Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل اولین دوچرخه هوایی کشوردر مجموعه گردشگری "هیرلند" پل معلق شیشه ای شهر هیر در استان اردبیل افتتاح شد.

محمد امیدوار در حاشیه افتتاح این مراسم در  گفت و گو با ایسنا با اشاره به جزییات این پروژه اظهار کرد: این مجموعه مشتکل از ده خط خواهد بود که 4 خط آن امروز راه اندازی شد و مابقی خطوط نیز 95 درصد تکمیل شده و دوچرخه های خطوط دیگر نیز در حال نصب می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طول مسیر دوچرخه سواری 120 متر رفت هست که دوچرخه سوار می تواند بصورت رفت یا رفت و برگشت بصورت انتخابی عمل کند.

به گفته  مدیرعامل مجموعه گردشگری هیرلند درصورتی که دوچرخه سوار با سرعت حرکت کند می تواند در عرض یک دقیقه طی مسیر کند. طراحی این دوچرخه به نوعی است که فرد اگر هم رکاب نزند و دست و پای خود را نیز در هوا نگه دارد بصورت ایمن می تواند به مقصد برسد.

 وی ادامه داد: این طرح اختراع خود ما نیست بلکه در کشورهای شرق آسیا ساخته شده ولی سازه این دوچرخه ها طراحی و ساخت خود ما است این سازه خود تنظیم بوده و از 30 کیلو تا300کیلو گرم دوچرخه های دو نفره را تنظیم می کند.

محمد امیدوار با بیان اینکه این پروژه از ایمنی و ظرافت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در مجموع شش و نیم میلیارد تومان برای اجرا و تکمیل این طرح هزینه شده است.

مدیر عامل مجموعه گردشگری هیر ادامه داد: این پروژه بر اساس اصول مهندسی و رعایت تمام اصول ایمنی اجرا شده و هیچ خطری برای دوچرخه سواران نخواهد داشت.

وی یادآور شد: در مجموع تا امروز در کل مجموعه گردشگری  هیرلند بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است. 

به گفته امیدوار بخش های دیگر این مجموعه همانند ساخت سوئیت اقامتی در دستور کار است که با رفع مشکل معارض زمین، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مجموعه گردشگری بزرگترین پل معلق کف شیشه ای در منطقه است که دارای بخشهای مختلفی مانند جامپیینگ، دوچرخه هوایی، زیپ لاین بزرگسالان و کودکان، پارک هیجانی برای بزرگسالان و کودکان و سایر تفریحات هیجانی می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري پل معلق شیشه ای قوسی شکل مجموعه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • خسارات سیل دبی/ چالش جدید ابرپروژه لاین عربستان
  • افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد
  • کشف یک دفینۀ «معطّر» در زیر خانۀ اولین رئیس‌جمهور آمریکا (+عکس)