Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@07:57:25 GMT

ترفند جدید مجرمان سایبری؛ قرعه کشی ایران خودرو

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۱۲۸۱

ترفند جدید مجرمان سایبری؛ قرعه کشی ایران خودرو

سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: براساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی و گزارشات متعدد مردمی به این پلیس، مشخص شد مجرمان سایبری با سوء استفاده از نام و اعتبار این شرکت خودرو سازی و سایر ترفندها با ارسال تصاویر و لینک های آلوده بمنظور کلاهبرداری از هموطنان با موضوع شرکت در قرعه کشی شصتمین سالگرد احداث این شرکت خودروسازی و تشویق هموطنان به تکمیل فرم های نظرسنجی، مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند که در این اقدام مجرمانه ارسال لینک‌های آلوده صرفاً از طریق پیام رسان‌های غیر بومی و شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال انتشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمین اینترنتی با این شگرد مجرمانه، با کنترل صندوق پیامک تلفن همراه و سرقت اطلاعات محرمانه بانکی متقاضیان، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها اقدام می‌کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس فتا معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا گفت: براساس اقدامات فنی و انتظامی پلیس فتا تعدادی تارنما مجرمانه در این خصوص شناسایی و ضمن مسدودسازی، اقدام قضایی بر علیه مرتکبین در جریان است.

پاشایی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع چنین مواردی ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورده و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تلفن 096380 یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir موضوع را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند./ منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مجرمان سایبری قرعه کشی ایران خودرو پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه نان سیر پنیری به سبک رستوران‌های مشهور (فیلم) طرز تهیه گوجه بادمجان به سبک فرانسوی (فیلم) طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)

دیگر خبرها

  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات
  • اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور