Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@19:22:55 GMT

بازداشت ۱۳ مظنون به عضویت در داعش در ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۰۸۲

بازداشت ۱۳ مظنون به عضویت در داعش در ترکیه

به نقل از آناتولی، منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که تیم‌های مبارزه با تروریسم از روز شنبه عملیاتی را برای دستگیری افراد مظنون به عضویت در داعش که برای انجام اقدامات تروریستی در استانبول برنامه‌ریزی می‌کردند، آغاز کردند.

این منابع می افزایند که این تیم ها عملیات خود را به طور همزمان در ۷ منطقه استانبول انجام دادند و ۱۳ مظنون به عضویت در داعش از اتباع خارجی را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که این افراد پس از دستگیری به اداره امنیت ترکیه منتقل شدند و روند قانونی برای رسیدگی به پرونده آنان آغاز شده است.

گفتنی است که نیروهای امنیتی ترکیه طی ۳ سال اخیر عملیاتهای زیادی را برای دستگیری عناصر تروریستی از جمله داعش که در شهرهای مختلف این کشور اقامت دارند انجام داده اند که بیشترین این عملیاتها در آنکارا و استانبول انجام گرفته است.

پس از قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کشورهای غربی ترکیه را متهم به استفاده ابزاری از داعش برای کنار زدن دولت سوریه می‌کردند که در این راستا ترکیه مرزهای خود را برای انتقال این عناصر به داخل سوریه باز گذاشته است و اجازه تردد را به آنها می‌دهد اما مقامات ترکیه با رد این اتهامات عنوان می‌کردند که خود علیه داعش عملیاتهای زیادی را انجام داده‌اند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: داعش بازداشت ۱۳ مظنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید.

علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» برای کاسبی پول ترور فرزندان ملت و جنایت را در دستور کار قرار داده بود.

همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

مهمترین اقدمات تروریست الیاس قنبرزهی راه اندازی شبکه تروریستی در کورین و زاهدان و انجام بیش از 16 اقدام تروریستی طی دو سال گذشته بوده که به شهادت ده‌ها تن از فرزندان دلیر این مملکت منجر شده است.

همدست  ‌تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می داد تعداد کشته ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می داد فقط بر‌ای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت:  در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار ‌فیلم می‌گرفت و ‌‌به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط 11 میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آنها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آنها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • بازداشت ۴۱ داعشی دیگر در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول