Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از الجزیره، به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، شرکت‌های اروپایی که در قراردادهای تامین گاز آنها با روسیه، پرداخت به یورو یا دلار تعیین شده است، نباید به تقاضای روسیه برای پرداخت به روبل پاسخ مثبت دهند.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه افزود: قراردادهای توافق شده باید رعایت شود، ۹۷ درصد از قراردادها به صراحت پرداخت به یورو یا دلار را قید کرده اند، شرکت هایی که چنین قراردادهایی دارند نباید به خواسته های روسیه تن دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین روز ۲۳ مارس (۳ فروردین) اعلام کرد که کشورهای تحریم کننده روسیه باید بهای گاز را به روبل بپردازند و به دولت، بانک مرکزی و شرکت گازپروم این کشور یک هفته مهلت داد تا قراردادهای فروش گاز را به روبل تبدیل کنند.

این اقدام روسیه، واکنش گروه هفت را به دنبال داشت و آن‌ها اعلام کردند که بهای گاز خریداری شده از روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کنند. اگرچه آلمان یکی از بزرگترین مشتریان گاز روسیه خواستار شفاف‌سازی نحوه انجام نقل و انتقالات مالی به روبل شده است.

پوتین دستوری را امضا کرده است که براساس آن، کشورهای غیردوست باید حسابی را در بانک‌های روسیه افتتاح کنند و از امروز جمعه اول آوریل، پرداخت‌ها باید از طریق این حساب‌ها و به روبل انجام شود.

برچسب‌ها روسیه اتحادیه اروپا آلمان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اتحادیه اروپا آلمان روسیه اتحادیه اروپا آلمان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت:

صنعت خودروسازی در ایران با زور انحصار و ممنوعیت واردات است که زنده مانده است، هزینه‌اش هم از جان و مال مردم پرداخت می شود.

دلیل تحمل و تحمیل این هزینه ها از دید سیاستگذار، احتمالا نقش غیرقابل انکار این صنعت در تولید ملی و اشتغال است.

یکی از دالان‌های باریک امکان احیای صنعت خودرو در ایران، فراموشی تدریجی تولید انحصاری خودروهای سوخت فسیلی و آزادسازی تدریجی واردات آن و تمرکز بر نگاه کارآفرینانه در تولید خودروی برقی با تکیه بر تجدید ساختار صنعت خودروسازی و رقابت پذیر کردن آن بود - رگه هایی از این سیاست بعضا در سخنان آقای علی آبادی وزیر فعلی صمت دیده می شد- که در حال حاضر با پرداخت دو میلیارد یوروی ناقابل به یک شرکت ساختمانی شرقی برای اختصاص بازار ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی شهر تهران، در حال از بین رفتن است.

سکوت جناب آقای میرسلیم هم در این فقره جالب است!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902138

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • شوک به خیرونا: احتمال اخراج از اروپا و سقوط به لیگ 2
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا