Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه به تونشی در شرق چین سفر کرد و ضمن ایراد سخنرانی در این نشست و همچنین نشست دیگری که با حضور وزرای خارجه این کشورها به اضافه طالبان، اندونزی و قطر برگزار و در حاشیه آن هم با برخی مقامات از جمله همتای چینی دیدار کرد، در توئیتی درباره دیدارش با وانگ یی همتای چینی نوشت: در تونشی با وانگ یی وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین دیدار خوبی داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏از او بابت میزبانی موفق از همسایگان افغانستان تشکر کردم. درباره موضوعات دوجانبه به نحوی مناسب تبادل نظر داشتیم.

وی افزود: ‏بر تداوم همکاری و مقابله با زورگویی، یکجانبه‌گرایی و ابزار غیرانسانی تحریم تأکید کردیم.

 

به گزارش فارس، وزیر خارجه چین در این دیدار از امیرعبداللهیان برای جابه جایی برنامه و حضور در نشست تونشی قدردانی کرد و گفت: مایلم با شما درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کنم.

وزیر خارجه کشورمان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با همتای چینی در شهر تونشی اظهار داشت: به شما برگزاری موفقیت آمیز نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان را تبریک می‌گویم. همچنین برگزاری موفق بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی در چین را تبریک می‌گویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی در حاشیه این نشست با وزرای خارجه چین، روسیه، ترکمنستان، پاکستان، قطر، اندونزی، معاون نخست وزیر ازبکستان و امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، سید رسول موسوی دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی، رضا زبیب دستیار وزیر و مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه و علیرضا حقیقیان دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه نیز در این هیأت حضور داشتند.

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی ۲۵ اسفند ماه وانگ یی همتای چینی با توجه به برگزاری سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین و در پاسخ به دعوت همتای چینی برای شرکت و حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

نخستین نشست کشورهای همسایه افغانستان ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ به صورت مجازی با حضور وزاری خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان و به میزبانی چین برگزار شد و تهران نیز در پنجم آبان ماه ۱۴۰۰ میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه بود که به جز وزرای خارجه روسیه و چین بقیه وزرا به صورت حضوری در نشست تهران شرکت کردند، اعلام شد که چین میزبانی سومین نشست را برعهده خواهد داشت.

وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به همراه روسیه ۵ آبان ماه در بیانیه‌ای مشترک متذکر شدند که یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تحریم یکجانبه گرایی افغانستان حسین امیرعبداللهیان وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان همتای چینی امور خارجه نشست وزرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۸۹۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم

استفان سژورن، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار روز سه شنبه در اورشلیم با هدف چاپلوسی و جلب رضایت مقامات صهیونیستی به همتای اسرائیلی خود یسرائیل کاتز گفت که فرانسه قصد دارد در نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در ماه مه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران پیشنهاد کند.

وزیر امور خارجه فرانسه که همواره از حامیان حملات اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بوده، در این دیدار ضمن لفاظی علیه ایران گفت: «ما با تمام توان خود در نشست ماه آینده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال تحریم‌های هسته‌ای، موشکی و پهپاد‌ها علیه ایران تلاش خواهیم کرد تا ثابت کنیم که فشار‌ها در حال افزایش است». 

مقامات همچنین در مورد "تلاش‌ها برای جلوگیری از به رسمیت شناختن کشور فلسطین" گفتگو کردند.

طبق گزارش کانال ۱۲، تقریباً در همان زمان، وزیر امور خارجه فرانسه به نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توصیه کرد که "حمله اسرائیل به رفح ایده بدی است و چیزی را حل نمی‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا