Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای آسان کردن مراحل افزایش امنیت لپتاپ، اطلاعات در یک اینفوگرافیک خلاصه شده است. همچنین مطالب در سه دسته طبقه بندی شده‌اند تا بتوانید به راحتی به مطلب مربوطه خود دسترسی پیدا کنید.

به گزارش elie.net، مراحل افزایش امنیت لپتاپ در سه مرحله تقسیم بندی شده اند. در ادامه این مطلب درباره مراحل ضروری، حفاظت از حریم خصوصی و افزایش امنیت راهکار‌های ساده‌ای پیشنهاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱) مراحل ضروری: این بخش چهار مرحله‌ای مطالبی را که همه کاربران برای اطمینان از امنیت اطلاعات لپتاپ‌شان نیاز دارند، جمع‌بندی می‌کند. ۲) از حریم خصوصی خود محافظت کنید: این بخش مراحلی را که می‌توانید برای افزایش حفاظت از حریم خصوصی لپتاپ خود انجام دهید، فهرست می‌کند. ۳) امنیت خود را افزایش دهید: سه مرحله برای محافظت بیشتر از لپتاپ خود در برابر سرقت و سایر رویداد‌های فیزیکی آورده شده است.

مراحل ضروری

در ادامه چهار مرحله‌ای که لپتاپ شما می‌تواند اطلاعات خود را ایمن نگه دارد، آورده شده است. شما می‌توانید برای امینت لپتاپ خود از این مراحل استفاده کنید.

۱) هنگام ورود به سیستم نیاز به رمز عبور

مهمترین مرحله برای ایمن سازی لپتاپ و جلوگیری از دسترسی افراد دیگر به فایل‌های شما، نیاز به رمز ورود به سیستم است. مطمئن شوید رمز عبوری که انتخاب می‌کنید، حدس زدن آن برای دیگران دشوار باشد؛ بنابراین از تاریخ تولد، نام حیوان مورد علاقه یا اسم یکی از عزیزانتان استفاده نکنید.

۲) از صفحه نمایش محافظت شده با رمز عبور استفاده کنید

برای اطمینان از اینکه اگر لپتاپ خود را برای چند دقیقه بدون مراقبت رها کرده‌اید، افراد نتوانند به سیستم شما دسترسی پیدا کنند و اطلاعات شما را زیر نظر بگیرند، مطمئن شوید که محافظ صفحه به طور خودکار شروع به کار کرده و برای خروج به رمز عبور نیاز دارد. در تصویر زیر نحوه فعال کردن این کار در macOS و رایانه شخصی ویندوزی آورده شده است.

۳) هارد دیسک خود را رمزگذاری کنید

محافظت از لپتاپ از طریق رمز عبور برای جلوگیری از دسترسی مهاجم به فایل‌های شما کافی نیست. اگر لپتاپ شما دزدیده شود یا مهاجم زمان زیادی برای دسترسی به سیستم‌تان داشته باشد، می‌تواند هارد دیسک را حذف کرده و فایل‌ها را مستقیما بخواند. برای جلوگیری از این امر و محافظت از داده‌های خود در برابر حملات فیزیکی، هارد دیسک لپتاپ خود را رمزگذاری کنید. در قسمت زیر نحوه انجام این کار در macOS و رایانه شخصی ویندوزی آورده شده است. همچنین اگر می‌خواهید محافظت قوی‌تری داشته باشید، می‌توانید یک عامل دوم را به رمزگذاری دیسک خود اضافه کنید.

۴) از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

از حملات باج‌افزار گرفته تا لپ‌تاپ‌های دزدیده شده، پشتیبان‌گیری از داده‌های شما برای اطمینان از از دست دادن چیزی که برایتان مهم است ضروری است. شما می‌توانید از طریق یک پشتیبان محلی یا یک نسخه پشتیبان ابری هنگام از دست دادن فایل‌های خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در macOS، لپتاپ اپل ویژگی Time Machine را برای کاربران ارائه می‌دهد که می‌تواند برای پشتیبان گیری محلی استفاده شود. در ویندوز، می‌توانید از ابزار پشتیبان‌گیری که مایکروسافت ارائه می‌کند یا یک برنامه مانند EaseUS Todo Backup استفاده کنید. برای پشتیبان‌گیری از راه دور، هر سرویس ابری ابزار خود را ارائه می‌کند.

۵) سیستم و نرم افزار خود را به روز نگه دارید

بهترین راه برای اینکه لپتاپ خود را عاری از بدافزار نگه دارید این است که فایل‌های تصادفی ناشناس را دانلود نکنید و نرم افزار خود را به روز نگه دارید. مرورگر‌های مدرن مانند کروم و فایرفاکس به‌طور پیش‌فرض به‌روزرسانی خودکار را فعال کرده‌اند، اما هر از گاهی باید آن‌ها را راه‌اندازی مجدد کنید. همچنین مطمئن شوید که به‌روزرسانی خودکار سیستم عامل و برنامه‌های خود را برای بهره‌مندی از آخرین وصله‌های امنیتی روشن کرده‌اید.

از حریم خصوصی خود محافظت کنید

در ادامه این مطلب سه مرحله دیگر برای محافظت از حریم خصوصی شما آمده است که می‌توانید امنیت سیستم خود را افزایش دهید.

۱) یک صفحه حریم خصوصی به سیستم خود اضافه کنید

انسان‌ها ذاتا کنجکاو هستند و به طور طبیعی به صفحه نمایش سیستم شما نگاه می‌کنند، چه در کافی‌شاپ باشید، چه در کتابخانه یا در هواپیما برای آن‌ها فرقی ندارد. برای جلوگیری از این نگاه‌ها و کنکاوی‌ها می‌توانید یک صفحه حریم خصوصی در سیستم خود اضافه کنید که زاویه دید را محدود می‌کند.

۲) یک پوشش وب کم اضافه کنید

احتمالاً هیچ چیز برای حفظ حریم خصوصی بدتر از RAT (ابزار مدیریت از راه دور) نیست، مانند DarkComet که دوربین شما را برای جاسوسی روشن می‌کند. تنها گزینه ضد گلوله برای دور نگه داشتن فضولان، اضافه کردن یک پوشش فیزیکی در بالای دوربین است که می‌توانید در صورت لزوم آن را بردارید.

۳) از یک شبکه خصوصی مجازی استفاده کنید

برای محافظت از حریم خصوصی خود در هنگام استفاده از Wi-Fi عمومی و جلوگیری از ردیابی تاریخچه مرورگر شما، می‌توانید از یک سرویس VPN (شبکه خصوصی مجازی) استفاده کنید. بین اطلاعات شما و سرور VPN را رمزگذاری ایجاد می‌شود و امکان ردیابی کار‌هایی که شما انجام می‌دهید برای افراد در همان شبکه غیرممکن خواهد شد. از آنجایی که ارائه‌دهنده VPN می‌تواند کار‌هایی را که انجام می‌دهید ردیابی کند، مهم است که یکی را انتخاب کنید که سیاست حفظ حریم خصوصی خوبی داشته باشد.

امنیت خود را بیشتر افزایش دهید

در ادامه سه مرحله دیگر برای تکمیل شدن اطلاعات شما وجود دارد که می‌تواند به محافظت بیشتر از لپتاپ شما در برابر سرقت و سایر رویداد‌های فیزیکی کمک کند.

۱) لپ تاپ خود را با کابل کنزینگتون ببندید

اگر یک دفتر کار مشترک دارید یا لپتاپ خود را بدون مراقبت در مکان‌های نیمه عمومی رها می‌کنید، می‌توانید با بستن آن به میز با استفاده از میز کنزینگتون، احتمال دزدیده شدن لپتاپ خود را تا حد زیادی کاهش دهید. اگر از لپتاپ خود فقط در مکان‌های مطمئن استفاده می‌کنید یا هرگز آن را از دیدتان دور نمی‌کنید، پس این کابل‌ها ضروری نیستند.

۲) مکان یابی را تنظیم کنید

در صورتی که لپتاپ خود را گم کنید یا به دلیل حواس پرتی یا دزدیده شدن آن، فعال کردن سرویس مکان یابی می‌تواند کمک بزرگی باشد. پیدا کردن لپ‌تاپ از راه دور خطر فاش شدن اطلاعات حریم خصوصی شما را به همراه دارد، زیرا این سرویس‌ها می‌توانند شما را ردیابی کنند. بنابراین، اینکه چقدر برای لپ‌تاپ خود ارزش قائل هستید و موقعیت مکانی خود را راحت به اشتراک می‌گذارید، یک تصمیم شخصی است.

۳) با افزودن پوشش از آسیب جلوگیری کنید

شما می‌توانید یک پوشش برای کاهش خطر آسیب دیدن لپتاپ خود در صورت افتادن یا ضربه زدن به آن اضافه کنید. پیشن‌ها می‌شود از یک پوشش قوی و مناسب استفاده کنید تا سیستم شما آسیب نبیند یا کمتری ببیند.

گزارش از زهرا بالاور

بیشتر بخوانید

کشف بدافزار‌های جاسوسی مشابه کیف پول دیجیتالی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت سایبری جلوگیری از هک محافظت در اینترنت آورده شده حریم خصوصی استفاده کنید پشتیبان گیری لپتاپ خود اضافه کنید تاپ خود رمز عبور سه مرحله یک پوشش فایل ها لپ تاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد

تین نیوز

عضو انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: بخش خصوصی نه توان توسعه دارد و نه میل به توسعه در راه آهن.

به  گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی، فرهنگ طلوعی افزود: باید کفش آهنین بپوشیم و پولمان را از راه آهن بگیریم. با ادامه این روند بخش خصوصی ریلی تا ۴ سال دیگر نابود می شود.

وی افزود: راه آهن سه ماهه ۷۰ درصد کرایه حمل را از ما می‌ گیرد ولی حق لوکوموتیو ما را هر وقت دلش بخواهد بر می‌ گرداند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • بخش خصوصی ریلی توان توسعه ندارد
  • خطرات عادت اشتباه پا گذاشتن روی داشبورد!
  • خطرات عادت عجیب پا گذاشتن روی داشبورد!
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی