Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:03:33 GMT

گردشگری شهر خانمیرزا ظرفیت درآمدزایی پایدار دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۰۲۱۴

گردشگری شهر خانمیرزا ظرفیت درآمدزایی پایدار دارد

یوسف مرادی روز جمعه در نشست بررسی مسائل مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خانمیرزا با حضور مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری با هدف رشد توریست‌پذیری می‌تواند اهداف مرتبط با ایجاد و افزایش درآمدهای پایدار در این حوزه را محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراهم کردن بسترهای سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری در بخش‌های سلامت، کشاورزی و مذهبی در شهرستان خانمیرزا منجر به اشتغال‌زایی، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و افزایش چرخه مالی می‌شود.

مرادی به ظرفیت‌های خاص خانمیرزا در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط‌زیست اشاره و تصریح کرد: در کنار اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری اقتصادی باید به حفظ جنگل‌ها و محیط‌زیست این شهرستان توجه شود.

وی تسهیل در روند سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری در مناطق زیرپوشش منابع‌طبیعی و آبخیزداری را ضروری دانست و یادآور شد: عبور جاده ترانزیتی استان‌های مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوب ایران از خانمیرزا، موقعیت این شهرستان را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش گردشگری استراتژیک کرده است.

مرادی ایجاد نشاط بین مسافران با هدف تکرار سفر گردشگران به چهارمحال و بختیاری و خانمیرزا را ضروری دانست و اظهار داشت: استقرار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهرستان زمینه رفع بسیاری از این مشکلات را فراهم و تسهیل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در روند اجرا و توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری زیرمجموعه این اداره‌کل توجه به حفظ محیط‌زیست، جنگل‌ها، مراتع و منابع‌طبیعی و آبخیزداری اولویت دارد.

علیرضا جیلان تاکید کرد: حفظ میراث‌فرهنگی به‌عنوان یادگار نیاکان ایرانیان در زمان اجرای طرح‌های توسعه‌ای حتی در پروژه‌های گردشگری ضروری است و در این راستا هیچ‌گونه کوتاهی و سهل‌انگاری پذیرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به تلاش برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در مناطقی مانند خانمیرزا افزود: برای تسهیل در این مهم، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خانمیرزا به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

جیلان تلاش برای معرفی بیشتر چهارمحال و بختیاری و مزیت‌های استان به‌ویژه در بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سطح ملی و بین‌المللی را ضروری اعلام و تصریح کرد: تقویت صنعت گردشگری اکنون به اولویت اصلی بین مسئولان استانی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: در همین راستا مطالعات جامع گردشگری شهرستان خانمیرزا در سال‌جاری انجام و نتایج آن اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها گردشگری آلونی صنایع دستی چهارمحال وبختیاری نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آلونی صنایع دستی گردشگری آلونی صنایع دستی چهارمحال وبختیاری نوروز گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری شهرستان خانمیرزا سرمایه گذاری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس