Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا غلامی در حاشیه پیاده روی خانوادگی که به مناسبت ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی در پارک کوهستانی دراک برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: این بوستان پهناور با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و امنیتی و با پاسداشت حریم طبیعت به چرخه خدمت رسانی به شهروندان بازگشت.

وی با بیان این که تمامی نیازهای شهروندان با سلایق مختلف در فضای این بوستان کوهستانی طراحی و اجرا شده است اظهار داشت: به منظور تحکیم بنیان خانواده تلاش شده است محیطی جذاب و با امکانات مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد و پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعاملات بین دستگاهی به منظور حفظ و گسترش جاذبه های شیراز گفت: با همکاری اداره کل منابع طبیعی، سازمان محیط زیست و مهم تر از همه همکاری شهروندان در تلاش هستیم گونه های گیاهی و جانوری را در ارتفاعات شیراز و پارک کوهستانی دراک تقویت کنیم.

غلامی از کوهستان دراک به عنوان یک ذخیره گاه ژنتیک گیاهی ارزنده برای استان فارس یاد کرد و افزود: بوستان دراک با این کوهستان پیوند خورده است و برنامه هایی برای گسترش آن از سمت شهرک گلستان و بلوار امیرکبیر در دستور کار است.

معاون شهردار شیراز در ادامه با اشاره به تعریف بسته های سرمایه گزاری که برای ارتقا وضعیت بوستان کوهستانی دراک تهیه شده است، اظهار داشت: جاذبه های چشم نواز ارتفاعات شیراز به ویژه در بوستان کوهستانی دراک فرصت مناسبی است تا فعالیت های هتلینگ با رعایت ضوابط و رویکردهای محیط زیستی و منابع طبیعی در این محور صورت گیرد و برای این منظور از ظرفیت بخش خصوصی بهره خواهیم برد.

وی پیرامون تسهیلاتی که برای ایاب و ذهاب گردشگران و شهروندان در پارک کوهستانی دراک در نظر گرفته شد، اظهار داشت: خودرهای شخصی می توانند تا جایی که امکان پذیر باشد در بوستان کوهستانی تردد داشته باشند و در سایر نقاط هم برای امنیت شهروندان، خودروهای ون شهرداری شیراز به صورت رایگان به ارایه خدمات می پردازند، البته شهرداری شیراز این آمادگی را دارد که در صورت استقبال شهروندان از ظرفیت بخش خصوصی بهره برداری کند و تعداد خودروها را افزایش دهد.

معاون شهردار شیراز در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان بوستان دراک تا ساعت ۲۴ در اختیار خانواده ها و عموم مردم قرار دارد.

 فعایت های بوستان های شیراز از ۱۲ تیرماه ۹۹ به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ به حالت تعلیق درآمده بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز شهرداری شیراز روز طبیعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز شهرداری شیراز ویروس کرونا شیراز شهرداری شیراز روز طبیعت پارک کوهستانی دراک بوستان کوهستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کوهستانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارندگی‌های اردیبهشت ماه بیش از ۸۰ درصد از پهنه ۵ هزار هکتاری آبی تالاب کجی نمکزار آبگیری شده است.

رئیس اداره محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: آبگیری ۸۰ درصد تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفرهای زیر زمینی خواهد شد که یک خبر خوب در حوزه محیط زیست است.

وی افزود: تالاب کجی نمک زار در ادوار گذشته یکی از تالاب‌های دائمی ایران بوده است و پرندگان مهاجر در تمام فصول در این منطقه حضور داشته‌اند.

کوهستانی با اشاره به اینکه با گذر زمان و خشکسالی‌های به وجود آمده این تالاب به صورت فصلی آبگیری می‌شود، یادآور شد: پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار با ۲۲ هزار هکتار شامل تالاب و محدوده جنگلی است که در ۷۵ کیلومتری شهر نهبندان و در حاشیه جاده ارتباطی بیرجند - زاهدان قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست نهبندان با تأکید بر اینکه گز و تاغ نیز از گیاهان این تالاب است، ادامه داد: زاغ بور، هوبره، عقاب طلایی، پرستو، کبک و کلاغ سیاه نیز از پرندگان بومی و روباه، خرگوش، پامسواکی کوچک و موش خانگی هم از پستانداران موجود در تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان است.

کد خبر 6092030

دیگر خبرها

  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو + فیلم
  • (ویدئو) آزادسازی یک عقاب در ارتفاعات کوهستانی شاهو
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • تصمیم مهم انریکه در آستانه دیدار مهم چمپیونزلیگ
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل