Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج‌علی‌اکبری: حق ۱۲ فروردین به خاطر قرار گرفتن در ایام تعطیل ادا نشده
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، برگزار شد، اظهار کرد: ساعات و روزهای پایانی ماه معظم شعبان و امروز آخرین جمعه از ماه شعبان است و هم پایان سال اهل معرفت است که سالشان را با ماه مبارک رمضان شروع می کنند که در روایات نیز آمده است، بنابراین فرصت ممتازی برای برنامه ریزی و جمع بندی سال گذشته سلوکی و معنوی و برنامه ریزی برای سال جدیدی است که با ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد. وی در ادامه ضمن تبریک بهار طبیعت، معنویت و انقلاب بیان کرد: بهار خجسته ۱۲ فروردین امسال که مقارن با روز جمعه است را تبریک و تهنیت می گوییم. به دلیل اینکه این روز در ایام تعطیل قرار گرفته است حق آن ادا نشده، اما امروز روز بزرگی است. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره روز ۱۲ فروردین یادآور شد: ایشان فرمودند که ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند، روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ ساله طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست.

امام‌جمعه قم: در حوزه معیشت ضعف‌های جدی داریم اما ملت ایران سختی‌ها را تحمل خواهد کرد
آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: : مردم کشورمان با سختی و گرفتاری‌هایی مواجه هستند ولی پرونده افتخارآمیزی از رشادت و ایستادگی برای ملت ایران ثبت‌شده است، حدود 300 رسانه و شبکه علیه ایران اسلامی فعالیت می‌کند و از فضای مجازی را در راستای تحریف حقایق استفاده و تلاش می‌کنند وقایع را دگرگون و بر نسل جوان تأثیر بگذارند اما ملت ایران به‌خوبی ایستادگی کرده است. مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: در حوزه‌های معیشت مردم ضعف‌های جدی داریم ولی این ملت می‌تواند بدون اعتنا و تسلیم شدن در برابر دشمن راه تکامل را طی کند و ملت ایران سختی‌ها را تحمل خواهد کرد، مشکلات زیادی در کشورمان وجود دارد ولی ملت به‌خوبی آن‌ها را حل خواهد کرد و آرزوی سقوط ایران را بر دل دشمنان خواهد گذاشت.

امام جمعه کرج: خط نفوذ خزنده و با کلمات شیرین و عامه پسند جلو می‌آید
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نماز جمعه این هفته کرج با اشاره به فرارسیدن دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: در این روز ساختار حکومت در کشور مردمی شد و تعیین حکومت جدید در این روز توسط امام خمینی (ره) به مردم سپرده شد. امام جمعه کرج با بیان اینکه خلف امام راحل، رهبری معظم انقلاب از مردم به عنوان رکن جامعه اسلامی غافل نبوده است، گفت: برای ادامه مسیر در دهه پنجم جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بر دوش مردم به مورد جوانان گذاشته شده است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با بیان اینکه جلوگیری از فساد یکی از اهداف و شعارهای جمهوری اسلامی است ادامه داد: خط نفوذ خزنده و با کلمات شیرین و کلمات عامه پسند به دنبال فاصله انداختن بین انقلاب است و جوانان نسل کنونی با هوشیاری جلوی این اهداف ایستادند.

واکنش وزارت خارجه به قطعنامه حقوق‌بشری علیه ایران: برچسب‌زنی سیاسی است
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن در نشست شورای حقوق بشر را کاملا مردود و فاقد وجاهت قانونی دانست. وی طرح این قطعنامه توسط انگلیس و سایر کشورهای غربی و تکرار ادعاهای بی‌اساس را مبتنی بر اطلاعات نادرست و مغرضانه اعلام کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش کشورهای غربی به استمرار پروژه ایران‌هراسی و بدنام‌سازی ایران، گفت: این کشورها که خود سابقه طولانی در نقض فاحش حقوق انسان‌ها از جمله از طریق فروش سلاح به رژیم‌های خودکامه و اشغالگر و متجاوز دارند، حقوق بشر را ابزار پیشبرد مطامع و اغراض سیاسی خود کرده‌اند.وی اضافه کرد: چنین تحرکات غیراخلاقی و غیرموجه نه تنها کمکی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و احترام به آن در سطح جهانی نمی‌کند بلکه صرفا موجب دامن زدن به کلیشه سازی‌های منفی و برچسب‌زنی سیاسی علیه ملت‌ها می‌گردد و لطمات جدی به مفهوم واقعی حقوق بشر وارد کرده است.

ماجرای لغو یک کنسرت‌ توسط اماکن در اردکان
هشتم فروردین ماه در حالی که جمعی از هنردوستان برای اجرای یک موسیقی زنده در خانه سنایی اردکان در انتظار اجرای موسیقی زنده بودند و برای این برنامه هنری بلیت نیز خریداری شده بود، تنها چند دقیقه مانده به آغاز برنامه به ناگهان با یک تماس تلفنی اجرای این برنامه زنده لغو شد. اعضای این گروه موسیقی در بهت و حیرت مجبور شدند با بغضی که ناشی از غضب بی‌مدیریتی مسئولان بود، لغو برنامه را با پوزش‌ها به بینندگان خود اعلام کنند، اما ببیندگان در حالتی ناباورانه چندساعتی را برای اجرا به انتظار نشستند و در نهایت با دلخوری محل را ترک کردند. ارشیا قاضی؛ عضو گروه هنری «بیداد» در گفتگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه متاسفانه این اقدام مسئولان موجب بی‌اعتمادی اعضای گروه شده است اظهار داشت: وقتی با اطلاع از نوازندگی بانوان در گروه برایمان مجوز صادر کرده‌اند و تلفنی مانع برگزاری می‌شوند و دوباره فرماندار اردکان اعلام کردند مشکلی در برگزاری نیست، اما دوباره با تماس تلفنی مانع برگزاری شدند چه اعتمادی باقی می‌ماند. وی ادامه داد: زمانی مجوز کتبی اداره ارشاد را به گروه هنری می‌دهند که موافقت تمام ارگان‌های مربوطه شهر را داشته باشید؛ ما همه مجوز‌ها را گرفتیم و مجوز کتبیِ اداره ارشاد برای برگزاری این رویداد هنری به ما داده شد.

علیرضا قربانی به خاطر خدمت سربازی در سپاه از امریکا بازگردانده شد
علیرضا قربانی در یک پست اینستاگرامی با انتشار ویدیویی خبر جلوگیری از ورودش به خاک آمریکا را تایید کرد و گفت: دوتابعیتی بودن من دروغ است. این خواننده ۴۹ ساله عنوان کرد: دفتر حقوقی و وکالت بنده در آمریکا با احترام و همه تلاشی که دارند پیگیر این هستند که دلیل اصلی را به صورت قانونی هم از کنسولگری و هم بخش گمرک فرودگاه تورنتو دریافت کنند. اما آنچه که به ذهن این عزیزان می‌رسد، این است که از سال ۲۰۱۹ به بعد قانونی تصویب شده که شامل همه افراد می‌شود. یعنی هر کسی مانند بنده که دو سال از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ در سپاه سرباز بودم از دریافت ویزای آمریکا منع می‌شوند. این قانون به صورت عمومی است و شامل همه افراد می‌شود.

فیفا: روی ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ کار می‌کنیم
جانی اینفانتینو که برای شرکت در کنگره فیفا و قرعه‌کشی جام جهانی 2022 قطر در دوحه حضور دارد، به ورود بانوان به ورزشگاه‌های کشورمان واکنش نشان داد. رئیس فیفا در پاسخ به این پرسش که چه کمکی به ورود بانوان ایرانی به ورزشگاه‌ها می‌کند، اظهار داشت: با رئیس فدراسیون ایران صحبت کردم و صحبت‌هایی درباره بانوان ایرانی داشتیم. این موضوع در قلب من است. بیشتر از سه یا چهار سال پیش صحبت‌هایی با رئیس جمهور روحانی داشتیم که برخی چیزها تغییر کرده، اما همچنان روی این مسئله کار می‌کنیم. پیش از این صحبت‌هایی مبنی بر حذف تیم ملی از جام جهانی به دلیل حاشیه‌های تلخ دیدار ایران - لبنان به گوش می‌رسید که اینفانتینو این موضوع را رد کرده بود.

رئیسی: تعارضی در تصمیم‌گیری‌ها در مشهد وجود ندارد
شامگاه پنجشنبه در نشست رئیس جمهور با خبرنگاران در مشهد، خبرنگاری از سید ابراهیم رئیسی پرسید: «در مشهد گاهی شاهد وجود برخی از تعارضات در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، مانند اتفاقی که در جریان بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا رخ داد. سیاست دولت در این زمینه چیست؟» رئیسی در پاسخ گفت: تعارضی نیست، برخی کوتاهی‌هایی در نحوه اجرای تصمیمات دارند. همه دستگاه‌ها موظف به اجرای سیاست‌ها و قوانین هستند، اما گاهی اوقات مدیران به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند. وی با بیان اینکه این مشکل در تمام بخش‌ها اعم از اقتصادی و فرهنگی وجود دارد، افزود: باید تاکید کرد بر اینکه تمام دستگاه‌ها خود را موظف به این بدانند که به قانون عمل کنند و عملکرد سلیقه‌ای نداشته باشند و از سیاست‌های نظام تبعیت کنند.


علم الهدی: کسانی که برخی از افراد را به دلیل برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند، دشمن خدایند
امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: کسانی که برخی از افراد را به دلیل حمایت از حجاب و برخورد با بی‌حجابی، ضد زن معرفی می‌کنند، یا عده‌ای را به خاطر انجام نهی از منکر، خشن معرفی می‌کنند، دشمن خدایند. در نظام اسلامی ما حرام نباید وجود داشته باشد. مردم در اعمال خود آزاد اند، اما در عرصه‌های اجتماعی نباید حرام صورت گیرد. نظام ما جمهوری اسلامی است و باید همه ارزش‌ها و حدود اسلام در تمام شئون زندگی ما اجرا شود، وگرنه اسلامیت نظام ضربه می‌خورد و این بدتر از ضربه خوردن جمهوریت است.

نبویان: خطوط قرمز در توافق احیای برجام رعایت نشده و سخنرانی بایدن را به عنوان تضمین قبول کرده اند
سیدمحمود نبویان نماینده مجلس می گوید در توافق احیای برجلم در وین «خطوط قرمز ترسیم‌شده نظام– حتی براین فرض که محور مذاکرات و نیز سقف مطالبات ما برجام باشد- رعایت نشده است.» به گفته او، در این توافق، آمریکا مجاز شده ایران را تحریم مجدد کند و احتمال اعمال مکانیسم ماشه هم وجود دارد. او در ادامه گفت: متاسفانه بجای اخذ تضمین قانونی به عدم خروج آمریکا از برجام، سخنرانی بایدن در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۸آبان۱۴۰۰) به عنوان یک تضمین محکم و روشن مورد قبول واقع شده است. (بند ۱-۵ تصمیم کمیسیون‌مشترک). سخنرانی بایدن به عنوان تضمین برای سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی در ایران مورد قبول و قابل تکیه قرار گرفته است. (بند۴-۵ تصمیم کمیسیون‌مشترک)

منبع: تابناک

کلیدواژه: نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی بسته ویژه خبری علیرضا قربانی سپاه پاسداران نوروز 1401 روز جمهوری اسلامی قیمت گوشی جمهوری اسلامی سخنرانی بایدن بانوان ایرانی ورود بانوان ۱۲ فروردین نماز جمعه امام جمعه ملت ایران حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) علاقه قاری قرآن به شجریان و علیرضا قربانی
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی