شد
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است