Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@17:19:43 GMT

۱۳ مظنون به عضویت داعش در ترکیه دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۱۳۷

۱۳ مظنون به عضویت داعش در ترکیه دستگیر شدند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که تیم‌های مبارزه با تروریسم از روز شنبه عملیاتی را برای دستگیری افراد مظنون به عضویت در داعش که برای انجام اقدامات تروریستی در استانبول برنامه‌ریزی می‌کردند، آغاز کردند.

این منابع می افزایند که این تیم ها عملیات خود را به طور همزمان در ۷ منطقه استانبول انجام دادند و ۱۳ مظنون به عضویت در داعش از اتباع خارجی را دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع امنیتی ترکیه اعلام کردند که این افراد پس از دستگیری به اداره امنیت ترکیه منتقل شدند و روند قانونی برای رسیدگی به پرونده آنان آغاز شده است.

گفتنی است که نیروهای امنیتی ترکیه طی ۳ سال اخیر عملیاتهای زیادی را برای دستگیری عناصر تروریستی از جمله داعش که در شهرهای مختلف این کشور اقامت دارند انجام داده اند که بیشترین این عملیاتها در آنکارا و استانبول انجام گرفته است.

پس از قدرت‌گیری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه کشورهای غربی ترکیه را متهم به استفاده ابزاری از داعش برای کنار زدن دولت سوریه می‌کردند که در این راستا ترکیه مرزهای خود را برای انتقال این عناصر به داخل سوریه باز گذاشته است و اجازه تردد را به آنها می‌دهد اما مقامات ترکیه با رد این اتهامات عنوان می‌کردند که خود علیه داعش عملیاتهای زیادی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: داعش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت

گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در شهرستان «گذره» ولایت هرات را پذیرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» ولایت هرات و شهادت شماری از نمازگزاران این مسجد را پذیرفت.

مهاجمان مسلح داعش دهم اردیبهشت نمازگزاران را پس از اقامه نماز در شهرک «محمدیه» هنگام خارج شدن از مسجد هدف حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم 7 نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله تروریستی واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت و مقامات محلی حکومت طالبان متعهد شدند هرچه زودتر عاملان این جنایات پیدا و به‌دست قانون سپرده خواهند شد.

روسیه: داعش افغانستان ساخته آمریکا و انگلیس استشورای امنیت سرکرده داعش افغانستان را در فهرست تحریم‌ها اضافه کردطالبان: هیچ خارجی در داعش افغانستان وجود ندارد/چین آماده سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری است

گروه تروریستی داعش اوایل اردیبهشت ماه نیز در بیانیه‌ای مسئولیت انفجار در منطقه «کوته‌سنگی» واقع در حوزه‌ سوم امنیتی شهر کابل را به‌عهده گرفته بود.

داعش در این بیانیه نوشت بمب مغناطیسی یک خودروی حامل شیعیان را هنگام عبور از ایست‌ بازرسی طالبان هدف قرار داده و در نتیجه 10 غیرنظامی و اعضای طالبان کشته و یا زخمی شدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024