Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت کاظمی عضو شورای شهر سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به گزارشی که از نارضایتی برخی مسافران از وضعیت نابسامان بادگیر چپقی منتشرشده است، اظهار کرد: این بنا هم مثل خیلی از آثار تاریخی و ثبت‌شده زیر نظر اداره میراث فرهنگی است.

وی تاکید کرد: با این‌ وجود مدت کوتاهی قبل بود که شهرداری سیرجان علی‌رغم این‌ که مسئولیتی هم در قبال نگهداری بنا ندارد، اطراف و تا حدی فضای داخلی این بنا را تنظیف و پاک‌سازی کرد، که بعد از آن یک بازدید از محل داشتیم و نتیجه کار را هم دیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمسیون فرهنگی شورای شعر سیرجان تصریح کرد: اما یک بنای این‌چنینی نباید این‌ طور رها بشود و مسلماً نیاز به یک نگهداری مستمر و نگهبانی مستمر دارد.

کاظمی ادامه داد: آثار تاریخی و اماکن شاخص و دیدنی سیرجان حقیقتاً از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند این هم مربوط به کم‌ توجهی دوره‌های مختلف است و مختص مدیریت کنونی هم نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شواری شهر سیرجان گفت: به‌طور مثال می‌توانید وضعیت درخت کهنسال امامزاده احمد سیرجان را ببینید که چه وضعیتی الان دارد و در چه وضعی قرار گرفته است، یا مثلاً همین مجوزی که برای ساخت‌ و ساز جنب یخدان‌های دوقلو صادرشده، یا آرامگاه میر زبیر قلعه‌سنگ و شاه فیروز این‌ها را وقتی نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم آنطور که باید به آثار تاریخی و فضاهای گردشگری و بناهای ثبت‌شده سیرجان رسیدگی نشده است.

وی اضافه کرد: همین منبر سنگی که در محوطه قلعه سنگ است، سال‌های سال دچار فرسودگی شده و این‌ را متأسفانه منتقل نکردند به یک جای مسقفی که از باران و یخبندان در امان باشد.

کاظمی افزود: کل فضای قلعه‌سنگ ظرفیت این را داشت که تبدیل به یک مجموعه گردشگری مناسب و در شأن شهرستان سیرجان بشود، به‌ هرحال این اتفاق نیفتاد.

وی عنوان کرد: امیدواریم که یک نگاه و رویکرد تحول‌گرا و دلسوز به‌ زودی بتواند این روند را در حوزه گردشگری شهر تغییر دهد و یک اتفاق خوب‌ را رقم بزند و هر جا هم کاری از دست شورای شهر بر بیاید و یا شهرداری بتواند کمک بکند، دریغ نمی‌کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در مورد بادگیر چپقی، شهرداری یک برنامه ویژه دارد که اگر منابع لازم جهت تملک برخی از این پلاک‌ها تامین شود، ان‌شاءالله گذر فرهنگی، گردشگری تا خیابان امام را شهرداری در نظر دارد که اجرا کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آثار تاریخی بادگیر چپقی آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • جومونگ در جزیره، آشوراده چوسان شد/ دستور رییس‌جمهور وتو می‌شود؟