Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@15:50:18 GMT

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۱۹۲

تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام روز جمعه وزارت صنایع موشکی کره شمالی را هدف قرار می‌دهد که به ادعای این وزارتخانه در تحقیق و توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کره شمالی نقش دارد.

آمریکا همچنین اعلام کرد که چهار شرکت وابسته به وزارت صنایع موشکی کره شمالی از جمله شرکت بازرگانی هاپجنگ گنگ، بازرگانی کره رونسن، بازرگانی سنگیسان و بازرگانی آنچون را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش‌های موشک بالستیک تحریک‌آمیز کره شمالی تهدیدی آشکار برای امنیت منطقه و جهان است و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

وی آمریکا متعهد به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای پاسخ به توسعه مستمر سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک کره شمالی است.

مقام های کره جنوبی و ژاپن پیش از این اعلام کرده بودند که کره شمالی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای ممنوعه را آزمایش کرده است. این آزمایش برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ انجام شده است.

سازمان ملل، کره شمالی را از آزمایش موشک‌های بالستیک و تسلیحات هسته‌ای منع کرده است.

به گفته مقام های ژاپنی، این موشک حدود ۱۱۰۰ کیلومتر پرواز کرده و بعد از یک ساعت پرواز در آب‌های متعلق به ژاپن سقوط کرده است.

آمریکا و کره جنوبی، آزمایش های موشکی پیونگ یانگ تحت پوشش پرتاب ماهواره را تلاش برای آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما ارزیابی کرده اند.

هواسونگ-۱۵ که در سال ۲۰۱۷ آزمایش شد تا ۱۳ هزار کیلومتر برد دارد و می‌تواند هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا تحریم موشک های بالستیک کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه

فست فود آمریکایی کی‌اف‌سی به علت حمایت مردم مالزی از غزه و بایکوت این فست فود زنجیره‌ای، متحمل ضرر هنگفتی شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، استریتس تایمز به نقل از یک روزنامه چینی (نانیانگ سیانگ پائو) گزارش داد که فست فود زنجیره‌ای «کی اف سی» آمریکا به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی مردم مالزی مجبور شد 108 شعبه خود را تعطیل کند.

این تحریم از زمان آغاز جنگ غزه اعمال شده و زیان‌های زیادی به این فست فود زنجیره‌ای وارد کرده است.

QSR Brands که مالک و اداره کننده امتیازات فست فود کی‌ اف سی در مالزی است، فعالیت 108 شعبه در سراسر کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

مالزی کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را تحریم کرد

QRS امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که «در پاسخ به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی»، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای تعطیلی موقت مراکز به منظور مدیریت هزینه‌های رو به رشد کسب‌وکار و تمرکز بر فروشگاه‌های شلوغ کی‌اف‌سی انجام داده است.

بررسی‌های استریتس تایمز در سه شعبه کوالالامپور نشانه‌هایی از تعطیلی موقت آنها داشت. جعبه‌ها داخل رستوران ها چیده شده بود. بر خلاف ادعای شرکت، کارگران فروشگاه‌های همسایه گفتند که یک هفته پیش به دلیل کمبود مشتری تعطیل شده‌اند.

به نوشته روزنامه چینی نانیانگ سیانگ پائو، در ایالت کداح مالزی، 11 فروشگاه کی‌اف‌سی بسته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها